Permalänk

Modda datorlådan lite.

Tjena. Tänkte fråga om lite hjälp angående moddning på min låda.
Först så är jag fullständigt "noob" på det här så inte allt för avancerat.
Har tänkt på två idéer. Den första är att såga ett hål jämte de två fläktar som finns på denna sida redan, hålet lär bli 28 och 20 cm på varje sida. Eller den andra att göra ett större hål och flytta på de fläktar till plexiglaset som jag ska ha där.
Sen ska jag sätta 2 st 120mm LED fläktar på plexis. Oavsett ifall det är det mindre eller större hålet. Vilka LED fläktar är bäst? Behöver inte kosta allt för mycket eftersom jag mest är ute efter att göra chassit lite "coolare".

tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Regel nr 1: vad är det för chassi

Permalänk

Kan inte hitta chassit, köpte datorn på Mrpc men verkar som om dom ändrat chassi på sina datorer.

Permalänk
Medlem

Ta bilder eller leta upp modellbetäckning.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk

Så här ser den ut. tagit en egen bild från sidan med.

Hade tänkt att det skulle se ut ungefär såhär.

Permalänk
Medlem

Du har ju redan två fläktar på sidan. Byt ut dom mot LED-fläktar?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Vill ju ha plexisglas med vetu

Permalänk
Medlem

ser bara konstigt ut det där med fläktar ojämt placerade mot dom två du redan har..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

dom kommer väl slå i hårddisk buren,

du vill väl inte se det fula där? det är bara dvd spelare och nån hårddisk

Permalänk

Sätt plexin där du redan har hål istället

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Medlem

Håller med niklas12287, jag tror inte det kommer bli så fint om du gör hål där, det är ju moderkortet och de komponenterna man vill se, inte hårddiskarna

Visa signatur

Intel Core i5 750 |Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-H55N-USB3 Mini-ITX |Corsair 4GB 1600MHz | XFX Radeon HD5850 1GB Black Edition | Corsair SSD Force Series 120GB | Silverstone Sugo SG07B | Win7 Professional 64bit |