Permalänk
Medlem

Corsair AX750w

hej jag har tänkt köpa Corsairs AX750 80+ Gold nätaggregat och det jag undrar är om man kan sleeva sladdarna som följer med, för jag har sett att S-ATA sladdarna är lite annorlunda sleevade än resten av dom, det är så att dom sitter ihop och inte är i en bunt med b-sleeve rund, är det värt att sleeva dom då?

noterade också att alla sladdar är enskilt sleevade, är det värt att sleeva det nätagget med mdpc-x sleeve?

Permalänk
Medlem

hurvida det är värt är helt upp till dig. Om du vill att det ska se snyggt ut är nog den enda faktorn då luftflödet är en skitsak till argument. Sedan kostar det också, pengar och garantin som ibland är samma sak x2.

Varför ska du byta från ditt bequiet agg, köra cf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antzo:

hurvida det är värt är helt upp till dig. Om du vill att det ska se snyggt ut är nog den enda faktorn då luftflödet är en skitsak till argument. Sedan kostar det också, pengar och garantin som ibland är samma sak x2.

Varför ska du byta från ditt bequiet agg, köra cf?

känner att jag vill vara framtidssäker och ha ett sleevat nätagg, och AX serien som är 100% modulärt måste vara jättelätt att sleeva

Permalänk
Medlem
Skrivet av ÖverKlockaN:

känner att jag vill vara framtidssäker och ha ett sleevat nätagg, och AX serien som är 100% modulärt måste vara jättelätt att sleeva

Jag hoppas du läst runt och förstår att Be Quiet! är bland de mest exklusiva märkena på marknaden.

Kan även tillägga att Corsair´s agg ur HX och AX-serierna är brutalt jobbiga att sleeva då stiften inte går att få upp utan färdighet eller med rätt verktyg. De sitter verkligen som berget, speciellt på 24-pin ATX och PCI-express. Rekommenderar att du sleevar ditt nuvarande agg om du vill göra det lätt för dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Jag hoppas du läst runt och förstår att Be Quiet! är bland de mest exklusiva märkena på marknaden.

Kan även tillägga att Corsair´s agg ur HX och AX-serierna är brutalt jobbiga att sleeva då stiften inte går att få upp utan färdighet eller med rätt verktyg. De sitter verkligen som berget, speciellt på 24-pin ATX och PCI-express. Rekommenderar att du sleevar ditt nuvarande agg om du vill göra det lätt för dig

jo det har jag hört att dom är jobbiga att sleeva, jag får se om det blir något nytt agg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Vart någonstans är de jobbiga att sleeva? Hade läst att det är jobbigt att sleeva, men jag tyckte det gick som en barnlek. Sleevade ett hx750.. Det var första gången jag sleevade och efter några minuter bara så hade jag fått in tekniken.

Det var bara att köra med ett häftstift + en tång för att trycka ner den sista millimetern. Sen se till att själva stiftet är upptryckt så långt det går (genom att hålla i kabeln som stiftet sitter på) när man tar tången och trycker ner stiftet. Då kan man ta ut stiftet genom att blåsa typ...