Permalänk

Coolaste glaset att ha till moddning

Tänk att bygga en case av detta sjukt coolt...
YouTube - KL testing Riksutställningars weird glass @ Sogeti

Visa signatur

INTEL 6950X@ 4,2Ghz, GTX 1070Ti gigabyte SLI, 64GB DDR4, 1TB SSD, 1200w , 3x24" 5760x1080

Permalänk
Medlem

Satan vad ballt

Visa signatur

2500k@4.1Ghz - MSI P67A GD55 - 12GB 1600Mhz - A-Data 120GB SSD - Fractal Design Define R3 - Powercolor 7970

Permalänk
Medlem

Ja, fett var det.

Men kostar nog lite mycket.

Rätta mig om jag har fel, men teknologin baserar på kristaller i glaset som reagerar när det går elektricitet genom "glaset".

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem

Sånt skulle man ha istället för persienner hemma

Permalänk
Hedersmedlem

köp en billig begagnad 19"-plattskärm och ta ut lagret som ger färg på skärmen så har du samma pryl. Lite mindre genomskinlig men med större potential. Enkelt att koppla till datorn för mer avancerade effekter.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Ja, en skärm hade varit fräsigare

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Avstängd
Skrivet av muffyn:

Ja, fett var det.

Men kostar nog lite mycket.

Rätta mig om jag har fel, men teknologin baserar på kristaller i glaset som regerar när det går elektricitet genom "glaset".

spot on
har för mig att mercedes (nån svindyr model i S serien) har en liknande tak där man men en ratt väljer hur mycket ljus vill man släppa igenom.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redzo:

spot on
har för mig att mercedes (nån svindyr model i S serien) har en liknande tak där man men en ratt väljer hur mycket ljus vill man släppa igenom.

Tror nån ferrari också har/haft liknande

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Jag själv vet att vitrum (Vitrum Glasväggar - Snygga glasväggar för kontor och offentliga miljöer.) satt upp 4st 240x90 (tror jag) som va sånna och glaset kostade runt 100.000:- / glas
Fast då vart det från helt genomskinligt glas till helt kolsvart på nån millisekund via ett knapptryck (som den på videon). Som någon sa är det kristaller som får någon sorts reaktion av det. Priset kan man förstå då det var efter vitrums egna konstruktion. Men iaf där har du ett pris du kan gå efter ^^

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Moderator
Moderator

Till moddning? Vill du kunna dölja innandömet på burken när du kommer på hur jävla fult det är där inne eller vad?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

maybach har det i delar av taket på 63an.

dom flesta stora glasleverantörerna har någon liknande bland annat emmaboda glas. visst är dom dyra, men 100k för 240x90 har jag svårt att tänka mig, sålänge det inte var med platina-blänk och annat extra. men visst är det coolt. det tråkiga är dock att dom aldrig blir helt klara eller helt tät.
har sett det som en toalettdörr en gång. när man låste så blev det mjölkat, och låste upp klart. det var ball.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Zolektric:

maybach har det i delar av taket på 63an.

dom flesta stora glasleverantörerna har någon liknande bland annat emmaboda glas. visst är dom dyra, men 100k för 240x90 har jag svårt att tänka mig, sålänge det inte var med platina-blänk och annat extra. men visst är det coolt. det tråkiga är dock att dom aldrig blir helt klara eller helt tät.
har sett det som en toalettdörr en gång. när man låste så blev det mjölkat, och låste upp klart. det var ball.

Trist att sitta och skita om det blev strömavbrott / någon propp gick eller så, då är man inte så osynlig längre
(Om jag har förstått rätt om hur det fungerar.)

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Hedersmedlem

Såg nåt program på tv om folk som bygger sina drömhus. De hade iaf installerad såna och de sa det kostade runt 10.000 per kvm.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...