Vad är det för fel med min annons?

Permalänk

Vad är det för fel med min annons?

Här är min annons:
Speldator Superklipp idag | Västmanland | Blocket

Allt är inte ens 2 veckor gammalt förutom chassiet dårå.

Det är enligt mig ett sjukt bra pris? Vad gör jag för fel?

Jag kan skicka tillbaka bara moderkortet, nätagget och minnena och få tillbaka 3500 kr men jag är så förbannat slö bara, så i det stora hela kan man säga att jag bjuder på chassi, grafik, hårddisk och processor m.m

Är det för högt?

Antar att man får ta sig i kragen och skicka tillbaka grejerna till Dustinhome, någon som vet hur lång tid det tar tills man får pengarna?

(Ingen reklam för min annons utan jag undrar bara om jag suttit priset rätt eftersom intresset är jävligt lågt)

Annonsen är skriven i all hast men ändå?

MVH en förundrande försäljare...

Visa signatur

ASUS UL30VT 13.3"
5D MK II, 17-40 F/4 - 24-70 2,8 - 70-200 2,8 IS II

Gratis frakt Inet över 500:-

Permalänk
Medlem

Intresset för stationära datorer tycks vara väldigt lågt nu för tiden. Jag sitter i en liknande sits

Visa signatur

---

Permalänk

testa lägg dit några bilder

Permalänk

prellenboi

Visst kan jag göra det men skriver ju att bilder kan ordnas, tror inte det är grejen men kan ju alltid pröva =S

Visa signatur

ASUS UL30VT 13.3"
5D MK II, 17-40 F/4 - 24-70 2,8 - 70-200 2,8 IS II

Gratis frakt Inet över 500:-

Permalänk
Antielefant

Varför är du förvånad? Du kan köpa en dator med för normalt folk bättre spec - HP G5140SC Stationr dator - Elgiganten - ny i butik för samma pengar.

Du saknar dessutom OS, tangentbord och mus i ditt paket, vilket motsvarar ca 1500:-. HP'n kostar alltså 3k, jämförelsevis med din.

Dessutom ljuger du. En dator med ett 9600 GT är absolut ingen speldator.

Att du sedan har bättre processor och moderkort betyder noll i din prisklass, Arne Svensson, 50, som köper den ser AMD, MHz, GB - hans son ser vad som saknas och grafikkortet - och de väljer HP'n.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

En bild kan nog hjälpa till, men sedan tycker jag också att priset är aningen högt
samt skulle tveka att kalla den "speldator" med det klena CPU och grafikkortet, ok CPU kan låsas upp och bli helt OK, men många köpare vill nog inte ge sig på detta, samt har inte en aning om hur man gör.

Självklart kan man spela men nya spel kommer bli väl tungt för den datorn
Hårdisken i datorn lämnar en hel del frågetecken, och gör datorn mer oatraktiv
varför en sån liten hårdisk och vad är det för typ, sådana här hårdiskar brukar ofta vara antika och rejäl flaskhals i datorn

Till sist jag kan nog bygga en dator med mer prestanda för samma pris som du tar, dock man får välja lite mer budget nätagg moderkort osv

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Lägg in bilder, sen har du lite neon/fläktar såntdär fränt, så kommer nog p12:erna be deras pappor betala ska du se

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Det är inget bra pris för den genomsnittlige Sweclockers-medlemmen i alla fall. Jag vet inte så mycket om Svenssons köpvanor när det gäller begagnade datorer på Blocket.

Om grejerna är ett halvår eller 2 veckor gamla hade jag personligen inte brytt mig om. Datorkomponenter slits inte på det sättet att det spelar någon roll. Datorer har ett horribelt dåligt andrahandsvärde helt enkelt, eftersom utvecklingen går så otroligt fort. Att du sedan har "moddat" chassit och inte lagt med några bilder tror jag också kan bidra till att intresset är svalt.

Permalänk

Varför ska jag inte kalla den speldator? Visst 9600 är inget 5970 men spelar MW2, Bad company 2 utan problem så vad ska man med bättre till egentligen? Alla kräver inte 100fps.
Anledningen till att jag skriver speldator är för att den går att spela med alldeles utmärkt så nej, jag ljuger inte.

Framför allt nätagget och minnena är av bra mycket bättre klass än skiten som erbjuds i PCna på mediamarkt etc..
Men antar att "Lars, 50" inte förstår det.

Äsch, skickar väl tillbaka grejerna istället men ack så drygt.
Kör ju med SSD disk nu men den väljer jag att spara

Visa signatur

ASUS UL30VT 13.3"
5D MK II, 17-40 F/4 - 24-70 2,8 - 70-200 2,8 IS II

Gratis frakt Inet över 500:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Varför är du förvånad? Du kan köpa en dator med för normalt folk bättre spec - HP G5140SC Stationr dator - Elgiganten - ny i butik för samma pengar.

Du saknar dessutom OS, tangentbord och mus i ditt paket, vilket motsvarar ca 1500:-. HP'n kostar alltså 3k, jämförelsevis med din.

Dessutom ljuger du. En dator med ett 9600 GT är absolut ingen speldator.

Att du sedan har bättre processor och moderkort betyder noll i din prisklass, Arne Svensson, 50, som köper den ser AMD, MHz, GB - hans son ser vad som saknas och grafikkortet - och de väljer HP'n.

-------------
Hur du kan göra den jämförelsen öht med en hp, med inbyggt grafikkort,kass mobo man inget vet nåt om,billig delta noname nätdel som bäst,keft hpchassi o sv, går mig helt förbi, mindre processor, sämre minnen, ja i princip allt är sämre på den du länkat till, förstår inte ditt resonemang annat än med windowsdelen då ju det kostar att köpa.
Men ifall köparen har windows redan så faller det ju helt ur bilden av jämförelsen, inte sant?
Sen att TS skulle ljuga är ju rent struntprat, funkar fint att lira på, och en massa spel lär den klara av dessutom, wow lär flyta bra på fullt t så att kalla den för speldator är fullt OK.

TS:
Jag skulle nog sänkt priset lite, en femhundring kanske, lagt till lite bilder också på den ifall du måste få den sålt snabbt.

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Antielefant
Skrivet av godspeed:

-------------
Hur du kan göra den jämförelsen öht med en hp, med inbyggt grafikkort,kass mobo man inget vet nåt om,billig delta noname nätdel som bäst,keft hpchassi o sv, går mig helt förbi, mindre processor, sämre minnen, ja i princip allt är sämre på den du länkat till, förstår inte ditt resonemang annat än med windowsdelen då ju det kostar att köpa.
Men ifall köparen har windows redan så faller det ju helt ur bilden av jämförelsen, inte sant?.

Därför att dum köpare som inte vet bättre än att köpa den inte förstår att det är bra grejor i hans dator. Man ser mängden megahertz, mängden gigabyte och ser att HP'n har högre siffror för ett lägre pris.

Sen använder HP inte skräp i sina datorer. De kör Asus moderkort i samtliga datorer, och FSP nätagg. Återkom om du börjar titta inuti en Packard Bell eller Fujitsu Siemens, men inte HP, Acer eller Dell.

TS har helt enkelt lagt pengarna på saker som är vatten värda på begagnatmarknaden för budgetdatorer, och det är ingen prestandadator - där de sakerna faktiskt räknas - han försöker sälja heller.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Därför att dum köpare som inte vet bättre än att köpa den inte förstår att det är bra grejor i hans dator. TS har helt enkelt lagt pengarna på saker som är vatten värda på begagnatmarknaden för budgetdatorer, och det är ingen prestandadator - där de sakerna faktiskt räknas - han försöker sälja heller.

------
Varför förutsätter du att alla är dumma som köper?
Ifall man gör ett köp och är nöjd är det ju knappast ett dumt köp, jag försvarar inte ts prissättning på nåt vis, ge honom konstruktiv hjälp istället.

Sedan använder Hp skit, jag bygger om Hp datorer ofta och sänder också in på reparation och RMA från hp, och ofta med dessa billiga skräpmoderkort de köper billigt utav helsicke med en kvalitet därefter,Asus,well, budget är budget oavsett om det står Dell,Asus,Asrock whatsoever på dem, och 1-1.5 år gamla datorer som moderkort dör på, kallar du det kvalitet?
Senast i måndags öppnade jag en Hp pavillion för reparation med ett Delta 250W inuti som är 7 månader gammal.

Sen så kör de inte alltid Asus, det är struntprat, de köper partier från vilken tillverkare som för stunden tillverkar billigast OEM moderkort åt dem, jobbar som ÅF för dem och serviceverkstad har jag också jobbat på åt dem, så jag påstår att jag har väldigt god insikt i det.

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk

Tack för svar grabbar men känns inte värt och sänka till 3.5 för allt.

Då jag får tillbaka 3500 kr av DH för BARA nätagget, minnena och moderkortet.

Jag menar, om jag såg "min" annons och var ute efter en bra helt fullt spelbar dator för ett bra pris hade jag slagit till på "den" jag erbjuder alla dagar i veckan före HPn?

Jag installerar vilket OS "köparen" vill och skickar med en "skiva"

Visa signatur

ASUS UL30VT 13.3"
5D MK II, 17-40 F/4 - 24-70 2,8 - 70-200 2,8 IS II

Gratis frakt Inet över 500:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasEriksson:

Tack för svar grabbar men känns inte värt och sänka till 3.5 för allt.

Då jag får tillbaka 3500 kr av DH för BARA nätagget, minnena och moderkortet.

Jag menar, om jag såg "min" annons och var ute efter en bra helt fullt spelbar dator för ett bra pris hade jag slagit till på "den" jag erbjuder alla dagar i veckan före HPn?

Jag installerar vilket OS "köparen" vill och skickar med en "skiva"

--------------
Nåja, det där sista var väl inte särskilt seriöst skrivet va?
Vill folk ha windows får de väl piratkopiera det själva, varför ska du agera hallick åt dem för..då känns det bara oseriöst

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk

godspeed //

Ifall denne är inkompetent? Jag säger bara att jag erbjöd mig för jag vet att vissa inte kan, typ mina kompisar - lol

Mod : Lås tråd!

Visa signatur

ASUS UL30VT 13.3"
5D MK II, 17-40 F/4 - 24-70 2,8 - 70-200 2,8 IS II

Gratis frakt Inet över 500:-

Permalänk

Om jag hade lagt upp annonsen hade jag...
... verifierat att processorn verkligen går att låsa upp till X3 eller X4, och visat det med en skärmbild med lämpligt benchmarkprogram, det går nämligen inte att säga att processorn går att låsa upp förrän man testat det
... specificerat vad det är som gör minnena bra, det går att få tag på 4 GB minnen för 644:- så det vore bra om man kan visa att minnena ger mervärde, kanske går det att överklocka datorn med minenna.
... specificera att både moderkort och nätdel stöder CrossFire.
... secificera hur många 120mm-fläktar som ingår istället för att skriva "och du polarn, det ingår lite fläktar".
... lagt upp en bild på datorn, om där finns ngn LED-lampa kan man alltid köra standardbilden (mörkt/dunkelt rum, med datorn igång).

Men å andra sidan är det nog enklare att skicka tillbaka delarna och få 3.5k och sedan sälja chassit och processorn separat (innan du monterar isär datorn kan det vara bra att verifiera att processorn verkligen går att låsa upp, du skulle i så fall kunna ange det i annonsen där du säljer processorn). Hårddisk och grafikkort vet jag inte om man får ngt för idag, kanske kan vara bra att behålla som backup.

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

--------------
Nåja, det där sista var väl inte särskilt seriöst skrivet va?
Vill folk ha windows får de väl piratkopiera det själva, varför ska du agera hallick åt dem för..då känns det bara oseriöst

Eller så köper man OS:et istället ..

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023