Televaruhuset.com

Permalänk
Medlem

Produktinfon på sidorna är iaf otroligt underhållande läsning.
Jag måste nominera den här produkten, en Ferarri F430-ratt, till ett av årets sämsta översättningsförsök... Thrustmaster Ferrari Wireless GT Cockpit 430 Scuderia - Televaruhuset

Med highlights som "Observera att spelet har färgen på det berömda bilens stall." och att den har "50H autonomi".

En annan ratt har "2 progressiva paletter + 2 digitala paletter".

Visa signatur

WS: Asus X570-E, Ryzen 5900x, 2x16GB Ballistix E-die, EVGA 3080 FTW3 Ultra
FS: Asus X370-F, Ryzen 3600, 4x8GB G.Skill Flare, GT710, CM Stacker
HTPC: Asus F2A85-M, A10-5800K, 2x4GB G.Skill 2133MHz

Permalänk
Medlem

Faan hade tänkt att gå & slagga men denna tråd var så intressant att jag bara kände ett behov att att läsa klart allt! och nu är man så pigg efter alla roliga inlägg!! kommer förmodligen skratta mej till sömns.. Känns skönt att medlemmar gör sitt yttersta för att undvika att folk blir lurade!! och man kan inte låta bli att undra HUR dessa företag kan/får hålla på! Borde det inte typ PLUS beställa ett antal av deras produkter & se om dom kommer.. ??

Visa signatur

-=] cOz In Da HousE ]=-
#1 Game:
CPU: Intel I7 950 | GPU: Asus GTX480 | Ram: Corsair 3x2GB XMS3 CL7 | Chassie: Cooler Master HAF X | Moderbord: ASUS Rampage III Extreme | Nätagg: Corsair HX1000W | Skärmar: 2 st BENQ Led 24" |Kylning: EK Vatten

Permalänk
Medlem
Skrivet av kirkunit:

Produktinfon på sidorna är iaf otroligt underhållande läsning.
Jag måste nominera den här produkten, en Ferarri F430-ratt, till ett av årets sämsta översättningsförsök... Thrustmaster Ferrari Wireless GT Cockpit 430 Scuderia - Televaruhuset

Med highlights som "Observera att spelet har färgen på det berömda bilens stall." och att den har "50H autonomi".

En annan ratt har "2 progressiva paletter + 2 digitala paletter".

Mycket fin info om den ratten...

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Ska du inte polisanmäla dig själv för brott mot personuppgiftslagen (PuL 1998:204) när du ändå håller på?

Du bröt just mot svensk lag när du listade dina kunder, vilket du är skyldig enligt samma lag (PuL §8-11) att hålla konfidentiellt. Du har INGEN rätt att berätta vem som köpt vad av ditt bolag, för vilken summa eller med vilka detaljer. Enda undantaget är om du UTTRYCKLIGEN begärt och fått SKRIFTLIGT godkännande av sagd kund att använda dem som referens eller om en svensk domstol eller exekutiv myndighet åligger dig att producera dessa uppgifter.

Du är förresten (som personuppgiftsansvarig för Televaruhuset.se) enligt lag skyldig att anmäla dig själv till Datainspektionen (som är ansvarig tillsynsmyndighet) för denna groda. PuL §36.

omg... Hur seriöst är det att offentliggöra sina kunder? Om det nu är så att de verkligen sålt saker till dessa hoppas jag de ser hur de sköter sig här...

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av andnewman:

Jiffypåsen fastnade i skallen på mej. Skulle nån med skills i PS eller liknande idas skärpa upp streckoden för uppdrag? Om vi kan avkoda det borde vi kunna få fram vem som fakturerats/skulle ha fakturerats frakten för påsen. Nu vet jag förvisso inte hur svårt det är att få reda på det sen av Posten.

Sen är det någon annan som reagerar på sambandet mellan Pixmania, UPS och att leveranserna går från Frankrike? Pix kör med UPS förutom Posten. Fördelen med UPS (för en bluffmakare) är att de inte skriver ut avsändare, vilket Posten gör, när man spårar Kolli-ID. Så ska man posta det på nätet som bevis på att en kund (läs företaget själv) tagit emot paketet syns det inte att det är från Pixmania för de som kollar upp det på nätet. Då behöver de bara köpa ex Sigmatek DIGITAL FOTORAM 7 (18 CM) DS-740 - SVART tjäna pengar hos Pixmania Sigmatek FOTORAM 7 (18 CM) DS-740 - SVART och sen UPS Express, betala 424:- (två gånger eftersom det har postats två olika UPS-spårnummer) och hoppas på att övertyga massor med människor att köpa varor för x00 000kr innan de blir avslöjade. Bra deal enligt mej. Nu stämmer förvisso inte vikterna överens med vad en fotoram väger, men de kan ju ha beställt något de faktiskt vill ha/behöver.

[edit]För att Posten ska fakturera en måste man vara kund hos dem, samma för att man ska kunna använda sej av PF när man skickar paket. Så om påsen är riktig så ska "Uppdrag" givetvis avkodas till deras kundnummer. Men om de förfalskat lappen så kommer "Uppdrag" att vara något annat kundnummer eller inte ens något alls.

Först vill jag tacka för ett jätte bra forum.
Vad jag regerade på när det gäller påsen var frimärkena att det fattades poststämpel över dem, eller såg jag fel?

Permalänk
Medlem

Jag kan inte ens påminna mig en butik med det utseendet där de påstår sig ligga. Jag ska svänga förbi där i dagarna och titta, jag har varit lite av banan dem senaste månaden.

Skrivet av Campaigner:

Själv skriver jag "o" istället för "och" o "e" istället för "de" men de e för att jag e skåning o vi pratar annorlunda här nere o jag har börjat skriva som jag pratar (ärligt alltså).

De e ju tvärfel, o jag tror inte för en sekund på att du gör de felen för att du e skåning. Jag tror på en annan anledning.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

jag lollad xD

Detta kan nog inte vara lagligt

Avtal och ngerrtt - Televaruhuset
....................
WEBHALLEN.com - Support och retur - Ångerrätt

Garantier - Televaruhuset
....................
WEBHALLEN.com - Support och retur - Garanti

Han har kopierat från webhallen. (y)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

"e" istället för "de" var en ny variant. Vilken del av skåne bor du i?

Jag sträckläste också tråden nu och det har varit väldigt underhållande. Hade dock varit mycket roligare om Mr. Televaruhus med engelskt påbrå svarat lite mer i tråden.

Jag tror minsann att jag önskar mig det i julklapp.

Jag har dock aldrig använd e istället för de, jag säger aldrig det och jag skriver aldrig det, e använder jag istället för är, tex e jag från skåne?.

OT:

Jag tycker det varigt lite tyst från win2kshahid, har han inget och säga?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Skrivet av liverpool7777:

jag lollad xD

Detta kan nog inte vara lagligt

Avtal och ngerrtt - Televaruhuset
....................
WEBHALLEN.com - Support och retur - Ångerrätt

Garantier - Televaruhuset
....................
WEBHALLEN.com - Support och retur - Garanti

Han har kopierat från webhallen. (y)

Ännu ett av många kännetecken på en bluffsida. Teknikboom och de andra gjorde exakt likadant, och lovade också postförskott efter jul. Klart som fan att ingen kommer att få några varor från den här killen, även om han förstås kommer att regga konton på sveriges alla forum och hävda sig vara en nöjd kund...

Visa signatur

__________
Rickenbacker

Permalänk

Tror ni han köpte den eller bara högerklickade och sparade?
Christmas Sale Banners

Permalänk
Entusiast
Skrivet av liverpool7777:

Tror ni han köpte den eller bara högerklickade och sparade?
Christmas Sale Banners

Det var slarvigt. Mycket slarvigt!
Inte av telebutiken, utan slarvigt av esigns att inte ha den "vattenstämplad" eller demo-märkt på annat sätt.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Skrivet av SysGhost:

Det var slarvigt. Mycket slarvigt!
Inte av telebutiken, utan slarvigt av esigns att inte ha den "vattenstämplad" eller demo-märkt på annat sätt.

Mm vet, men ändå första resultatet på bilder på google.
christmas sale - Sök på Google

Permalänk
Medlem

Intressant tråd

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Måste bara skriva ett inlägg här så jag kan följa detta från mina trådar

Permalänk

wow vilken tråd ska lätt följa denna.
Undrar om det kommer ett uppdagande snart:)

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hahaahahah fy fan jag döör! Hittade tråden via googl.. ja mena swecs newsletter . Har streckläst hela samt druckit fyra starköl. Länge sen jag haft så här roligt. Tack swec och televaruhuset för en tidig julklapp

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III | Intel Core i7 950 + Thermalright Ultima-90I | GTX 580 | 6GB DDR3 Corsair XMS3 | OCZ Vertex II SSD 120GB x 2 @RAID0 |

Permalänk

Den här tråden är tragikomik på hög nivå!

Det har upprepasts flera gånger att nyreggade användare som lovordar företaget eller som tycker att man "ska ge företaget chans" endast minskar företroendet ytterligare. Det blir inte bättre av att alla dessa nyreggade användare har samma sorts stil på inläggen.

Trots detta så ramlar det på sida 14 in ytteligare en!
Haha! Priceless!

Om det kommer ytterligare en ca 10-15 nya användare som lovordar firman så kommer jag att beställa därifrån.
(OBS! Sarkasm!)

Permalänk
Medlem

[QUOTE="-=Mr_B=-;10623844"]Jag kan inte ens påminna mig en butik med det utseendet där de påstår sig ligga. Jag ska svänga förbi där i dagarna och titta, jag har varit lite av banan dem senaste månaden.

e de inte i gamla djurafären som låg nere i korsningen wisselgrens gatan o gasverksgatan????
e de ända jag kan tänka mej bodde ovaför i backen innan o de borde vara den ända lokal som de kan va va jag kan tänkas

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

hahaha detta är något av det värsta/roligaste jag läst på länge

Visa signatur

not so fast

Permalänk

Tog väll 3h+ att läsa igenom hela tråden. Har fått hålla mig i skinnet för att inte citera folk hela tiden. Kom ihåg alla trådar om Sekvencia/PC Superstore samt samma persons andra alster. Spenderade många timmar på att gräva runt bland företagskontroller, artiklar och inlägg. Hoppas jag kan släppa detta

Zcenicx: Givande inlägg och du är lika konstruktiv och kunnig som du brukar!

Svanteson: När du, precis som "alla" andra som hittat hit efter en googling på Televaruhuset, efter att du betalat för en telefon, gärna en HTC eller dylikt. Du kanske kan lägga upp bild på ditt paket när du fått det. Eftersom du säkert kommer få det eftersom deras support blixtsnabbt svarar på mail. Eller har Mr Televaruhuset börjat få åtkomst till folks gamla konton nu? MVH MHV.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem

En sak förbryllar mig! Hur kan man efter en sådan inledning med att först gå till angrepp mot folk som är möjliga kunder kasta ut rasist-grejen och sen polisanmäla i en av landets största hardcore-forum och tro att det skulle gå obemärkt förbi? En av de viktigaste hörnstenarna i en företagares affärside´måste vara att ha nöjda kunder som i sin tur berättar till andra blivande kunder hur nöjda dom är. Ödmjukhet är en annan viktig hörnsten för att behålla en missnöjd kund. Istället postar men i forumet med patetiska låtsas namn. Ingen av dom misstänkta låtsas figurerna vill indentifiera sig utan fortsätter sin oförtrutliga kamp att höja företaget som redan har tagit in mycket vatten..

Är det inte snart dax att stänga tråden?
De flesta har fått säga sitt..
Nu sparkar man mest på en som ligger.

Pavve over and out..

Permalänk
Skrivet av marre910:

Jag skulle aldrig beställa någonting från en sida som visar detta:
http://data.fuskbugg.se/dipdip/televaruhuset.png

Jo jag såg de oxo ><, vafan oavsett om de e fejk eller inte så har j´dom misslyckats ganska rejält

Permalänk
Medlem

Ursäkta om det redan står i tråden, hade lite bråttom och hann inte läsa igenom allt.

Av omdömena på prisjakt finns följande av "Mashranga" för sex dgr sen, och "Mashranga" ger dem högsta betyg (10):

Citat:

They are simply great !
Yes My shipment came to lately but Televerhuset called me regularly and explain why that happen . i bought nikon d500 with 2 kit lences.
This store is best .
Hope best for that store.

Det känns bekant, mellanslaget innan !/./, etc. Mashranga har skrivit ett till omdöme, där Rajala shop får lägsta betyg och en hel del hårda ord:

Citat:

I will give them (-ve) negative star. but no option for that .
I placed a order 28/10 evening its on Thursday. and I got a on-line paper of my purchase to my mail on Friday 29/10. On that paper they said they will send my camera on 29/10 and I will get it 2/11 .
Again I called them on Friday to their Stockholm shop to make them reminder that I need it urgently within 3/11 and they assured me my camera has already shipped to my address.
Next day 30/11 Saturday , I called to Malmö shop as Stockholm shop was close. The person to whom I talked said me my camera has not shipped yet . I was surprised because where the Stockholm shop ensured me my camera has already shipped. (The guy from Stockholm shop is a liar). So I request him to sent my camera as early as possible . He said Stockholm shop will sent it to me on Monday 1/12 and I will get it on 2/12 .
Well 1/12 I called again to Stockholm shop and one guy from that shop told me my camera has already shipped and i will get it by tomorrow 2/11 . I request him to give me track no so that I can track it over Startsida - Posten.se , as they have written on their web site I can track their product over posten website .
2/12 whole day I was waiting for my camera and at last I called them to Stockholm By the phone line was directed to an automated machine. So I called to Malmö shop and that shop told me my camera has not yet shipped and they are busy for some campaign for their shop! I was surprised . The guy said me sorry and asked me to cancel the order . and I did cancel my order at last 2/11.

But I have some question in my mind ..
1. This really a Business Shop ? Their mentality looks like child and very unprofessional. Why ?
2. The main relation between shop and customer is trust . But they continuously telling lie . Why ...
3. Are this shop is a trap for customer ? I am not sure about my this question. Because my order was this type , I will pay when I will get product . Now if I paid them before then I don't know what could happen .

My Recommendation :
1. to the administrator of Prisjakt - Kunskap före köp , please remove this site link from your list. It will reduce your popularity
2 . Future costumer who wants to buy product from them , please be careful. Don,t make advance payment . because they are lier .

Permalänk

tyvärr är inte postförskott någon garanti för att man får det man beställt.

glöm inte det!!

är någon ute i skojartagen kan man råka ut för allsköns svindel.

men ge företaget en chans att visa de menar "business".

är det någon som blivit lurad av dem än?

Visa signatur

Phanteks Chassi, Seasonic 800W, ASUS Prime Z690-A, Intel i5 12600K 4,9 GHz, 32 Gb RAM G.Skill Trident z5 DDR 5 5600 Ghz 2 x 16 Gb (cl 36 1.2 V), Noctua NH-U12A, ASUS GTX 2070 Super 8 Gb, SSD Samsung 980 1tb, Western Digital Caviar Red 2TB

Permalänk
Medlem

Beställde från dem förra veckan, trots allt som stått på SweClockers så kände jag att det var värt att se om jag faktist skulle få varan. Valde att lita på dem faktist godtrogen som jag alltid är.
Hann dock inte vänta till tisdag då jag avbeställde nyss. Är under 18 och beställer i min mammas namn, vilket jag gjort åtskilliga gånger via internethandel och det aldrig tidigare varit problem med undantag någon som undrat, och det trevligt frågat. När jag frågar om Kolli-ID och hur garantin för kameran gäller så får jag svar att kameran kommer på tisdag-onsdag och att fakturan kommer på tisdag. Fine, tänkte jag. De har väl mycket att göra och kanske inte vet vad för nummer paketet har. Sedan dimper det ner ett mejl:

Sedan måste jag få veta ditt riktiga namn + adress då du verkar heta
något helt annat på vår sida om du vill ha produkten och inte är ute
efter att lura oss.

/Oscar

Vet ej om detta är en anledning till att avbeställa, men jag blev riktigt arg och skickade iväg ett mejl om att jag önskade att göra detta. Det är inte roligt att som hederlig kund bli anklagad för lurendrejeri. Inte lika kul heller att inte få veta hur garantin fungerar i sverige för mig som konsument, speciellt inte om något går fel med kameran. Men ja, trevlig kontakt hittils, blev bara väldigt kränkt som sagt att bli anklagad och kände mig osäker. Så vill inte jag bli behandlad som kund.

Vänder mig till en annan kedja efter jul. Är komplett.se värt att köpa ifrån?

Permalänk
Medlem

Intressant detta. Även om jag anser att vissa av användarna på detta forum uppför sig väldigt barnsligt, så måste jag ändå vara del av detta på ett hörn och skriva lite.

Såg denna sida: Kund Kommentarer - Televaruhuset

Och läser detta:

Citat:

Du har mottagit ett nytt meddelande gällande beställning #37:

Hej! Fick min tv idag som du lovade! Jag är nöjd. Tackar!!!
Sven B Isaksson

Var det inte nu så att dom hade över 600 ordrar? Hur kommer det då sig att vi har ett order/beställningsnummer på 37? Är ju mycket bökigt att byta system titt som tätt anser jag.

Självklart kan det handla om manuella ordrar, men känns inte sådär skoj att ta emot 600st per mail/tele.

Permalänk
Skrivet av KalleKulspruta:

Svanteson: När du, precis som "alla" andra som hittat hit efter en googling på Televaruhuset, efter att du betalat för en telefon, gärna en HTC eller dylikt. Du kanske kan lägga upp bild på ditt paket när du fått det. Eftersom du säkert kommer få det eftersom deras support blixtsnabbt svarar på mail. Eller har Mr Televaruhuset börjat få åtkomst till folks gamla konton nu? MVH MHV.

Har inte alls hittat hit genom någon "Googling" utan besöker forumet ganska frekvent och har haft konto här väldigt länge (över 7 år). Är inte alls säker på att jag kommer att få telefonen bara för att de svarade snabbt på mail. Skrev att jag kommer att hålla er uppdaterade om hur min beställning går och det var precis det jag gjorde.
Mitt konto är inte kapat om ni nu tror det... Många här i tråden som har livlig fantasi. Kanske har med medelåldern här att göra.

Har inte hört något nytt ännu. Hoppas jag får ett kollinummer imorgon. Om jag får nåt kommer jag att lägga upp en bild på innehållet.

Mvh/Nicklas

Permalänk
Medlem

Vart tog ni vägen som beställt och fått grejer?

Efterlyste att alla ni nyregistrerade som fått grejer som var skickade med UPS skulle lägga upp
bild på hela paketet och hela adresslappen, maska eran adress får ni förstås göra.

Efterlyste även en ny bild direkt från kameran på jiffypåsen med den "märkliga" adresslappen.

Permalänk
Medlem

Gud vad mycket ni skriver

Finns här någon som INTE fått sina varor men blivit av med sina pengar? Jag har läst en massa inlägg och ingen tycks verkligen veta något men många tror och antar.