Permalänk
Medlem
Skrivet av choghok:

Hej, okej.
Jag mailade de och de mailade snabbt tillbaks att de hade fått in några idag och skulle skicka mig en imorn, och att jag ska få ett kollinummer imorn.

Okej, håll oss uppdaterade!
Visst betalade du i förskott, om ja - Med kort eller internetbank?

Visa signatur

-------------------------- Super Ultra Wide Hackintosh Pro --------------------------
Gigabyte Z390 Designare | Intel i9 9900k | RX6800XT 16GB | 64GB RAM
49" Samsung G9 OLED 240hz | Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric
2TB Corsair MP600 PRO med MacOS Sonoma för Videoredigering
1TB FireCuda 510 med Windows 11 för Spel & Vardagssurf

Permalänk
Medlem

Jag betalade med kort via paypal.

En grej som jag tycker man borde definitiv förbättra är att koppla ihop lagersystemet med deras webbserver, så att man kan se rätt status på sin order. Tills dess borde de ta bort statusfältet så att man inte tror att det kommer att ändras.

Annars tycker jag de har varit snabba med att svara på mail.

UPPDATERAT: Nu har statusen äntligen uppdaterats till förbredelse pågår, få se nu om snöstormen tillåter leverans :-).

Permalänk
Medlem

Luktar skumt på lång väg inkl. Mr Choghok... Får kameraexperten vibbar.

Permalänk
Medlem

Vad kan man svara på detta?

Skrivet av Noby:

Luktar skumt på lång väg inkl. Mr Choghok... Får kameraexperten vibbar.

Det går ju inte att bemöta en sån kommentar för att man kan inte via internet bevisa nåt. Jag har dock inte fått mobilen ännu. få se om o när jag har fått det och vilken skick det är i. Jag har fått kollinummer nu dock och det kommer att levereras av posten. Misstänker att den dyker upp imorn.

Glömde säga förut: mitt nickname är inte Mr Choghok, utan Choghok.

Permalänk

Jag var i samma sits som choghok, men i söndags när jag frågade när leveransen skulle komma och fick svaret "i slutet av veckan ELLER någon gång i framtiden" bad jag om pengarna tillbaka.

Nu (efter två påminnelser via mail) verkar det som jag fick tillbaka pengarna. Fick ett mail från paypal om refund.

Jag tror inte televaruhuset är ett bluffföretag, men det känns riktigt osäkert att handla från dem, man har inga garantier över huvud taget att man får sina grejer.

Visa signatur

dell studio XPS 1645 | i7 720qm | ATI 4670 | wled 1080p

Permalänk
Medlem
Skrivet av peter_studio:

Jag var i samma sits som choghok, men i söndags när jag frågade när leveransen skulle komma och fick svaret "i slutet av veckan ELLER någon gång i framtiden" bad jag om pengarna tillbaka.

Nu (efter två påminnelser via mail) verkar det som jag fick tillbaka pengarna. Fick ett mail från paypal om refund.

Jag tror inte televaruhuset är ett bluffföretag, men det känns riktigt osäkert att handla från dem, man har inga garantier över huvud taget att man får sina grejer.

Haha, vilket klockrent svar!

Jo precis det är ju inte helt orimligt att de skulle bedriva legitim verksamhet men tyvärr förlorar de ju allt trovärdighet på deras framtoning och bemötande.

Visa signatur

-------------------------- Super Ultra Wide Hackintosh Pro --------------------------

Permalänk
Medlem

e de bara jag som reagerat på att choghok o peter_studio e reggade nyligen o bara kommenterat i stora drag televaruhuset.com. o gnälla om jag stavar fel o liknande be my guest e dyslektiker hehehe

håller med dom flästa att dåliga vibbar e allt jag känner

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk

I mitt fall beror det på att jag trillade in här när jag googlade runt lite på televaruhuset efter jag beställt en Desire HD och det började kännas skumt.

För att göra slut på diskussionen om jag är ett troll kan jag säga att jag inte kommer att göra några fler beställningar från televaruhuset där jag betalar i förskott, är helt för mycket ångest att tro att man blivit blåst på 5k!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

men du förstår varför man reagerar

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk

Ja visst, hade jag skrivit något positivt hade det varit lika genomskinligt som många av deras rekommendationer på prisjakt

Men var fan ska man nu få en DHD från? Den är slut överallt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

*SUCK*

Citat:

Vi har en lista på personer och flera IT företag som har köpt sina Iphones via oss utan problem eller krångel.

Ja jisses, har ni lyckats sälja nån Iphone4 till nåt företag, bra kanske skulle ringa till dem å bekräfta för jag tror inte ett skvatt på det. (My point of view)
2 nya medlemmar pga denna tråd, Grattis å välkommen till SweClockers.com "choghok" å "peter_studio".

Som andra sagt, företaget påminner STARKT om alla varningar man bör undvika, nu kommer givetvis Choghok få sin tv de har vi alla förstått. Sen kan vi säkerligen se nå positiva omdömen komma. För å sen se ...(oskrivet pga olämplighet)... Jan/Feb

Annan info...

Citat:

Ni når oss enklast via info@televaruhuset.com
Kundtjänst:
Måndag - Fredag 17.00 - 22.00.
Kundtjänsten bemannas oftast utav Oscar Karlsson...Håll utkik på Metro Tekniks Annonser kommande tre veckor kalas veckor på Televaruhuset.com.

Tel nr? Varför 17-22, var de inte seriöst företag? Varför ligger de info om eran reklam under Kundtjänst?
Detta tänkte jag skriva: Vad f*n är detta?
Alla våra produkter har oftast engelska menyer och manualen kan vara på ett annat språk än engelska. Oftast kan man ladda ner manualen på sitt eget språk ifrån tillverkarens hemsida.
... :-? Ska inte ni bistå med rätt manual samt se till att produkt har rätt meny språk?
Återfösäljare vs Storsäljare
"Alla" era produkter är tydligen storsäljare :?
Abonnerad e-sida 69kr/mån

Men om företaget är seriöst?
• Gå skola. (ex: svenska)
• Lär dig hantera kundrelationer.
• Sluta ljuga. (oj tror jag sagt detta till 90% av alla företag man pratat med, stora som små)
• Anklaga inte folk. (minst sagt rasistiska saker, detta är något som svensson börjar bli gode trött på)
• Gå företagsekonomi. (mm känns som denna bit saknas å)

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

När jag frågade Televaruhuset då fick jag svaret att Man skulle veta på tisdag och om de hade i.s.f inte fått in då kunde man själv välja om man ville vänta längre (sade ej hur lång) eller få tillbaks sina pengar.

Nu är det första gången jag använder Paypal, men jag hörde nåt om att man har 30 dagar på sig att be paypal att frysa pengarna om det är några oegentligheter. Annars brukar jag alltid köpa med kort online från större företag som Webhallen, komplett och så.

Till Zorki och alla andra som leker detektiv. Man vet ju inte allt, ni kan välja att misstänka mig o Peter och då letar efter bevis för att stärka era misstankar eller så kan ni tro på det vi säger. Ni skulle kunna ju fråga om nån på Sweclockers som har handlat och blivit lurat på pengar där, då skulle saken vara avklarat ju.

Hur som helst tycker jag som Peter att de kunde kanske vara proffsigare i bemötande av kunder och försöka vara mer bestämd ang viktiga infon som datum. De måste tänka på att kunden har betalt en hel del pengar och vill inte höra nåt som "nån gång i framtiden".

Bloopy hur kunde alla förstå att jag skulle få en TV? Jag beställde en desire HD ju :-).

Permalänk
Medlem

Hur gick den där låten om TROLL mor och hennes troll barn?

Permalänk
Medlem

Trollmors visa Men fy va dum jag var å koppla detta lilla barn till denna fula tråd

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

bara jag som reagerade på att choghok registrerades på swec samtidigt som han beställde produkten typ?
just sayin'

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Medlem
Skrivet av choghok:

När jag frågade Televaruhuset då fick jag svaret att Man skulle veta på tisdag och om de hade i.s.f inte fått in då kunde man själv välja om man ville vänta längre (sade ej hur lång) eller få tillbaks sina pengar.

Nu är det första gången jag använder Paypal, men jag hörde nåt om att man har 30 dagar på sig att be paypal att frysa pengarna om det är några oegentligheter. Annars brukar jag alltid köpa med kort online från större företag som Webhallen, komplett och så.

Till Zorki och alla andra som leker detektiv. Man vet ju inte allt, ni kan välja att misstänka mig o Peter och då letar efter bevis för att stärka era misstankar eller så kan ni tro på det vi säger. Ni skulle kunna ju fråga om nån på Sweclockers som har handlat och blivit lurat på pengar där, då skulle saken vara avklarat ju.

Hur som helst tycker jag som Peter att de kunde kanske vara proffsigare i bemötande av kunder och försöka vara mer bestämd ang viktiga infon som datum. De måste tänka på att kunden har betalt en hel del pengar och vill inte höra nåt som "nån gång i framtiden".

e för många omstädigheter som passar in därför alla reagerar på de ju

e inte som en massa folk här sitter o hittar på en massa "b*js" för att svartmåla

dett a e ett forum för att folk vill fråga o bli klokare o dela med sej av sina kunskaper o erfarenheter av tex oserösa företag för att skydda andra från att begå misstag eller iaf vara lite mer försiktig

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av KrilleMeister:

bara jag som reagerade på att choghok registrerades på swec samtidigt som han beställde produkten typ?
just sayin'

hehe nej vill jag ej påstå men kan påstå att kolla va han har snackat om i forumet hehe en annat forumsinlägg en de i denna tråden

Visa signatur

Permalänk
Medlem

KrilleMeister, ja det var bara du som tänkte på detta. Du är sååå smart.

Zorki, som sagt enklaste sätt är ju att fråga rakt ut om nån känner sig ha blivit lurad av företaget eller har sett kommentar på nån vettig sajt där man har klagat på företaget. Annars är det svårt att bevisa nåt genom detektivjobb på nätet.

Jag gjorde precis som Peter, d.v.s googlade Televaruhuset efter att ha sett de på prisjakt.se och beställt mobilen. Då såg jag att det var många som tycker att företaget verkar skumt, många gick ut så långt så man skulle känna sig som mobbad om man var företagaren själv. Så jag tyckte det vore bra att berätta hur det går för mig på sajten så att man fick reda på sanningen, men hädanefter då skall jag strunta i att göra det, för att det är nog omöjligt att kunna övertyga nån i verkligheten och det blir ju inte enklare på nätet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av choghok:

Zorki, som sagt enklaste sätt är ju att fråga rakt ut om nån känner sig ha blivit lurad av företaget eller har sett kommentar på nån vettig sajt där man har klagat på företaget. Annars är det svårt att bevisa nåt genom detektivjobb på nätet.

Jag gjorde precis som Peter, d.v.s googlade Televaruhuset efter att ha sett de på prisjakt.se och beställt mobilen. Då såg jag att det var många som tycker att företaget verkar skumt, många gick ut så långt så man skulle känna sig som mobbad om man var företagaren själv. Så jag tyckte det vore bra att berätta hur det går för mig på sajten så att man fick reda på sanningen, men hädanefter då skall jag strunta i att göra det, för att det är nog omöjligt att kunna övertyga nån i verkligheten och det blir ju inte enklare på nätet.

du förstår fortfarande inte

om man ej har rent mjöl i påsen sedan innan så kan de vara svårt att få de rent med att hälla de i en ny påse bara. de krävs en massa mer jobb o de e de vi väntar på att se om den jobbinsatsen kommer eller de e lättare att bara skita i de

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av choghok:

Tack

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Medlem
Skrivet av KrilleMeister:

va e detta du får komplimanger nu e jag avis hehhehehe'

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kollade runt lite på sidan, klickar mig in på datorer->bärbara, "finns 3 produkter i kategorin", men inte fan är de bärbara datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av choghok:

Det är inte konstigt om folk blir misstänksamma när det ploppar upp nyreggade som genast skriver massa inlägg i just den tråden. Det är ett välkänt fenomen.
Speciellt om man får tag i en Desire HD efter några dagar medans det är flera veckors väntetid hos alla andra butiker.

Permalänk
Medlem

Uppdatering, väntan nästan över!

Jag ser på postens sida att paketet har anlänt till lokala postkontoret (glömt gamla mobilen hemma så jag kan inte säga om jag fått sms:en) så jag kommer nog att hämta mobilen efter jobbet!

Om ni vill så kan jag lägga upp en bild där jag packar upp mobilen som bevis :-), om det inte är nån tegelsten i paketet nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av choghok:

Jag ser på postens sida att paketet har anlänt till lokala postkontoret (glömt gamla mobilen hemma så jag kan inte säga om jag fått sms:en) så jag kommer nog att hämta mobilen efter jobbet!

Om ni vill så kan jag lägga upp en bild där jag packar upp mobilen som bevis :-), om det inte är nån tegelsten i paketet nu.

Visst har du lust med det så varför inte, eller till och med filma det om du har möjlighet.
Skulle det nu vara en tegelsten så lägg upp bild på den ändå...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

just arrived

en bild säger....

och ja det var ingrn tegelsten i.

Permalänk
Medlem

ta om kortet och visa adresslappen bättre så man kan se vem avsändaren är

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Du menar att de skickar en dyr telefon i postens jiffy?

Väldigt skumt med frimärken från företag.

Permalänk

Sjukt! Är den nice?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

De har nog köpt en mobil på blocket och skickat vidare för att få tyst på alla tveksamheter här på forumet