Televaruhuset.com

Permalänk
Medlem

Frågor mr televaruhuset som heter av någon anledning "win2kshahid" .

1: Varför ingen faktura betalning?
2: Varför har ni inte blivit certifierade med "Certifierad Trygg E-handel" ?
3: När kommer erbjudande till Sweclockers medlemmar?

Visa signatur
Permalänk

Put in order for camera Nov. 20th

Hi everybody in this Televaruhuset thread!

I am Danish, living in Malmö. This is why I am writing to you all in English (probably better than my Swedish!).

Let me underline the following:
- I have absolutely no connection to the company in question nor any other associated interests (i.e. competitive company or other).
- I do not have the needed computer skills to act as a "troll" including any editing of pictures.
- I have put down an order to Televaruhuset.com since they were among the very few with the relevant goods in stock (no preference and no prior history with Televaruhuset).
- Recently - just now, actually - I have become a member of this forum. This is only because I Googled Televaruhuset.se (notice .se) and thereby found this thread and felt an urgent need to comment.

November 20th I ordered a Sanyo Xacti HD2000 camera from the Televaruhuset website. Since I am in quite a hurry to receive my camera, I put a comment on this with my order.

Monday, Nov. 22nd no reaction from Televaruhuset. I then send them an email. The response was swift and short. They promised to send me a notice when the goods are being shipped.

Tuesday, Nov. 23rd I contacted Televaruhuset again via email. I stressed the importance of me receiving the goods before Sunday nov. 28th. The response again was swift and short. The person answering promised to make sure, that I would receive my goods Thursday Nov. 25th or Friday nov. 26th.

I am currently awaiting the shipment message or any status update on my order. I do not have any problems in taking any risk regarding payment. According to EU regulations a private consumer cannot be held responsible for economic transactions using a creditcard on the internet. This eventually means the following:

- If Televaruhuset does not ship my goods I can regret my order and receive my money back courtesy of Televaruhuset and Paypal.
- If Televaruhuset does not ship my goods and deny to return my money, the creditcard company can withdraw the payment upon my notice. Any loss is subject to the creditcard company and NOT the private consumer.
- If Televaruhuset does not ship my goods and does not return my money, I can regret my money transfer upon notice to my bank in a timely manner. Any loss is subject to the bank and NOT the private consumer.

I will try and keep you posted on any developments in the case. Please try and avoid waisting both my and your own time with comments on your personal, paranoid conspiracy theories, or comments on how stupid I am putting an order with this company (this is a calculated risk). Any constructive comments, fair advice and good humour is welcomed.

Thank you for your time,

Regards
/Stefan (Jammerlap)

spelling error
Permalänk
Medlem
Skrivet av jammerlap:

Hi everybody in this Televauhuset thread!

I am Danish, living in Malmö. This is why I am writing to you all in English (probably better than my Swedish!).

Let me underline the following:
- I have absolutely no connection to the company in question nor any other associated interests (i.e. competitive company or other).
- I do not have the needed computer skills to act as a "troll" including any editing of pictures.
- I have put down an order to Televaruhuset.com since they were among the very few with the relevant goods in stock (no preference and no prior history with Televaruhuset).
- Recently - just now, actually - I have become a member of this forum. This is only because I Googled Televaruhuset.se (notice .se) and thereby found this thread and felt an urgent need to comment.

November 20th I ordered a Sanyo Xacti HD2000 camera from the Televaruhuset website. Since I am in a quite a hurry to receive my camera, I put a comment on this with my order.

Monday, Nov. 22nd no reaction from Televaruhuset. I then send them an email. The response was swift and short. They promised to send me a notice when the goods are being shipped.

Tuesday, Nov. 23rd I contacted Televaruhuset again via email. I stressed the importance of me receiving the goods before Sunday nov. 28th. The response again was swift and short. The person answering promised to make sure, that I would receive my goods Thursday Nov. 25th or Friday nov. 26th.

I am currently awaiting the shipment message or any status update on my order. I do not have any problems in taking any risk regarding payment. According to EU regulations a private consumer cannot be held responsible for economic transactions using a creditcard on the internet. This eventually means the following:

- If Televaruhuset does not ship my goods I can regret my order and receive my money back courtesy of Televaruhuset and Paypal.
- If Televaruhuset does not ship my goods and deny to return my money, the creditcard company can withdraw the payment upon my notice. Any loss is subject to the creditcard company and NOT the private consumer.
- If Televaruhuset does not ship my goods and does not return my money, I can regret my money transfer upon notice to my bank in a timely manner. Any loss is subject to the bank and NOT the private consumer.

I will try and keep you posted on any developments in the case. Please try and avoid waisting both my and your own time with comments on your personal, paranoid conspiracy theories, or comments on how stupid I am putting an order with this company (this is a calculated risk). Any constructive comments, fair advice and good humour is welcomed.

Thank you for your time,

Regards
/Stefan (Jammerlap)

Hej Stefan och varmt välkommen till Sweclockers!
Hur är allt där nere i Malmö?
Hoppas att allt med din beställning kommer gå bra och att du har goda nyheter att rapportera tillbaka hit när du fått din beställning!!

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk

Update: Order for camera

Skrivet av Eduardo:

Hej Stefan och varmt välkommen till Sweclockers!
Hur är allt där nere i Malmö?
Hoppas att allt med din beställning kommer gå bra och att du har goda nyheter att rapportera tillbaka hit när du fått din beställning!!

Tack! Allt bra i Malmö (riktigt bra om mitt kamera levereras fredag!).

Har precis mottagit epost från Televaruhuset. Dom säger, at mitt kamera går med posten i dag (onsdag 2010-11-24). Har meddelat dom, at det finns en tråd på sweclockers och at jag hoppas at återkomma positivt om Televaruhusets tjänster på forum.

Jag ber om ursäkt för mitt svenska!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jammerlap:

Tack! Allt bra i Malmö (riktigt bra om mitt kamera levereras fredag!).

Har precis mottagit epost från Televaruhuset. Dom säger, at mitt kamera går med posten i dag (onsdag 2010-11-24). Har meddelat dom, at det finns en tråd på sweclockers och at jag hoppas at återkomma positivt om Televaruhusets tjänster på forum.

Jag ber om ursäkt för mitt svenska!

Härligt! - Har ni fått snö där nere i Malmö nu med?
Jag kommer själv ifrån Malmö, men bor i Sthlm nu så är lite kul tycker jag - Var i Malmö bor du?

Ahaa okey, fast det vet de för de ägaren har själv skrivit här tidigare, han lovade till och med att det skulle bli rabatter för oss medlemmar här på Sweclockers så skriv det så kanske du får det lite billigare

Det är inget fel på din Svenska, känns det bättre för dig så kan du lika gärna skriva på danska för min del..

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Skrivet av NoAim:

Ja jo, det verkar klart seriöst.

maxibox sida - Omdömen

Du låg bakom pcvaruhuset också?

Om du klickar på länken så ser du hur det ser ut, "Maxibox" har då gett 10/10 poäng på sina omdömen på er butik och Pcvaruhuset. Observera att det kommer väcka uppmärksamhet om "Maxibox" gett 10/10 till ett skämtföretag och erat företag, och inte gett några andra omdömen överhuvudtaget.

Om du lägger ihop de faktumen att ni har otroliga (i mina ögon, för bra för att vara sant) priser, sidan ser inte ut att vara seriös med stavfel och betalningssätt m.m och det jag tidigare skrev så får du antingen stå ut med den kritik ni får eller fixa till problemen.

Permalänk

Ett ganska långt inlägg, men jag nämnde tidigare att jag skulle återkomma med kommentarer kring mina erfarenheter av att handla hos Televaruhuset, men innan jag börjar vill jag klara ut ett par saker.

Jag registrerade mig på detta forum för ett år sedan då jag var i tagen med att inhandla en liten Nettop-burk (Asrock). Jag behövde då lite råd och tips vilket jag fick på detta forum. Bugar och bockar för det ) Andra svängen på detta forum var när jag hade inhandlat en telefon från Televaruhuset och fick problem med mjukvaran efter uppdatering till 2.2. Även då fick jag snabba och hjälpsamma svar (vågade dock inte att pröva vissa av lösningarna pga garantin). Jag har inte gjort hundratals inlägg på forumet då jag endast varit här när jag behövt stöd. Hoppas dock att bristen på en stor mängd inlägg inte leder till att mitt budskap inte når fram.

Jag har bara gjort en affär med Televaruhuset, så den kan inte utgöra bevis på en trend, men det är en händelse som tillsammans med händelser som tex peter_studio och idiot66 redovisar kanske utgör en positiv trend.

Måndag 15 november, 17.47
Efter mycket läsande och lite rädsla för att bli lurad så tog jag en chans och beställde samt betalade en Samsung Galaxy S från Televaruhuset. Sju (7) timmar senare hade statusen på min order uppdaterats till ”förberedelse pågår”. Denna status förändrades/uppdaterades inte under tisdagen, så jag började bli lite orolig.

Onsdag 17 november, 13.00
En trafikledare från UPS ringde mig när jag satt på jobbet. Han anmälde till mig att leverans skulle ske till min hemadress under eftermiddagen, innan 16.00. Efter lite förklaring om att en människa som arbetar inte kan ta ledigt med 5 minuters varsel, så gick man på UPS med på att leverera till min arbetsplats istället.

Torsdag 18 november, 14.30
UPS levererade paketet till min arbetsplats. Öppnade paketet och till min glädje så låg det en glänsande telefon och väntade på mig, dock med italiensk bruksanvisning (det hade Televaruhuset talat om för mig innan köpet). Laddade batteriet, installerade SIM-kortet och startade telefonen. Allt funkade och jag var en glad jäkel ) När jag kom hem uppdaterade jag till 2.2 via KIES och då fick jag problem. Svenska språket försvann! Irriterande.

Fredag 19 november.
Försökte lösa problemet med telefonen. Skrev på detta forum för att få stöd och jag var i ständig i kontakt med Televaruhuset via mail. Fick bra råd och stöd från båda platserna. Dock kunde jag inte lösa problemet. Fortsatte under helgen, bad Televaruhuset att höra av sig, vilket de gjorde både per mail och per telefon. Mycket bra service där (även om jag inte lyckades lösa problemet).

Måndag 22 november
Hade provat allt och gav nu upp. Kontaktade Televaruhuset som gick med på att jag kunde nyttja ångerrätten, trots att jag brutit plomberingen. Skickade tillbaka paketet via REK post på eftermiddagen.

Tisdag 23 november
Pengarna var tillbaka på mitt Paypal-konto, helt enligt vår överenskommelse. Dagen efter (dvs onsdag) var tom pengarna överförda från Paypal till mitt bankkonto.

Sammanfattningsvis är jag imponerad över den servicenivå som jag erhöll från Televaruhuset. Det finns saker som kan förbättras såsom kundtjänst per telefon, fakturabetalning och bättre uppdatering av orderstatus, men det är ett nystartat företag. Jag hoppas innerligt att företaget får vara kvar och fortsatt kan konkurrera med låga priser. Det tjänar vi alla på.

Permalänk

Hej,
Precis som jammerlap, jag har också hittat hit via googling för Televaruhust och blev medlem bara för att skriva denna kommentar.

Jag lade en beställning för HTC Desire HD i söndags 21:e och hämtade varan tisdags kväll, alltså 23:e. Jag är grymt nöjd med Televaruhuset för:
1. De hade precis den varan som inget annat företag i hela sverige / även EU hade då, och hade inte höjt priset ändå, alltså mycket bra pris!
2. Mycket snabb leverans (och snabb svar när man kontaktade dem via email.)

Så jag vill verkligen ge dem credit för det.

Sen läste jag i början av denna tråden att några ha reagerat på att de inte kan jättebra svenska och därför det är ett bluff. Helt fel slutsats, tycker jag.
Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av jammerlap:

5 cm snö! Men det är jo samma som snökaos i Skåne! Även sämre i Danmark var nästintill allt stannar om det finns 5 cm snö.

Jag bor strax söder om Malmö i Strandhem (mellan Bunkeflostrand och Klagshamn).

Hehe okey, snöar på lite lätt här upp i sthlm fortfarande..
Har du några nyheter i ang. Televaruhuset?

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Medlem

Gillar hur 90% av svaren i denna tråden är gjorda av personer som reggat sig nu, alla har "sökt" på google och kommit just hit, nästan alla har beställt just en HTC Desire HD, alla har samma särskrivningar, grammatikfel m.m. Dom säger endast goda saker och står fast vid sin version om företaget vad än folk säger.

Stäng ner skitföretaget och sluta försöka lovorda något som skriker oseriöst.

Permalänk

@Hastigt

Sorry to have to inform you about this. But you are probably - to put it nicely - the less wisest man I have ever heard of! Comments like yours are just as unprofessional as any unthinked of comments made by storeowners outraged by being met by intolerant and less wise hardcore sweclocker users like yourself.

I am - on the basis of actual action and not only prejudical assumptions - trying to place an order and buy something from Televaruhuset.com. An action that for the time being seems to work out just fine (just received colli number from UPS). How can trying to share my experience with you, just as you - when googled - shared your experience with me be anything bad or call for comments like yours? If you are simply not interested or if you have a hidden agenda as competitor or the like please come forward. If you are just the less wiser man, find other company to share your foolishness.

If you have specific comments on my grammar, or if my writing in general is subject to further scrutinization due to suspicion of incompetence or fowl play, please advice and enlighten me and I will correct the matter.

Thank you,

Stefan (jammerlap)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jammerlap:

@Hastigt

Sorry to have to inform you about this. But you are probably - to put it nicely - the less wisest man I have ever heard of! Comments like yours are just as unprofessional as any unthinked of comments made by storeowners outraged by being met by intolerant and less wise hardcore sweclocker users like yourself.

I am - on the basis of actual action and not only prejudical assumptions - trying to place an order and buy something from Televaruhuset.com. An action that for the time being seems to work out just fine (just received colli number from UPS). How can trying to share my experience with you, just as you - when googled - shared your experience with me be anything bad or call for comments like yours? If you are simply not interested or if you have a hidden agenda as competitor or the like please come forward. If you are just the less wiser man, find other company to share your foolishness.

If you have specific comments on my grammar, or if my writing in general is subject to further scrutinization due to suspicion of incompetence or fowl play, please advice and enlighten me and I will correct the matter.

Thank you,

Stefan (jammerlap)

Ehh, "Hastigt" nämnde inte ditt namn eller användarnamn överhuvudtaget.
- Men du verkar verkligen ta åt dig av vad han skrev, intressant.

Att anklaga någon för att vara en konkurrent bara för den personen inte tycker Televaruhuset vara seriöst är ju rent av bara löjligt.

Med tanke på alla punkter med Televaruhusets svagheter som tagits upp och för att inte glömma de totalt kränkande och oprofessionella uttalandena från Televaruhusets ägare så ska det mycket till för att folk skulle få för sig att se Televaruhuset som seriöst.
- Ja mycket mer än att några få nyregistrerade medlemmar lovprisar företaget i fråga till himmelen!

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk

Cameraorder - new developments

Good news so far!

Just received an email generated from the CRM-system. The statusupdate says, that my goods have been shipped,

Also received an email directly from support. the email includes my collinumber, a contact telephonenumber and the link to UPS (shipping company).

I checked out the collinumber and it seems that the order was already shipped from France yesterday and has actually arrived this morning to Sturup airport (near Malmö). This means there is a good chance, that the camera will be here either today or Friday as originally promised by Televaruhuset. Here is a screenshot (made public on my friend David´s webserver) of my UPS search, if that brings anything to the matter?

I will keep you posted on further developments and of course inform you of the color of the brick in the package

Permalänk

Sorry Eduardo, if I overreacted!

I just cannot stand the fact that anybody tries to question my integrity! I did not even take into account that "Hastigt" did not mention my name. I apologize to "Hastigt" for that, but I still stress my point that "Hastigt´s" comments are of absolutely no use. I would just like this thread - that somehow evaluates a specific supplier - to consist of peoples factual interaction with the company and not just innuendo and prejudice. Any facts submitted can help me do my own evaluation of the company. I can also try and sort any false "facts" from people with hidden agendas. What nobody needs is wasted time and space as presented by "Hastigt" on this specific matter.

/Stefan (Jammerlap)

Permalänk
Medlem

Är det inte lite, men bara "lite" konstigt att både Jammerlap och Jarostaikon, båda påpekar hur enkelt det är att få tillbaks sina pengar vid en eventuell bluff från företagets sida, genom att hänvisa och t.o.m visa hur man gör hos PayPal ?? Även små hänvisningar görs till att andra kreditkortsbolag står för hela summan och det är aldrig privatpersonen som förlorar några pengar vid ett bluffköp.

Tyvärr är det då redan försent för just kreditkortsbolagen att få tag på jag-matthandlare-och-grosshandlar-killen-som-öppnat-min-andra-snart-i-kk-firma-strax-före-jul som säkert är på obestånd redan nu och därigenom blir drabbade av en kreditförlust Vilka tror Ni står för denna kreditförlust i slutändan, kreditbolagen eller Du som konsument via högre avgifter för korten eller högre priser i affären då dessa får höjda transaktionsavgifter från bolagen ??

Sedan, då jag jobbar för en distributör av elektroniska prylar, har jag aldrig under mina år i branchen hört om att en produkt som inte finns hos någon av de största återförsäljarna kan finnas hos någon liten obskyr firma i Uppsala. Vi prioriterar ordrarna efter storlek och hur många år man har varit kund hos oss. Nya, obekanta firmor får stå tillbaks i början.

Visst, import av sådana här saker sker från andra länder, ta IPaden som exempel, men som någon som försvarade firman sa.. bara dom hade den i hela EU, då är det inte troligt för 5 öre att denna firma skulle ha de på lager. Om det nu inte är en kapad lastbil eller billiga Kina produkter som har hittat hit.

Permalänk

För det första måste säga att jag håller helt med (Jammerlap) om Hastigs kommentarer. Bra sagt Jammerlap!!

Vad man kan säga när folk inte kan skilja mellan att kunna (svenska) språket och att vara oseriös, mm. Visst, det kan ju skada företagets image i första kontakten, men i alla fall man skall veta att de är olika saker.

Ja, jag är helt ny här och tänkte inte besöka forumet varje dag heller i framöver. Jag har andra saker att syssla med helt enkelt.

Permalänk
Skrivet av Hastigt:

Gillar hur 90% av svaren i denna tråden är gjorda av personer som reggat sig nu, alla har "sökt" på google och kommit just hit, nästan alla har beställt just en HTC Desire HD, alla har samma särskrivningar, grammatikfel m.m. Dom säger endast goda saker och står fast vid sin version om företaget vad än folk säger.

Stäng ner skitföretaget och sluta försöka lovorda något som skriker oseriöst.

Inte så konstig att jag köpte just HTC Desire HD därifrån, den ända butiken som hade den i hela sverige (och även EU) var televaruhuset iaf enligt prisjakt.se. Och jag har ingen förklaring för det, så var det bara!

Permalänk
Medlem

fortfarande aldeles förmånga frågetecken för de skall vara logiskt att lita på de. men men som sagt innan de e mitt tycke

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

Nu har jag själv ingen erfarenhet utav Televaruhuset (men skulle själv aldrig handla från en sådan sida), men det är otroligt hur folk som köper något för flera tusen kronor går till skumma sidor för att spara en hundralapp eller två. Sen ska man tycka synd om dom när dom blir blåsta..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Nu har jag själv ingen erfarenhet utav Televaruhuset (men skulle själv aldrig handla från en sådan sida), men det är otroligt hur folk som köper något för flera tusen kronor går till skumma sidor för att spara en hundralapp eller två. Sen ska man tycka synd om dom när dom blir blåsta..

kan bara sä en sak

HÅLLER HELT MED FÖREGÅENDE SKRIVARE

tyvärr e folk så snikna i dagens läge att bluff o båg företag kan komma undan med massa "stulna" pengar

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk

Cameraorder - developments again

Today at 15.10 (according to UPS Infonotice) a delivery has been attempted at my adress. Unfortunately my wife was out walking the dog and I now have to await a delivery Friday. I will get back to the forum as soon as I have received my "stolen from a truck china goods".

/Stefan

Permalänk
Skrivet av Calvin07:

Är det inte lite, men bara "lite" konstigt att både Jammerlap och Jarostaikon, båda påpekar hur enkelt det är att få tillbaks sina pengar vid en eventuell bluff från företagets sida, genom att hänvisa och t.o.m visa hur man gör hos PayPal ?? Även små hänvisningar görs till att andra kreditkortsbolag står för hela summan och det är aldrig privatpersonen som förlorar några pengar vid ett bluffköp.

Tyvärr är det då redan försent för just kreditkortsbolagen att få tag på jag-matthandlare-och-grosshandlar-killen-som-öppnat-min-andra-snart-i-kk-firma-strax-före-jul som säkert är på obestånd redan nu och därigenom blir drabbade av en kreditförlust Vilka tror Ni står för denna kreditförlust i slutändan, kreditbolagen eller Du som konsument via högre avgifter för korten eller högre priser i affären då dessa får höjda transaktionsavgifter från bolagen ??

Sedan, då jag jobbar för en distributör av elektroniska prylar, har jag aldrig under mina år i branchen hört om att en produkt som inte finns hos någon av de största återförsäljarna kan finnas hos någon liten obskyr firma i Uppsala. Vi prioriterar ordrarna efter storlek och hur många år man har varit kund hos oss. Nya, obekanta firmor får stå tillbaks i början.

Visst, import av sådana här saker sker från andra länder, ta IPaden som exempel, men som någon som försvarade firman sa.. bara dom hade den i hela EU, då är det inte troligt för 5 öre att denna firma skulle ha de på lager. Om det nu inte är en kapad lastbil eller billiga Kina produkter som har hittat hit.

Hi Calvin07!

So nice that you are so well informed. And yes, it demands a bit of footwork but you can actually get your money back (personal unwilling experience!). I cannot answer for any of the other comments in here but as I stressed before, you can use my comments about my experience with Televaruhuset however you want. I can only state that so far it SEEMS that my goods are being delivered as agreed.

/Stefan (jammerlap)

Permalänk
Medlem

Slutsats: televaruhuset är en person med många kompisar som sitter i hemma i lägenheten och handlar via Paris, förmodligen Pixmania/Fotovista.

Permalänk
Medlem

Jamma i någons annans lap, got damnit! Seriöst detta är ju bara sååå genomskinligt - hoppas ingen Swec-broder går på detta bara. *hukar sig för beskyllningar om att vara oseriös ifrån jammerlap o Co*

Visa signatur

Intel Core i5 3570k @ 4.2 / ASRock Z77E-ITX / Sapphire 7950 OC @ 1150/6200 / A-Data 8GB 1600MHz / Kingston V300 120GB + WD 3 TB / Noctua NH-L12 / Bitfenix Prodigy / bq! E9-CM 480W / LG IPS236V / Ett fan av tysta datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rufsen:

Jamma i någons annans lap, got damnit! Seriöst detta är ju bara sååå genomskinligt - hoppas ingen Swec-broder går på detta bara. *hukar sig för beskyllningar om att vara oseriös ifrån jammerlap o Co*

Du glömde även; oprofessionell, konkurrent och för att ha en dold agenda!

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Medlem

Sökningsresultat 25-11-10 4:54

24-11-10 Fr Beställning mottagen
24-11-10 Chilly Mazarin Paris FR order vidarebefodras
24-11-10 Roissy Paris FR försändelse skickas vidare
24-11-10 Koeln (Cologne) DE

Bra som fen att man lyckas ta imot en order den 24, få den skickad nånstans
Sen vidare till Paris, sen till nån annanstans i Paris för att sen ligga i
Tyskland på en enda dag, de kallar jag för snabba leveranser
Sen tar de ytterligare 1 dag för att skicka de vidare från Tyskland till
okänd sen okänd för å va framme i Malmö på de också en dag.
(ps bra att ups kan skriva i förväg när nåt är framme :? )
Posten kasta er i väggen, här är ett super logistik företag som lyckas skicka
nåt mellan flera länder å hamna hos kund på 2 dagar.

Du den där IE som de står "google oversaet" va betyder den?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Lite konstigt att alla lyckas googla företagen _efter_ de har köpt och betalat för produkten. Men alla får väl dra sina egna slutsatser, lite kul att följa i alla fall...

Visa signatur

Intel Q6600 g0 @ 3.2Ghz/ MSI P35 NEO2-FR/ Sparkle GTX 460 1gb/ 2x2048 Corsair XMS2 6400 / Scythe Ninja PLUS Rev. B/ Antec Sonata III

Permalänk

Den siste idioten är inte född än

Har varit och tittat lite på vad det är dom verkligen säljer.

Min uppfattning är att det bara är "dyra" grejor dom säljer, dvs inga kablar, cd, usb-minne, och annat som man normalt sett kan hitta, och köpa samtidigt som man köper lite större grejor. Varför det är så kan jag inte svara på. men det finns många varningar på nätet just nu, en av dom ligger på Aftonbladet. Julblåsning på gång, VARNING för TELEVARUHUSET « Cybersapiens

Även jag ville beställa från Televaruhuset, men jag valde att lägga till 500 kr och handla på Cyberphoto istället. Känns inte så kul att förlora sina pengar (eller riskera att göra det), och jag tycker att det känns riskabelt när det inte går att ringa upp företaget. Dvs att det bara går att kontakta via mail. Så jag förstår att mer än jag drar öronen åt sig.

Visa signatur

Win 7 Ultimate--Asus Z97-Pro Wi-Fi AC-i7-4790--Node 605--W700/Peppermint 10

Permalänk

Update: Camera order

Hi again in this very intersting thread!

I have managed to receive my camera! To my surprise the only company that seemed to have fuc... up during these exiting days have been the world wide deliverer and (to my best knowledge) actually the 8th largest airline in the world "UPS".

Friday I arranged with parents visiting that somebody was present at the house all day. I called UPS to check that the package was actually out on another delivery round. They confirmed that this was the case. At 18.30 half an hour before delivery rounds are supposedly finished I called again. This time my status was that the customer (me) had not been present at the adress, and that a third attempt would be tried another day. When called, UPS claimed that the driver had been there. He had not! No footprints in the snow and no wheelmarks in the snow! I agreed to collect my package at the package center at Sturup airport where I expressed my feeling towards UPS in a rather upset manner (my "flæskesteg" getting cold!).

Anyway! My camera is here. It works and there is a Swedish and an English manual (quickguide) with it. Nothing had been opened and everything seems to be to original standards.

I can only express my satisfaction with dealing with Televaruhuset. I was as nervous as anyone since I actually had something at stake. The price was right (cheaper than pixmania but not cheaper than netonnet where it was sold out), and they delivered as promised. I admit that the funny and maybe mot so professional communication from Televaruhuset (though it was swift!) had me thinking I was maybe being fooled. But it turned out allright.

Wether any of you guys dare to place an order at Televaruhuset is up to you. I can understand that a tactic from some of the scamshops have been to actually deliver in the beginning. Maybe I am just the lucky customer in the beginning. But I am a satisfied customer!

Nice weekend to you all!

Regards,

Stefan (Jammerlap)

Permalänk
Medlem
Skrivet av redskins:

Lite konstigt att alla lyckas googla företagen _efter_ de har köpt och betalat för produkten. Men alla får väl dra sina egna slutsatser, lite kul att följa i alla fall...

håller med o påpekar igen för mycke frågetecken o tvivelaktiga användare

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT