Permalänk

Hej,

Ja ni har ju redan räknat ut vad jag skulle skriva, så kan väl bara bekräfta nudå att jag faktiskt fick mitt paket idag, för en dryg timme sedan.

Mitt referensnummer från UPS var iaf: 1ZWV47610453739236
Om någon utanför Sweclockers är intresserad av att se ifall man kan få leverans från Televaruhuset eller inte.

Jag blev även ombedd att kommentera här på sweclockers då jag sa till dem på telefon att jag sett tråden och sen kanske de sett att jag skrivit här eller så var det bara en allmän begäran, så jag hoppas de läser även detta för de håller inte riktigt vad de lovar på deras hemsida.

Min leverans skedde inte 48h från frankrike efter mottagen betalning, inte ens från bekräftad betalning.
Enligt konsumentverket som jag nämnde innan så ska följande punkter finnas på ett "seriöst" bolags hemsida:
"Granska informationen på webbplatsen. Finns tillräckliga uppgifter om företaget, som adress och telefonnummer, totalpris inklusive frakt, leveranstid, ångerrätt och en fungerande kundtjänst? Säljaren måste ha all denna information på sin webbplats."
Se mer på: Handla på Internet - Konsumentverket

Statusuppdateringen för mottagen betalning funkar väl okej, men sen tycker jag faktiskt att de borde ha en status som berättar att min order faktiskt är skickad till det utländska lagret och att bollen ligger hos dem. Annars tror man ju verkligen att man bara betalt för en kundvagn vars innehåll man aldrig kommer se röken av.

Så nu har jag postat detta, förstår att detta är ett känsligt ämne så jag lämnar tråden med detta sagt, och hoppas att jag ändå är välkommen till SweC.

Mvh
Tobias

Permalänk
Medlem
Skrivet av trancenote:

Hej,

Min leverans skedde inte 48h från frankrike efter mottagen betalning, inte ens från bekräftad betalning.
Enligt konsumentverket som jag nämnde innan så ska följande punkter finnas på ett "seriöst" bolags hemsida:
"Granska informationen på webbplatsen. Finns tillräckliga uppgifter om företaget, som adress och telefonnummer, totalpris inklusive frakt, leveranstid, ångerrätt och en fungerande kundtjänst? Säljaren måste ha all denna information på sin webbplats."
Se mer på: Handla på Internet - Konsumentverket

Statusuppdateringen för mottagen betalning funkar väl okej, men sen tycker jag faktiskt att de borde ha en status som berättar att min order faktiskt är skickad till det utländska lagret och att bollen ligger hos dem. Annars tror man ju verkligen att man bara betalt för en kundvagn vars innehåll man aldrig kommer se röken av.

WORD. Jag saknar också info om leveranstider. Står det "i lager" på hemsidan antar man att den skickar ett par dagar efter att betalning är mottagen. Borde gått ut ett mail om beräknad leveransdag redan då betalning bekräftades, skulle iaf lugnat mig. Där har ni en förbättringspotential.

Permalänk
Medlem

Ajajaja. Beställde en nikon d90 därifrån så tidigt som igår, och känner mig otroligt korkad nu. finns det ingen chans alls att de inte lurar mig?

Hade valt alternativet om att hämta i butik (vilket jag trodde betydde att jag skulle få en faktura samt hämta paketet i närmsta butik var jag bor, då adress och dylikt samt fraktsätt kom upp) så jag betalade inga pengar i förskott alls. Dock betydde det ju att jag skulle hämta i deras butik i stockholm...(facepalm x100)

Ringde telefonnumret på deras hemsida. Numret var vidarekopplat till ett mobilnummer som inte svarade. Dock så ringde en person upp mig fem minuter senare. Jag förklarade allt, och han sa att han skulle skicka kameran.

Har ju inte betalt något i förväg då jag tydligen valde avhämtning... inte heller angett några uppgifter om konto eller dylikt. Kan jag förlora något på detta sätt? Eftersom jag inte betalat så kan de väl knappast tvinga mig till det eller lura mig på pengar, va?

Ang. Frakten för min del så stod det att de skulle skicka kameran från Paris inom 72 timmar och att det skulle ta max 5 arbetsdagar. Kanske är 5 arbetsdagar + 72 timmar? Igår var det även 3 varor i lager, och nu är det 2 och bemötandet var faktist (mot mina förväntningar då jag läst här) trevligt. Fast när man betalat 7 lax så vill man gärna inte tro att företaget är bluff...Vilket det onekeligen verkar vara enligt era beskrivningar.

Känner mig verkligen otroligt dum och har en klump i magen nu efter att ha läst allt detta. Var tvungen att regga mig och fråga ifall någon vet vad konsekvenserna kan vara...

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarah_k:

Ajajaja. Beställde en nikon d90 därifrån så tidigt som igår, och känner mig otroligt korkad nu. finns det ingen chans alls att de inte lurar mig?

Hade valt alternativet om att hämta i butik (vilket jag trodde betydde att jag skulle få en faktura samt hämta paketet i närmsta butik var jag bor, då adress och dylikt samt fraktsätt kom upp) så jag betalade inga pengar i förskott alls. Dock betydde det ju att jag skulle hämta i deras butik i stockholm...(facepalm x100)

Ringde telefonnumret på deras hemsida. Numret var vidarekopplat till ett mobilnummer som inte svarade. Dock så ringde en person upp mig fem minuter senare. Jag förklarade allt, och han sa att han skulle skicka kameran.

Har ju inte betalt något i förväg då jag tydligen valde avhämtning... inte heller angett några uppgifter om konto eller dylikt. Kan jag förlora något på detta sätt? Eftersom jag inte betalat så kan de väl knappast tvinga mig till det eller lura mig på pengar, va?

Ang. Frakten för min del så stod det att de skulle skicka kameran från Paris inom 72 timmar och att det skulle ta max 5 arbetsdagar. Kanske är 5 arbetsdagar + 72 timmar? Igår var det även 3 varor i lager, och nu är det 2 och bemötandet var faktist (mot mina förväntningar då jag läst här) trevligt. Fast när man betalat 7 lax så vill man gärna inte tro att företaget är bluff...Vilket det onekeligen verkar vara enligt era beskrivningar.

Känner mig verkligen otroligt dum och har en klump i magen nu efter att ha läst allt detta. Var tvungen att regga mig och fråga ifall någon vet vad konsekvenserna kan vara...

Tack på förhand!

Ett:
Det verkar som du inte har betalat nåt? Hur skulle du då bli av med pengar?
Eller har du betalat i förväg, lite otydligt av ditt inlägg...

Två:
Jag tror inte du läst alla inlägg ordentligt, det är ingen som faktiskt blivit lurad som skrivit något.
Däremot anser några att företaget verkar oseriöst, men likväl är det ingen här som blivit lurad ännu iaf. För min personliga del har jag blivit bra bemött, men tidigare saknat feedback kring leveransbesked. Jag har ännu inte fått min kamera, men iaf fått lev datum beräknat till 15/12.

Slutsats:
_Jag_ tror inte du behöver vara orolig.

Edit: Har fått min kamera, dock en dag sent mot först utlovad levdatum. UPS ifrån frankrike.

Permalänk
Medlem

^ Nej, det stämmer. Har mest ögnat igenom lite.
Och har inte betalat i förskott, tänkte mer över att de inte skulle leverera eller att jag skulle få betala i förskott innan eller dylikt.

När beställde du förresten?

Tack för övrigt, detta lugnade mig otroligt mycket

Permalänk
Medlem

Faktura

När man frågar om en produkt ,ja då är de snabba att svara men när man frågar om man kan betala genom faktura då svarar de inte tillbaks.

Det här företaget stinker surt sill.

Permalänk
Medlem

Någon som håller räkningen på nyreggade?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ang3r:

nej den tappa jag iaf för länge sen men e possetiv att vissa börjar hålla med om de luktar lite BULL****

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk

Haha jag brukar vara sjukt naiv och bara köra på, men de här är ju löjligt

Fantastiskt rolig tråd dock Men jag undrar lite, vad hände med den där w2shark killen eller va han hette? Han va väldigt noga med att inte ta någon skit till en början men sen försvann han helt plötsligt. Man tycker ju att om han nu jobbade där så borde han fortsatt med att försöka övertala oss. Kanske genom att fixa det som vi frågar honom om med betalningarna och sånt där, men icke, han är försvunnen

Jag gillar att aftonbladet tagit upp de här, så att även stackars svenssons som inte hänger på swec kan få reda på bluffen.

De är så sjuuuukt lätt värt att lägga 500kr extra för att handla via tex inet där man får ÄKTA kundservice!

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad man ska säga men om man nu ska köpa en kamera i prisklassen runt 7000kr så får gör man väl det från ett ställe man känner till och litar på.. Gör man inte det får man nästan skylla sig själv om man skulle bli blåst, givetvis kostar det ju inget att testa beställa mot faktura då är man något säkrare så klart och man bör ju ge nya företag en chans, fast kanske inte köpa något för tusentals kronor det första man gör och det börjar kännas väldigt löjligt med hur många nya som reggar sig för att skriva mer eller mindre exakt samma sak...

Visa signatur

-------------------------- Super Ultra Wide Hackintosh Pro --------------------------
Gigabyte Z390 Designare | Intel i9 9900k | RX6800XT 16GB | 64GB RAM
49" Samsung G9 OLED 240hz | Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric
2TB Corsair MP600 PRO med MacOS Sonoma för Videoredigering
1TB FireCuda 510 med Windows 11 för Spel & Vardagssurf

Permalänk
Medlem

Ja hur var de me de där företaget som kk´ade?

Företaget ploppar upp å lovordar allt, skapar en hel del frågor men då dom inte ramlade på sina egna ben så började dom få förtroende.
Detta företag är väl inte riktigt som dom, då dem fortfarande har en mycket taskigt ihopsatt hemsida som alla klagat på.
Deras order historik är knappt fungerande.

Edit: Så mycke fusk från så många olika sätt så absolut ett nej.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Det är väl ändå rätt förståeligt att man registrerar sig när man beställt något frå en sida och sedan ser detta, man blir ju orolig.
Och jag anser inte att man ska skylla sig själv, jag anser att företagen ska ta sina verksamheter på allvar och därmed inte lura folk då ingen faktist tjänar på detta. Skylla sig själv får man göra om man går i en slum viftandes med en kamera, inte för att man beställer en online från ett företag. Nu har jag dock inte förlorat några pengar som tur var och ifall Televaruhuset inte skickar min kamera vilket det inte gjort än trots att detta är sista dagen att den skulle skickas från Paris så vänder jag mig till en större kedja
Givande forum för övrigt! Tror både köpare och företaget tar åt sig av detta (hoppas jag).

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarah_k:

Det är väl ändå rätt förståeligt att man registrerar sig när man beställt något frå en sida och sedan ser detta, man blir ju orolig.
Och jag anser inte att man ska skylla sig själv, jag anser att företagen ska ta sina verksamheter på allvar och därmed inte lura folk då ingen faktist tjänar på detta. Skylla sig själv får man göra om man går i en slum viftandes med en kamera, inte för att man beställer en online från ett företag. Nu har jag dock inte förlorat några pengar som tur var och ifall Televaruhuset inte skickar min kamera vilket det inte gjort än trots att detta är sista dagen att den skulle skickas från Paris så vänder jag mig till en större kedja
Givande forum för övrigt! Tror både köpare och företaget tar åt sig av detta (hoppas jag).

Jo det kanske det är, ännu mer förståeligt hade det i för sig varit om man gör lite efterforskningar innan man lägger en order på tusentals kronor hos ett totalt okänt företag med en kass hemsida, kan jag tycka i alla fall.

Ja givetvis bör alla företag och även privatpersoner väl för den delen, ta sitt ansvar i alla situationer men dessvärre lever vi inte i den idealvärld man kunde önska.

Tyvärr är det ju inte så det ser ut i världen, Sverige eller pånätet för den delen heller och det är väl aningen naivt att tro att bara för att det finns ett "företag" så ska dessa ses som 100% seriösa.
Det är idag i princip möjligt för vem som helst att registrera ett företag, detta betyder inte per automatik att man har för avsikt att faktiskt driva ett seriöst företag.

Det finns tyvärr idag allt för många "företag" som livnär sig på att lura andra, alltifrån webbutiker som säljer och skickar varor ett tag för att få bra kritik och omdömen men som efter ett tag försvinner spårlöst utan att skicka ut några fler varor till företag som ringer och säljer värdelösa annonser i tidningar eller på sidor som ingen någonsin ser/läser mm mm..

Som avslutning vill jag bara säga, tänk efter och se själv.
Är priset rimligt, inger företaget förtroende och kolla upp företag innan man beställer.

Med sunt förnuft kan man spara många tusenlappar.

Visa signatur

-------------------------- Super Ultra Wide Hackintosh Pro --------------------------
Gigabyte Z390 Designare | Intel i9 9900k | RX6800XT 16GB | 64GB RAM
49" Samsung G9 OLED 240hz | Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric
2TB Corsair MP600 PRO med MacOS Sonoma för Videoredigering
1TB FireCuda 510 med Windows 11 för Spel & Vardagssurf

Permalänk
Skrivet av sarah_k:

Det är för många som är nyregistrerade och postar i den här tråden. Ingen av er kommer tyvärr tas seriöst tack vare det. Sen, vad är oddsen för att _INGEN_ från SweC köper nåt från sidan men hela världens befolkning (som inte varit medlem på SweC tidigare) är där och handlar flitigt?

Permalänk
Hedersmedlem

Edit: såg fel, många siffror att hålla reda på. sorry.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Har någon länken till Aftonbladet där det tas upp? Lite nyfiken.

Permalänk
Medlem

Eduardo: Håller med dig till hundra på det där! Det var otroligt dumt att inte kolla upp allting först.

För övrigt har de nu bemött mig trevligt och svarat snabbt. Mejlade imorse och frågade ifall varan skickats och om de skulle skicka hem den till mig, och de ska skicka varan mot postförskott. Otrolig lättnad iallafall efter allt jag läst här

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarah_k:

Eduardo: Håller med dig till hundra på det där! Det var otroligt dumt att inte kolla upp allting först.

För övrigt har de nu bemött mig trevligt och svarat snabbt. Mejlade imorse och frågade ifall varan skickats och om de skulle skicka hem den till mig, och de ska skicka varan mot postförskott. Otrolig lättnad iallafall efter allt jag läst här

tegelstenschansen kan vara hög

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Edit: såg fel, många siffror att hålla reda på. sorry.

kvittar igentligen vi var en del som fick ett bra leénde. nått som uppskattas i detta mörker som råder nu. men du visa hur de skall gå till när man inser sitt misstag. tummen upp får du i vilket fall som från mej

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

Bluetiger: Registrerade mig dock just för att jag såg detta forum och hade beställt. Förstår inte varför det är så..Oförståeligt?

Huzzbutt: Nämndes tidigare i tråden att det är en chans på en på miljonen och att det bara är en modern myt.. IFALL nu fallet är så, borde det inte gå att anmäla för det? Detta företag har ju snarare dömts ( iallafall i denna tråd, annars vet jag inte!) som oseriöst när det gäller webbdesignen, bemötningen, betalningsalternativen och frakten, inte för att de skickat felaktiga varor vad jag läst här iallafall. Har även blivit snabbt och trevligt bemött samt fått ett bra betalningsalternativ. Kanske har jag tur, kanske har andra haft otur, vad vet jag? Det enda som återstår i mitt fall nu är ju att se ifall en avi dimper ner i brevlådan för uthämtning på tisdag-ondag och att paketet innehåller en kamera och ingenting annat. Återstår att se och jag hoppas _verkligen_på det bästa.

Permalänk
Skrivet av sarah_k:

Bluetiger: Registrerade mig dock just för att jag såg detta forum och hade beställt. Förstår inte varför det är så..Oförståeligt?

Det är inte oförståeligt på nåt sätt, faktiskt. Det som verkar en aning fuffens är däremot att det reggas så pass många användare här som skriver ungefär samma sak. =P

Som jag sa: Är folket som inte hänger på SweC så pass godtrogna eller är folket på SweC så pass kritiska mot butiker på webben? Jag tror inte på nåt av det. Jag håller stenhårt fast vid att jag inte tror på företaget.

Permalänk

MEN SKÄRPNING!! Jag vill inte använda ordet som fanns i början av tråden, men välkommen till SweC!!!!!!!!! (tryckfelsnisse?)

Intelligensnivån hos denna kille är lägre än snittet!

Trådsvar #14 av "win2kshavid"

Trådsvar #203 av "viggenilsson"

(ja några av oss ser ett mönster, likt de hobbydetektiver VI/alla andra är på nätforum!)

För er som ej ser några rätt roliga missar: Den ena kallar sig "win2kshavid" och den andra som kallar sig nått helt annat........skriver under med namnet "SHAVID" i hela tråden!!!!!!!!!!!!!
DOH! Grabben har ambitioner, men inte så mycket att "ambitionera" med! (Fräckt att ändå våga prova en scam och kanske tjäna lite till pengar, för de får ju världen att gå runt, plus det är häftigt med fina fälgar och att strö pengar kring sig på designkläder!)

Jag får i "landet lagom" inte skriva vad jag vill vidare i denna tråd och på detta forum, vilket jag faktiskt själv tycker är bra!!
Jag tycker det räcker!
"Du skall icke göra mot andra - det du inte vill andra skall göra mot dig"
Jag tänker bumpa tråden tills de flesta sett de roliga misstagen!

//

Visa signatur

Ryzen 7 3700x stock.

Permalänk
Skrivet av Ang3r:

försökte i början...men gav upp ganska snabbt ^^
det är fantastiskt att ALLA som köper av det företaget får för sig att hoppa in på SWEC och regga sig som användare ^^ (och alla använder sig av samma sort svenska (sätt att skriva på))

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dylanator:

MEN SKÄRPNING!! Jag vill inte använda ordet som fanns i början av tråden, men välkommen till SweC!!!!!!!!! (tryckfelsnisse?)

Intelligensnivån hos denna kille är lägre än snittet!

Trådsvar #14 av "win2kshavid"

Trådsvar #203 av "viggenilsson"

(ja några av oss ser ett mönster, likt de hobbydetektiver VI/alla andra är på nätforum!)

För er som ej ser några rätt roliga missar: Den ena kallar sig "win2kshavid" och den andra som kallar sig nått helt annat........skriver under med namnet "SHAVID" i hela tråden!!!!!!!!!!!!!
DOH! Grabben har ambitioner, men inte så mycket att "ambitionera" med! (Fräckt att ändå våga prova en scam och kanske tjäna lite till pengar, för de får ju världen att gå runt, plus det är häftigt med fina fälgar och att strö pengar kring sig på designkläder!)

Jag tillhör väl också skaran av mindre begåvade för jag begriper inte vad du vill ha sagt. Antyder du att win2kshavid är en och samma person som viggenilsson eftersom den senare citerar Shavid i sitt inlägg?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

Jag tillhör väl också skaran av mindre begåvade för jag begriper inte vad du vill ha sagt. Antyder du att win2kshavid är en och samma person som viggenilsson eftersom den senare citerar Shavid i sitt inlägg?

Okej, jag erkänner mitt misstag! Jag såg inte upp att han inte skrev några citat, var lite för van med tydliga citat som de inom forumet!
Inte att han citerade mejlkorrespondens!
MITT FEL IGEN!!!!

//

Visa signatur

Ryzen 7 3700x stock.

Permalänk
Medlem

oO funderade kraftigt på å slå huvudet i tgb vid senaste ny-reggade post!
Tror ni (/du) att med alla dessa nya som skriver på samma korkade sätt att vi skulle tro på dem(/du) de minsta lilla av de ni säger?
Allt rent av allt luktar å ser ut som en kloakliknande råtta me klangerbär som fungerande hjärnkraft.
(tror inte berörd person vet vad allt i denna mening betyder ;P )

Dylanator, du skriker lite för mycke :/ men du har helt rätt i dina argument. "someone" trying to earn easy cash.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dryad:

Har någon länken till Aftonbladet där det tas upp? Lite nyfiken.

Borta, anledning vet ej.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tur att vi inte har kvar häxbränningen.

Idag ska jag förhoppningsvis få min kamera, UPS var här med en lapp i låddan, men jag var inte hemma (jobbade) och missade samtalet ifrån UPS-lev... Bad honom lämna den på jobbet istället.

Ja visst är man lite naiv, och köper på billigast på prisjakt är ju lite varningsklocka iofs, men hur som gjorde jag det, och tror nog det går bra, fast som sagt, bristande orderinformation hela vägen, inte snyggt att behöva maila eller ringa och fråga efter grejerna.

Hur som så tycker jag det är lite orättvist att döma ut nån bara för att man TROR att det är bull, ge killen en chans, och sen när anmälningar eller berättelser där folk VERKLIGEN RÅKAT ILLA UT kommer upp på nätet, ja då är det ju fritt fram, och lämpligt, att sprida detta och varna andra.

Så tycker jag...

edit: Har fått kameran. Fick den en dag för sent mot först utlovat levdatum.

Permalänk
Medlem

TL;DR orkade 5 första sidorna, redan första sidan var tillräckligt för att inse att detta är en sida man bör akta sig för.
Att köpa från en oseriös sida är ett misstag man bara gör en gång. Som amerikanarna säger, fool me once shame on you, fool me twice shame on me.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem

Dom hade "data-komponenter" såg jag.