Radeon HD 6870 på bild

Permalänk
Melding Plague

Radeon HD 6870 på bild

En kinesisk sajt publicerar en pressbild på vad som ser ut att vara toppmodellen i den kommande Radeon HD 6800-serien, även känd som Barts XT.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Skulle vara intressant om lite info om HD69xx också. Undrar om CF mellan HD58xx och HD68xx kommer fungera.

Permalänk
Medlem

Fyrkantigt värre.

Permalänk
Medlem

Lite platt kanske, annars ser det bra ut

Permalänk
Medlem

Coolt! Jag gillar AMD's form på sina senaste orginalkylare.

Permalänk
Medlem

nice

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk

Fyrkantig och troligen lika tung som en tegelsten. Helt fantasilös utformning.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Skrivet av DataNusse:

Fyrkantig och troligen lika tung som en tegelsten. Helt fantasilös utformning.

Sen när är utseendet avgörande för köpet? Huvudsaken är att kylaren fungerar bra och det gör den.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

Håller med dig Rickard11. Kan leva med ett fult utseende om prestandan är bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av DataNusse:

Fyrkantig och troligen lika tung som en tegelsten. Helt fantasilös utformning.

Så hur ska grafikkort se ut om inte som tunga och habila ting?

Hellre den här designen än något som detta; http://tech-reviews.co.uk/news/590258876ASUS_EAH4890_FORMULA_...

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av DataNusse:

Fyrkantig och troligen lika tung som en tegelsten. Helt fantasilös utformning.

Ärligt talat så är väll utformningen på nvidias referenskort tämmligen likartad va?
Och som tidigare sagt, utseendet på kylaren är väl ändå inte en av de sigifikanta aspekterna i ett köp av grafikkort?

Visa signatur

En anonym kommentar hos Kent Persson (M):

"Nu skall han [Christian Engström] tydligen gå och göra precis det han sade innan valet, förstår att det känns främmande för en moderat."

Permalänk
Skrivet av oskarwernersson:

Håller med dig Rickard11. Kan leva med ett fult utseende om prestandan är bra

Gäller det allt, eller bara datorer?

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

Sen när är utseendet avgörande för köpet? Huvudsaken är att kylaren fungerar bra och det gör den.

Har jag antydd att det är avgörande?

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Skrivet av EnNickeMan:

Gäller det allt, eller bara datorer?

Grafikkort Mitt 5850 BE är ingen skönhet direkt men har helt okej prestanda!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

Gäller det allt, eller bara datorer?

Grafikkortet sticker ju inte ut genom en 5.25"-plats, inte på min låda hur som.

Visa signatur

För mycket custom för att skriva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DataNusse:

Fyrkantig och troligen lika tung som en tegelsten. Helt fantasilös utformning.

Kan inte vara lätt att leva som du, ständigt dyster och negativ...

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av DataNusse:

Har jag antydd att det är avgörande?

ja

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

Kul att det dyker upp mer och mer men det skulle vara bra med lite info om 69xx också!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Skrivet av cyberkyckling:

Kul att det dyker upp mer och mer men det skulle vara bra med lite info om 69xx också!

Håller med. Antar att motsvarigheten till dagens 5870 hamnar i den serien. Ska bli tämligen intressant att se prestandan på det kortet

Permalänk
Medlem

Jag vill se ett pris också!

.. jag tyckte att kylaren var snygg... :/

Permalänk
Skrivet av DataNusse:

Har jag antydd att det är avgörande?

Nej, men det låter uppenbarligen som du fäster alldeles för stor vikt vid kylarens utseende

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Men GUD vilket gnäll varje gång en ny grafikkort släpps, VEM FAN BRYR SIG OM UTSEENDET, är man så desperat av att grafikkortet måste se ut på ett visst sätt behöver man nog få sig ett ligg.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Så det där är, om allt jag läst stämmer, ersättaren till 5770.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av FlummbulleN:

Så det där är, om allt jag läst stämmer, ersättaren till 5770.

Det beror på vad du menar med ersättare. Radeon HD 6800 har samma plats i den nya lineupen som HD 5700 hade i den gamla 5000-serien, men det betyder inte att Juniper försvinner från marknaden, bara puttas ned ett snäpp.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av DataNusse:

Har jag antydd att det är avgörande?

Det är lugnt, efter de få åren jag hängt på Sweclockers har jag förstått att din expertis är att hitta fel på AMD/ATI-grafikkort och anmärka dem. Sen kan jag tillägga att dessa kylare + PCB väger väldigt lite, mitt gamla HD5770 har ju slående lik referenskylare som mer eller mindre är ihålig. Som kontring, varför har t.ex. GTX 480 en dunderklump till kylfläns? Borde inte den vara tynge än på ett likvärdigt AMD-kort som drar betydligt mindre ström och således inte behöver lika monstruös kylning?

Jag vet att du kommer säga "nämnde jag någonsin nVidia som jämförelse?" men det behöver du inte göra eftersom din ståndpunkt är tydlig. Tråkigt att man alltid måste basha på saker. Referenskylarna har ju haft samma design oavsett AMD/nVidia sedan 8800-serien, dvs en heltäckande plastkåpa och kylfläns med heatpipes och en liten fjuttig radialfläkt längst fram med utblåshål på täckplåten. Det är inget att hetsa upp sig över.

Permalänk

Jag är en Nvidia användare men inte fanboy och jag tycker kortet ser rent ut sagt awesome.
Stilrent, dubbla DP-mini, HDMI, dubbla DVI-I Jo det kortet ser ut som ett kort ska.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk

Någon som har hört något om att mixa 5000/6000-serien i CF? Har väl aldrig hänt i tidigare generationer men dessa kort är ju ändå lite smålika.

Visa signatur

Alienware Aurora ALX: Core i7 960 , 12 GB DDR3 2, ATI 5870 CF , 2 TB Raid 0

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

Nej, men det låter uppenbarligen som du fäster stor vikt vid kylarens utseende

Det är väl rätt tydligt att jag gör precis som några andra. Skillnaden är att jag gillar inte utseende. Där med reaktionen.

Rätt märkligt, eller hur.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Hmmm...jag vet inte riktigt, läkta bilder, som antyts kan man först undra varför folk blir så upphetsade över lite bilder av dubiöst ursprung. Ok man kan se hur många kontakter fan-skapet har för skärmar och dylikt samt att kylningen ser väldigt "standard" ut.

Vad jag vill veta är hur detta kort klarar sig prestandamässigt och hur mycket det kostar!
Själv struntar jag fullständigt i hur det ser ut...njae, nästan, ASUS kortet som länkas till ovan är en horribel skapelse, väl värdigt ett kalkonpris av något slag! Samt att killen som ritat kylflänsen borde släpas ut på gatan och lida "spé" och springa gatlopp tills han lovar att aldrig röra ett ritbord någonsin.

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Skrivet av Andreas D:

Det beror på vad du menar med ersättare. Radeon HD 6800 har samma plats i den nya lineupen som HD 5700 hade i den gamla 5000-serien, men det betyder inte att Juniper försvinner från marknaden, bara puttas ned ett snäpp.

Nej det förstod jag självklart Bara det att detta kort, som tar över efter 5770 i det segmentet ser mycket långt ut, ser ut att minst vara 20+cm till skillnad från gamla http://www.legitreviews.com/images/reviews/1105/radeon_5770.j...