Apple keyboard - få till klockrent i Windows?

Permalänk
Medlem

Apple keyboard - få till klockrent i Windows?

Damn, jag kan inte riktigt släppa Apples stilrena tangentbord
Det är snyggt, minimalistiskt, kompakt, och jag skulle vilja leka med det...
Men jag är också riktigt petig och vill att det ska funka precis som vilket PC-tangentbord som helst.

Så är det nån som fått totalt klockren ordning på det tangentbordet i windows, utan att ladda in en hel bootcampblaffa, och utan att kompromissa bort funktioner?

Dvs:

- Helst skulle jag vilja ha insert fungerande som det ska. (Fn-funktionaliteten har jag ingen nytta av såvitt jag vet)
- F13, F14 och F15 bor vara prtscrn, scrllock och pause precis som layouten på ett PC-tangentbord.
- Numlock ska ligga rätt. (resten av ändringarna på numeriska kan jag leva med)
- Alt och alt GR måste funka individuellt som på en windowsburk. (har hört rykten att båda alttangenterna räknas som samma knapp på mactangentbordet?) ... och ordningen på alt+control osv bör helst vara samma som på ett windowstangentbord.
- Eject ska gå att "stänga av" eller mappa om.

Går allt ovanstående att fixa? (utan hela bootcamp) Har nån sett en komplett guide som går genom detta för XP och 7?

Jag vet att frågeställningen inte är helt ny, men hittar inte några riktigt bra tydliga konsekventa svar vid en sökning här på Swec.

...

Ser det mörkt ut, får det nog att bli att gå åt "andra hållet" (traditionellt, högbyggt) och testa ett Filco istället

Visa signatur

9800X3D | RTX 3080 | 64GB DDR5 | 1+2+2TB M.2 | MSI B850 Tomahawk | RM1000x | NZXT H7
A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Googlade lite och verkade inte hitta några lösningar utan att använda olika sorters macro program för att ändra knapparna.

Dock hittade jag en lite intressant sida som verkar (som jag fattat det) visa vilka kombinationer av knappar som gör vad på en windows dator.
Svårt att hänga med där kanske men här är länken iaf.. Boot Camp: Apple Keyboard (Ultra?thin USB) keyboard mapping in Windows

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -