Radeon HD 6850, 6870 i prestandatest

Permalänk
Entusiast

Är det någon som hört något om pris? Lägger de sig runt 1500 kr så kanske vi har ett nytt 4850 på gång.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Förstår inte riktigt hur du menar, du påstod att Nvidia var större och och rikare än AMD.
Värde och storlek är ju mätbara dvs inget subjektivt som du nu verkar gå efter.

Ditt eget påstående om att Nvidia är större och rikare gav du heller inga källor på, men kritiserar gärna andras källor?

AMD är Större och rikare än Nvidia. det är fakta.
Gillar du inte wikipedia, checka AMD Nvidia - Wolfram|Alpha

För att göra en rättvis jämnförelse så måste du veta vad grafikkortsavdelningen inom AMD aka ATI har för budget/omsättning.

Annars kan du börjar klämma fram massor med konstiga påstående angående företag som riktar sig mot flera branscher

Nu är det väll så gott som omöjligt att jämnföra några siffror om det inte är så att AMD redovisar grafikdivisionen separat

Det jag kunde hitta med lite snabb sökning
2006 när AMD köpte upp ATI så hade ATI en omsättning på 652 miljoner dollar

Enligt en sweclockers artikel Nvidia:
Q2 2010 Q1 2010 Q2 2009
811 miljoner 1002 miljoner 776 miljoner

Nu har marknaden på diskreta kort stigit ganska mycket sedan dess, samt att ATI släppte ut 2 st kanon serier i 4xxx och 5xxx och AMD lär ha skjutit till ännu mer pengar iom köpet.

Frågan är om dom gått om Nvidia? Nvidia har väll haft större marknadsandelarna konstant senaste åren?

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

Intel äger dom alla, slutdiskuterat

Måste säga att dessa kort är nog relativt ointressanta för dom flesta... "omg ett nytt kort som presterar som 5850!... på performance!" "ATI" har aldrig varit för smarta när dom sätter priser imo, det kommer garanterat inte bli billigt nog för att äga Nvidias serie, dom kommer tillåta Nvidia att konkurrera med prissänkningar som vanligt. Bara teorier här... ni fattar nog.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk

Jag blev rätt paff när jag såg att den "nya och bättre" 6000-serien inte verkar bli så mycket bättre än förra..

Visa signatur

ASUS P6X58D Premium, i7 930, Corsair XMS3 6GB RAM @ 1600MHz, ASUS GTX480, Intel X-25M G2 160GB, 4TB WD HDDs :D - Allt i ett fint HAF X!

Permalänk
Medlem

Så deras nya påkostade modell 6870 presterar ungefär lika bra som mellanklassmodellen 5850 i den gamla serien..?

Isåfall har AMD inte bara gjort en "Nvidia" (när de bytte från 8800 serien till den likvärdiga 9800 serien) utan än värre genom att faktiskt göra nästa generation sämre än den föregående..
Lite synd då jag hade sett fram emot bra kort att stoppa in i en ny dator.

Edit :

Skrivet av Piece of Cake:

Detta är resultatet av deras konstiga nya namnsättning. Jag fattar inte varför efterföljaren till 5700-serien heter 6800-serien. Det bildar bara förvirring, de kunde ha kallat dessa modeller 6700-serien så att man "upplever" en prestandaökning jämfört med förra generationen istället för en prestandaminskning...

Ok, är det som du säger så klarnar bilden lite.
Var har du läst att de har en ny policy med namnsättning ?
Annars borde 6870 vara deras nya toppkort som ska ersätta och överglänsa 5870.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Jag är förvirrad. Varför hylla eller kritisera innan vi ens har en aning om priserna på dessa kort, samt vad prestandasegmentet av serien kommer att erbjuda?

För det är väl ingen som tror att detta är något annat än mainstreamkort, och att de kommer att erbjuda toppkort också? De har hittat på någon namnsättning till dessa kort också, ska ni se... snark.

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JesperT:

...

Edit :

Ok, är det som du säger så klarnar bilden lite.
Var har du läst att de har en ny policy med namnsättning ?
Annars borde 6870 vara deras nya toppkort som ska ersätta och överglänsa 5870.

Du kan ju börja med Herr Dimestam i den här tråden du själv skriver i. Sedan kan du fortsätta med i princip hela övriga internets nyhetssajter och forum.
Men ta gärna 3D Architectures & Chips - Beyond3D Forum att börja med.

Det som lanseras nu är mellanklassen, inte toppmodellerna som tydligen kommer i november. Detta har sweclockers (m fl) skrivit om ett antal gånger. Logiskt eftersom AMD saknar riktigt bra alternativ till GTX460.

När det gäller prestanda och teknik gällande alla AMDs nya modeller är det fortfarande ren spekulation eftersom de lyckats med en rätt fantastisk desinformationskampanj. I mina ögon finns ännu ingen enskild trovärdig källa vad gäller prestandan eftersom bruset är så högt. Det är omöjligt att säkert sortera ut vad som stämmer eller ej.

Väldigt många här drar långtgående slutsatser utan att veta något säkert om vad de nya korten innebär, både tekniskt, namnmässigt eller prismässigt. Hur skulle det vara om ni väntar tills vi faktiskt vet vad det är som kommer? Uttrycket "Stå med skägget i brevlådan" känns passande i detta sammanhanget.

Först när sweclockers skrivit på NDA vet vi säkert att de har kort i handen och själva vet vad som gäller.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Så deras nya påkostade modell 6870 presterar ungefär lika bra som mellanklassmodellen 5850 i den gamla serien..?

Isåfall har AMD inte bara gjort en "Nvidia" (när de bytte från 8800 serien till den likvärdiga 9800 serien) utan än värre genom att faktiskt göra nästa generation sämre än den föregående..
Lite synd då jag hade sett fram emot bra kort att stoppa in i en ny dator.

Men ta och häng med lite nu va.
68xx serien är den NYA mellanklass-serien från AMD. Och exakt när blev 5850 mellenklass nu helt plötsligt? 57xx är mellanklass, 58xx är fortfarande toppklass.

Och du, du behöver inte oroa dig över att det inte kommer att finnas "bra" grafikkort att stoppa i din nya dator, jag lovar.

Har filosoferat över det nya namnschemat ett tag nu och blir fan inte klokare av det.
Det är ju bara att läsa typ hälften av alla inläggen på SC för att inse att de nya namnen har förvirrat en hel del männinsklor, och det på ett antusiastforum.

För egen del skiter jag i om de döper korten till Mamma, Pappa, Barn då jag alltid är ute efter prestanda per krona, men hur kommer svensson att reagera när han inser att hans nya fina grafikort ur senaste serien (6870) presterar sämre än den gamla (5870).

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Avstängd

Gör dom inte som nvidia gjorde med geforce 9xxx serien och till geforce 2xx serien bara döper om och trimmar lite ^^

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Spill:

... men hur kommer svensson att reagera när han inser att hans nya fina grafikort ur senaste serien (6870) presterar sämre än den gamla (5870).

Om hans nya kort kostar hälften av vad 5870 gjorde en månad tidigare, men ändå är nästan lika bra, tror du han är lika ledsen då? Och jag säger OM, eftersom ingen säker info finns.

Edit: Sedan måste jag bara gratulera Henrik Sedin till att ha blivit Kapten i Vancouver Canucks, efter att ha vunnit både poängligan och Hart trophy. Sedinarna hade det ibland jobbigt i början "over there", men trägen vinner. Som inflyttad skåning har jag ibland mina åsikter om västernorrlänningarna, men ishockey är de duktiga på!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker det vekar kostigt med en ATI logga på kylaren? Borde det inte stå AMD på den om det faltiskt är ett produktionskort. Eller slumpar AMD mort sina gamla ATI kylare på testkort?

Och ja det blir den del förvirring när det förändringen av numreringen av korten, frågan är om det går att göra smidigare än att bara byta rakt upp och ner.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spill:

Men ta och häng med lite nu va.
68xx serien är den NYA mellanklass-serien från AMD.

Ta och tona ner tonläget, tack.

Ja, detta var just vad jag senare läste och också kommenterade i mitt inlägg, vilket du dock valde att inte citera bara för att kunna vara besserwisser.

Skrivet av Spill:

Och exakt när blev 5850 mellenklass nu helt plötsligt? 57xx är mellanklass, 58xx är fortfarande toppklass.

Glömt 5900 korten ?
5900 korten presterar långt bättre än 5850. Även 5870 är en bit bättre.
5850 är att betrakta som bättre mellanklass eller lägre entusiastklass beroende på definitionen, men den absoluta toppklassen utgörs fortfarande av 5900.

Skrivet av Spill:

Och du, du behöver inte oroa dig över att det inte kommer att finnas "bra" grafikkort att stoppa i din nya dator, jag lovar.

Jag "oroar" mig inte över något så trivialt som ett grafikkort. Lägg ner det där nedvärderande språket.

Jag hade eventuellt planerat att bygga en ny dator och då är det lägligt om en ny generation högpresterande kort kommer ut på marknaden.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lideri:

Bara jag som tycker det vekar kostigt med en ATI logga på kylaren? Borde det inte stå AMD på den om det faltiskt är ett produktionskort. Eller slumpar AMD mort sina gamla ATI kylare på testkort?

Och ja det blir den del förvirring när det förändringen av numreringen av korten, frågan är om det går att göra smidigare än att bara byta rakt upp och ner.

Tänkte på det också förut, lite lustigt om det skulle va så.
Hoppas det inte stämmer att 6870 kortet endast kommer ha referens kylningen i början. Vill ju ha tillverkarnas egna, de brukar ju vara svalar och snyggare.

Permalänk

SolidGamer92, Word! Jag ville ha något radikalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Ta och tona ner tonläget, tack.

Ja, detta var just vad jag senare läste och också kommenterade i mitt inlägg, vilket du dock valde att inte citera bara för att kunna vara besserwisser.

Glömt 5900 korten ?
5900 korten presterar långt bättre än 5850. Även 5870 är en bit bättre.
5850 är att betrakta som bättre mellanklass eller lägre entusiastklass beroende på definitionen, men den absoluta toppklassen utgörs fortfarande av 5900.

Jag "oroar" mig inte över något så trivialt som ett grafikkort. Lägg ner det där nedvärderande språket.

Jag hade eventuellt planerat att bygga en ny dator och då är det lägligt om en ny generation högpresterande kort kommer ut på marknaden.

Besserwisser, vart fan fick du det ifrån. Du är inne på sidan 4 om ett nytt grafikort där det har nämts flera gånger att 68xx är den nya mellanklassen. Något som du tydligen hade missat om man går efter det du skrev. Du lät klart besviken mannen. Ville bara förtydliga detta och då kallar du mig Besserwisser...

Jag har inte glömt 5900 korten. Nu är det så att jag trodde du skrev om olika klasser och vilka kort som ligger i div klasser.

5970 är och förblir ett antusiasst-kort. 58xx serien är fortfarande toppklass. 57xx serien mellanklass och allt där under är budget, eller? Och du, det kommer en ny generation högpresterande kort, redan i November.

Ber så mycket om ursäkt om du uppfattade mitt inlägg som nedvärderande. Det var inte alls meningen.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Medlem

Det blir intressant att se den riktiga prestandan och priset när korten väl lanseras! Jag tror det blir hård konkurrens i höst här och det vinner alltid vi konsumenter på!

Skrivet av piddeman:

Luktar lite Fail över 6-serien...

Såvida inte ett 6870 kostar 1100:- då.

Jasså? Vad har du för spåkula?

Du har förresten glömt att träna. Du ser smal ut på din bild men några muskler syns inte. Dina överarmar ser tunnare ut än mina underarmar. Rätt lustig avatar.

Skrivet av piddeman:

Ja och skulle inte AMD förlora mer på det om AMD sänker sina kort med 50$ för att hänga med GTX460? Det tar med på AMD än Nvidia om AMD misslyckas med denna gen.

Nvidia ÄR fortfarande RIKARE och STÖRRE än AMD. Nvidia har råd att göra misstag. ÄVen om alla smutskastar och gör det som ATI fanboys gör bäst ''Sprider rykten''

Jasså? Kan du presentera någon fakta för dina påståenden nvidia fanboy? Nvidia har inte råd att göra misstag, du kan inte så mycket om marknadsekonomi va? Om nvidia gör misstag bli aktien mindre attraktiv och aktieägarna blir arga då deras investering förlorar i värde samt att de får en sämre aktieutdelning.

Alltid komiskt att se opålitliga ej pålästa fanboys försöka yttra sig. Själv har jag svårt att förstå mig på en fanboy av ett företag. Det är trotts allt bara företag. Nvidia har lurat dig fint.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

hmm.... Undrar när värstingkorten ur 6xxx serien kommer, och vad de heter. Jag är ute efter någonting i klass med 5870 eller 5970.... undrar om man får vänta länge, eller om de kommer på samma gång?

Visa signatur

Låda: Chieftec Aegis Midi. Prolle: intel core 2 E6750 2,67. Minne: Corsair TWIN2X 6400 DDR2. Hårddiskar: WDC 320 gb, Samsung Spinpoint 1TB. Grafik: GeCube HD3870x2 1gb.
Såld!

Permalänk
Avstängd

Finns inge roligare att läsa folks kommentarer. De är så uppenbart att hur många som helst missar poängen med HD6000 serien. Jag är förvånad att dom flesta som är besvikna inte har förstått att HD6800 inte skulle vara någon ny banbrytande arkitektur. Utan en ren och skär förbättring av den befintliga arkitekturen. Och sett ur de perspektivet så tycker jag att AMD har lyckats mycke bra med den nya mellanklassen.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk

Återigen förvånad att det finns marknad för alla dessa kort. Om dom nu har ett kort som heter 5850 varöfr göra ett kort till som presterar lika men drar 20W mindre. Helt offatbart.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Old KnotVillage:

Återigen förvånad att det finns marknad för alla dessa kort. Om dom nu har ett kort som heter 5850 varöfr göra ett kort till som presterar lika men drar 20W mindre. Helt offatbart.

Antagligen för att de har gjort förändringar/förbättringar i korten som i nästa generation kommer att betyda ett större steg gentemot föregående generation Hade du hellre sett att dom hållit inne dom förändringarna i ett år och fortsatt mata ut "gamla" 5850?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raghor:

Finns inge roligare att läsa folks kommentarer. De är så uppenbart att hur många som helst missar poängen med HD6000 serien. Jag är förvånad att dom flesta som är besvikna inte har förstått att HD6800 inte skulle vara någon ny banbrytande arkitektur. Utan en ren och skär förbättring av den befintliga arkitekturen. Och sett ur de perspektivet så tycker jag att AMD har lyckats mycke bra med den nya mellanklassen.

Håller helt med där, kör själv med det gröna laget och jag skulle bli glad om dom fick till en liknande lösning för fermi, mer grafikpower för lägre watt.

Permalänk
Medlem

Tycker det ser lovande ut iaf, även fast typ beteckningen inte är att föredra. Kommande recensioner är också hög intressant, då alla spekulerar hejvilt.
Det viktigaste för mig är ju vilket prisläge kommande 6870 kortet kommer vara. Samt hur prissättningen blir på gamla 58xx serien.
Sitter själv på ett 5850 kort och ser på vilka/vilket alternativ man kan få med CF. Nytt 5850 kort alt 6870 kort.

Visa signatur

Dator 1: CPU i7 5820K@4.6Ghz|GIGABYTE X99 Gaming 5|Crucial ballistic 2x4GB 2400MHz, 2x8GB Crucial ballistic 2400MHz|Corsair AX750|ASUS Strix GTX 1070 |Intel 520 120GB|Intel 330 180GB |Intel 335 180GB |Seagate 1000GB | Phanteks Enthoo Primo |Kingston V300 240GB | Creative SB X-Fi

Permalänk
Medlem

Anledningen till att AMD har valt att flytta budget serien x700 till x800 är för att dem vill använda x900 till sina bästa kort och inte som det varit nu de senaste åren att x800 varit de snabbaste korten.

Det fanns t.ex. inget kort i 3900, inget i 4900 och endast ett i 5900. Det säger sig självt egentligen att de bästa korten ska vara i x900 serien.

5970 borde egentligen ha hetat 5870 x2 som 3870 x2 och 4870 x2 gjorde.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Old KnotVillage:

Återigen förvånad att det finns marknad för alla dessa kort. Om dom nu har ett kort som heter 5850 varöfr göra ett kort till som presterar lika men drar 20W mindre. Helt offatbart.

Du glömmer att kortet är några hundra billigare att tillverka för att ge GTX460 1GB en match runt 2000:- där nVidia lekt ensamma alltför länge.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Du glömmer att kortet är några hundra billigare att tillverka för att ge GTX460 1GB en match runt 2000:- där nVidia lekt ensamma alltför länge.

låter lite dramatiskt med att nVidia lekt ensam och länge? nja sen i början av hösten är väl egentligen då folk började få upp ögonen för nVidia igen

dock ska man inte glömma ett det är ett väldigt viktigt segment för de två aktörerna!

det jag skulle vilja veta är när nVidia tänker kontra?

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Skrivet av Spill:

antusiasst

Du får ursäkta jag anmärker, men noterade du skrev något liknade två gånger. Stavas entusiast

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappyBunny:

Du får ursäkta jag anmärker, men noterade du skrev något liknade två gånger. Stavas entusiast

Tank yu mannen. Brukar vara väldigt noga med stavningen men just i detta fall hade jag lite väl bråttom och pallade inte leta upp stavningen. Kände dock att något var fel när jag skrev.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av edda123:

Anledningen till att AMD har valt att flytta budget serien x700 till x800 är för att dem vill använda x900 till sina bästa kort och inte som det varit nu de senaste åren att x800 varit de snabbaste korten.

Det fanns t.ex. inget kort i 3900, inget i 4900 och endast ett i 5900. Det säger sig självt egentligen att de bästa korten ska vara i x900 serien.

5970 borde egentligen ha hetat 5870 x2 som 3870 x2 och 4870 x2 gjorde.

Du har inte läst hela tråden ser jag. Du har väldigt fel där! Se citat nedan...

Skrivet av Andreas D:

AMD väljer att döpa till HD 6800 eftersom HD 5700 kommer att leva kvar 2011. De vill inte att att kunder ska få intrycket av att HD 5700 är utdaterad eftersom HD 6700 existerar.

För övrigt skriver vi på NDA nästa vecka, passa på att fråga om de nya grafikkorten nu för sen kan vi inte publicera mer.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Catman:

Gör dom inte som nvidia gjorde med geforce 9xxx serien och till geforce 2xx serien bara döper om och trimmar lite ^^

Na nvidia använde samma kretsar med samma specifikationer, dom bytte helt enkelt namn på korten och det gjorde dom även från 8xxx serien till 9xxx.

Detta är nya grafikkort.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raghor:

Du har inte läst hela tråden ser jag. Du har väldigt fel där! Se citat nedan...

Har AMD sagt det eller är det bara en hypotes härifrån? ;o

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V