Pistol i klass som Desert Eagle?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zack_Ersa:

Nej, jag har faktiskt aldrig skjutit något annat än älgstudsare innan. Ok, jag köper att det kan vara kul och givande att träna skytte och jag förstår att .50 kaliber förstör precisionen, men jag trodde man använde speciella tävlingspistoler.

Det finns en hel del olika klasser inom pistolskyttet och då ofta med vanliga revolvrar/pistoler. just .50 tror jag inte det är så mycket av dock. Inte lätt att få en licens på en sån.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag har för mig att man kan ha nytta av pistol när du ex jagar vildsvin.

Nytta, ja. Men det är inte okej enligt boken.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Skrivet av MIFFo_BEast:

I Tyskland vet jag att man får licens för det, enligt en tysk som var på älgjakt här.

Fadern i en familj som vi (familjen) känner jagar en hel del vildsvin. De kör med både studsare och sluggs. Eftersöker gör han med spjut. Det tyckte jag va rätt manligt

Permalänk
Skrivet av Crippa90:

Nytta, ja. Men det är inte okej enligt boken.

Ah då är folk ja känner kriminälla helt enkelt när dom jagar

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av Crippa90:

Nytta, ja. Men det är inte okej enligt boken.

tänkte la det för jag minns starkt att dom pratar om pistol när dom ska ut på jakt men då är de la bara som med "allt" annat man gör det även att de är mot reglerna

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb