Permalänk
Medlem

Xbox 360 fryser!

Tja!

Jag har nu haft min xbox 360 i ca 4 år. Jag startade xboxen igår(har itne spelat på 3 månader) och efter någon minut frös bilden till. Jag startade om och efter någon knappt minut hände samma sak. Jag antar de 3 ringarna lär dyka upp snart. Vet någon hur man fixar detta? Är det nätdelen eller självaste xboxen?

Permalänk
Medlem

RROD kan du googla på o få svar..elr söka här inne på swec, kanske finns nån tråd

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Menar inte alls att skryta men jag kan en del om att fixa xboxar... (Jag vill inte skryta ta det inte fel jag är bara ny på forumet och nästan ingen känner till mig)

När du väl får RROD kan du ta fram felkoden och posta den här, den får du fram genom att hålla inne sync knappen och trycka på eject knappen 4 ggr

4 lampor = 0
1 lampa = 1
2 Lampor = 2
3 lampor = 3

Med de koderna kan man enkelt få fram vad som är felet, om det är GPU/CPU/ANA/HANA etc. chippet det är fel på.
De flesta problemen med xbox360 konsoller går att fixa och vem som hellst kan klara av det med lite tid över bara.

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

Min kusins Xbox Slim frös också ganska ofta, särskilt när det var frisparkar på fifa, han lämnade in den till butiken och de ska skicka iväg den till tyskland för reperation, tar drygt 3 veckor sa de.

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaa:

Min kusins Xbox Slim frös också ganska ofta, särskilt när det var frisparkar på fifa, han lämnade in den till butiken och de ska skicka iväg den till tyskland för reperation, tar drygt 3 veckor sa de.

Garantin på min xbox har gått ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4everapple1:

Menar inte alls att skryta men jag kan en del om att fixa xboxar... (Jag vill inte skryta ta det inte fel jag är bara ny på forumet och nästan ingen känner till mig)

När du väl får RROD kan du ta fram felkoden och posta den här, den får du fram genom att hålla inne sync knappen och trycka på eject knappen 4 ggr

4 lampor = 0
1 lampa = 1
2 Lampor = 2
3 lampor = 3

Med de koderna kan man enkelt få fram vad som är felet, om det är GPU/CPU/ANA/HANA etc. chippet det är fel på.
De flesta problemen med xbox360 konsoller går att fixa och vem som hellst kan klara av det med lite tid över bara.

Måste jag vänta tills jag har fått rrod eller kan jag redan nu testa?

Edit: Jag fick fram 1 lysande lampa för någon min sen. Men nu är rrod borta, men den fryser fortfarande efte rnågra minuter.

Permalänk
Skrivet av sunlight:

Måste jag vänta tills jag har fått rrod eller kan jag redan nu testa?

Edit: Jag fick fram 1 lysande lampa för någon min sen. Men nu är rrod borta, men den fryser fortfarande efte rnågra minuter.

1 lampa är oftast nån slags "Exx"(xx = sifferkombination) kan ha och göra med nått så enkelt att det gått lite tokigt till att läsa HDD'n, kan också ha och göra med HANA/ANA eller RAM chippen. Har dock aldrig varit med om att Något skulle hända med Nordbryggan menmen..

När den fryser, blir det pixligt på skärmen eller fryser den bara? Har du nätagget öppet, nätagget kan också bli överhettat, den har då en funktion som i princip stryper strömmen så xboxet fryse (Det stängs inte av)

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4everapple1:

1 lampa är oftast nån slags "Exx"(xx = sifferkombination) kan ha och göra med nått så enkelt att det gått lite tokigt till att läsa HDD'n, kan också ha och göra med HANA/ANA eller RAM chippen. Har dock aldrig varit med om att Något skulle hända med Nordbryggan menmen..

När den fryser, blir det pixligt på skärmen eller fryser den bara? Har du nätagget öppet, nätagget kan också bli överhettat, den har då en funktion som i princip stryper strömmen så xboxet fryse (Det stängs inte av)

Den fryser bara till. Det blir alltså en stillbild, men inget stängs av.

Permalänk
Skrivet av sunlight:

Den fryser bara till. Det blir alltså en stillbild, men inget stängs av.

Spelar du på live? Ganska dum fråga men man måste väl ta och felsöka allt, jag hade problem förut med just live då min switch påverkade xboxet så mycket så att det frös och behövdes startas om (eller vänta 5-10 minuter tills det ville börja röra på sig) det var ett elfel i swtchen som skapade det problemet.

Har du upplevt det här förut?, jag måste endå sätta en stor RROD varning på ditt xbox.

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4everapple1:

Spelar du på live? Ganska dum fråga men man måste väl ta och felsöka allt, jag hade problem förut med just live då min switch påverkade xboxet så mycket så att det frös och behövdes startas om (eller vänta 5-10 minuter tills det ville börja röra på sig) det var ett elfel i swtchen som skapade det problemet.

Har du upplevt det här förut?, jag måste endå sätta en stor RROD varning på ditt xbox.

Jag spelar inte live. Det måste nog vara överhettning. Som sagt, jag fick fram 1 röd lampa en gång, men den gick bort när jag lät den "vila" 1 och satte på den igen. Min fråga är hur jag ska fixa det här, är det någon som vet?

Permalänk
Skrivet av sunlight:

Jag spelar inte live. Det måste nog vara överhettning. Som sagt, jag fick fram 1 röd lampa en gång, men den gick bort när jag lät den "vila" 1 och satte på den igen. Min fråga är hur jag ska fixa det här, är det någon som vet?

Överhättning brukar bli 2 lampor men jag tycker det lutar åt det hållet endå, köp ett "X-klamp fix kit" på ebay eller köp rätt skruvar o muttrar på classe (har inte koll på vilka) och byt ut de mot xclampsen. Byt gärna ut kylpastan samtidigt.

Det borde funka.

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4everapple1:

Överhättning brukar bli 2 lampor men jag tycker det lutar åt det hållet endå, köp ett "X-klamp fix kit" på ebay eller köp rätt skruvar o muttrar på classe (har inte koll på vilka) och byt ut de mot xclampsen. Byt gärna ut kylpastan samtidigt.

Det borde funka.

Har du några länkar till något kit du rekommenderar (om du rekommenderar något dvs) Min bror fick nydligen detta så har en tråd på ett "speciellt" forum där dom rekommenderar detta också. Tänkte kolla på det mer när jag ska till min bror nästa gång
(2 lampor alltså, överhettning)

edit: sitter på svenska lektionen och svenskan verkar inte vara så bra även i detta inlägget

Permalänk
Medlem

Har du ingen garanti kvar så kostar det cirka 1000 kronor att få den reparerad och det tar minst två veckor. I slutändan blir det förmodligen bättre att bara köpa en 360 S istället, så gjorde jag och har inte ångrat mig en sekund. De kostar inte mycket nuförtiden...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

Samma hände mig. Mitt frös och någon vecka efter dök RROD upp och min garanti hade gått ut, men jag ringde till xbox support och dom sa att det var inga problem, skickade det till tyskland och nu är det där på gratis reparation. Han sa något om att alla xbox får gratis reparation på RROD tills 2011.

Permalänk
Skrivet av StålNisse:

Samma hände mig. Mitt frös och någon vecka efter dök RROD upp och min garanti hade gått ut, men jag ringde till xbox support och dom sa att det var inga problem, skickade det till tyskland och nu är det där på gratis reparation. Han sa något om att alla xbox får gratis reparation på RROD tills 2011.

Det är lite fel, garantin har däremot blivit förlängd till 3 år då RROD blev så extremt stort och blablabla. I sverige har man i princip 3 års garanti för sådant här (Reklamationsrätt tror jag att det hette) och det är fel på produkten från leverantör har man i sverige 3 års returrätt/reklamation/reparationsrätt
Du måste dock kunna bevisa att felet var där från början (Simpelt med klisterlappan bakom faceplaten )

(Ursäkta mig om jag skrivit fel, har inte 100% koll på konsumentlagarna men jag har för mig att det var något liknande)

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk

Vet inte om detta kommer hjälpa dig men jag hade ett liknande fel med min box. Boxen frös efter ca 10min när jag lirade Fabel och sen var 5 min om jag inte lät den kyla ner. Dock om jag ställde boxen upp istället för att ha den liggande så frös den inte mer.

Permalänk

Du kan ju pröva att blåsa ur xboxen med..Kan ju vara en massa damm i som hindrar luftflödet..