Skapa hemsida med webshop, vad tänka på?

Permalänk

Skapa hemsida med webshop, vad tänka på?

Jag ska hjälpa min syster att skapa en hemsida där hon kan sälja sina hantverk, inget stort än, utan det är bara hobbyverksamhet så budgeten är inte alltför hög.
Har suttit och kollat på lite olika alternativ att tänka på, men är helt grön inom detta så behöver lite hjälp med vad jag ska tänka på.

Jag vet att jag måste hitta ett webhotell som stödjer språket på shoppen, har hittat ett som verkar vara bra och billigt, har mailat dem frågor angående vad det hotellet stöder och så. Men, jag funderar även på vilken webshop som är bäst.
Har inga kunskaper i php alls och verkar som, om jag fattat rätt, att oscommerce (som annars skulle vara ett bra alternativ eftersom det är gratis) måste kodas själv, eller finns det någon färdig mall att använda?

Ja, jag behöver massa synpunkter och tips på hur jag ska gå till väga helt enkelt. Billigt och stabilt är ledorden.
Men, köper hellre en webshop för en engångssumma än att betala per månad då det ändå i slutändan blir dyrare.

Permalänk
Medlem

Hur mycket säljer hon? Sitter hon och knypplar ihop 20 mössor per kväll som en industriarbetare eller är det mer enstaka hantverk? För spontant känns det lite overkill med en webbshop om hon inte har så stor rullians på försäljningen.
Det kanske räcker med en blogg och att man mejlar/ringer och kommer överens om något hantverk/pris, sen sätts pengarna in direkt på något företagskonto. Den stora fördelen är att du slipper all form av betalsystem och slipper noja över sidans säkerhet.

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk

kolla på Webs - Make a free website, get free hosting själv använder jag den oftast och det funkar riktigt bra och riktigt lättanvänd med deras editor om man inte har kunskapen tillverka en egen hemsida.

tror den även har så du kan lägga till en webshop.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Korsordsguru

Det är nog bättre att betala för en färdig och hostad webshoplösning där det ingår kortbetalning m.m. än att sitta och pilla själv med open source-lösningar eftersom de kräver att man har lite kunskap i HTML/CSS och t.ex. PHP/MySQL för att få ordning på allt. Kolla in Textalk Webshop. Din lösning för e-handel, webbshop och e-butik eller Webshop för lyckad e-handel, starta webbutik eller e-butik idag!

Visa signatur