Vilken Playstation 3 ska man köpa?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2009

Vilken Playstation 3 ska man köpa?

Konsolen har nu funnits på marknaden ett tag men... jag undrar dels vartifrån man bör köpa den (nätbutik eller varuhus; elgiganten, onoff, siba osv)

Och vilken är det man ska inhandla, det finns ju massor med modeller, slim, vanlig, 120, 250 resp 320 GB...
Hur kommer det sig att vissa 320 GB är billigare än de med 250 GB...
(http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=695827)
(Sony Playstation 3 Slim 250GB - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Stationära konsoler)

Är det något man bör tänka på va gäller, processor, ram, anslutningsegenskaper osv... Var ganska lätt förut när det endast fanns en modell (PS1 haha)...

We're such an abominable, sick society, that we wont make the history books, they will just say that large nations took land from smaller nations, used force and violence.
- Jaque Fresco

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2009
Skrivet av Insatiable:

Och vilken är det man ska inhandla, det finns ju massor med modeller, slim, vanlig, 120, 250 resp 320 GB...

Köp slim, vanliga finns inte ens att köpa i butik längre tror jag. 120/250/320GB spelar ingen roll om du nu inte hade tänkt fylla upp den med massa HD filmer osv. För vanligt bruk räcker 120gb men köp den som du hittar billigast.

Stationär: Intel i5 2500k, Corsair 8GB, XFX HD6870, Fractal Design Core 3000 Svart. Steelseries 6G V2, Ikari.
Bärbar: Lenovo x121e

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Okt 2007

Slim väll egentligen den enda modellen som finns idag om dom inte har några tjocka 80gb lagrade på hyllan i butikerna!
Ju större hårddisk desto bättre!

Fujitsu Esprimo Q510

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av Insatiable:

Är det något man bör tänka på va gäller, processor, ram, anslutningsegenskaper osv... Var ganska lätt förut när det endast fanns en modell (PS1 haha)...

Ps1:an fanns ju i olika utföranden med... som ps1 slim.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av impacter:

Köp slim, vanliga finns inte ens att köpa i butik längre tror jag. 120/250/320GB spelar ingen roll om du nu inte hade tänkt fylla upp den med massa HD filmer osv. För vanligt bruk räcker 120gb men köp den som du hittar billigast.

Med all extra content till guitar hero och allt sånt för att föra över låtar från GHWT till GH5 tar ca 6gb styck. Så slutade med att jag hade över 80gb i saves och game content till div. spel.
Utrymme går fort åt och jag skulle tipsa om aningen större disk än 120gb. Bara kolla på Inet efter en billig 500gb och skaffa dig en sån. Kostar inte mycket och ger rätt mycket mer plats och då kan du kanske spara några filmer också.

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005

Köp hos den som har bäst priser

du klarar dig utan problem på 120gb hdd, jag kör själv fortfarande på 40gb

men det finns väll en utgåva där man får Move kontroller med? kollat upp den? Sony Playstation 3 Slim 320GB (inkl. Playstation Move Starter Pack) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Stationära konsoler

Survival of Earthquake skåne 2008

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jun 2010

WEBHALLEN.com - Spel - PlayStation 3 - Basenheter

Sjukt att det skiljer en hundrapp från 120 till 320 gb. Och att 160, 250, 320 kostar princip lika mycket.

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2004

egentligen är de inte så sjukt hårddiskar kostar ju inget idag, de fula är att de ofta tar överpriser på konsoller för lite mer hdd, när man själv kan byta för ett mycket billigare pris..

Vill köpa ett billigt Wii U, kontakta mig via privatmeddelande om ni har nåt ni vill sälja?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskoga
Registrerad
Feb 2005

Bara och byta disken med ett par skruvar.
Står t,om i manualen hur man gör.

| Asus ROG G752VY | Intel i7 6700 HQ | 16 GB DDR4 | GTX 980m 4GB | m.2 - 256GB SSD + 950 PRO m.2 - 256 GB + 2.5" - 1 TB HDD |
| Steam - Toivo |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Apr 2005

Med så små skillnader i pris hade jag gått efter 320gb varianten. Det är även bara den och 160gb varianten som fortfarande är i produktion.
PlayStation 3 - Wikipedia, the free encyclopedia
Titta in på prisjakt: Sony Playstation 3 Slim 320GB - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Stationära konsoler själv skulle jag nog beställt ifrån dustin eller gått till närmaste elgiganten.