Permalänk

Jag ursäktar för dåligt uppdatering men pga skador och annat har jag inte haft så mycket tid!
Men här kommer lite bilder vad jag hunnit idag och imorgon blir det ännu mer gjort, förmodligen blir det klart till slutet av veckan.

Hittade en hårddisk hållare från mitt gamla chassi some jag ska sätta in i g5a:an där jag har borrat hål så det ska gå och fästa.

Plåten där den ska sitta och hålen som jag har borrat...

Ungefär där ska den sitta hade jag tänkt. har även bestämt att använda röda detaljer istället för oranga så hela den hårddisk hållaren kommer vara röd. Tipsa gärna om bra röda OCH tysta fläktar samt bra röda lysrör.

Nu börjar det likna något. dremmeln har gjort sitt jobb bra än så länge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whisper94:

Jag ursäktar för dåligt uppdatering men pga skador och annat har jag inte haft så mycket tid!
Men här kommer lite bilder vad jag hunnit idag och imorgon blir det ännu mer gjort, förmodligen blir det klart till slutet av veckan.

http://archive.pixbox.se/arkivet/dolt/640x480/31843415.jpg?0

Hittade en hårddisk hållare från mitt gamla chassi some jag ska sätta in i g5a:an där jag har borrat hål så det ska gå och fästa.

http://archive.pixbox.se/arkivet/dolt/640x480/31843432.jpg?0

Plåten där den ska sitta och hålen som jag har borrat...

http://archive.pixbox.se/arkivet/dolt/640x480/31843422.jpg?0

Ungefär där ska den sitta hade jag tänkt. har även bestämt att använda röda detaljer istället för oranga så hela den hårddisk hållaren kommer vara röd. Tipsa gärna om bra röda OCH tysta fläktar samt bra röda lysrör.

http://archive.pixbox.se/arkivet/dolt/640x480/31843434.jpg?0

Nu börjar det likna något. dremmeln har gjort sitt jobb bra än så länge!

Behörighet saknas står de istället för bilder.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Ajdå... Vänta lite så fixar jag det

Permalänk

Funkar det nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whisper94:

Funkar det nu?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

jag ursäktar för väldigt dålig uppdatering här, men av olika anledningar har jag inte kunnat eller haft tid för det här projektet. Men på senaste dagarna har jag jobbat rätt mycket på det och nu fick jag äntligen med kameran med så här är några bilder på saker som jag har lackerat och imorgon kommer chassit upp också som kommer då vara hel svart!

Permalänk
Medlem

Blir riktigt nice victor!

Permalänk

Japp chassit blev klart kl 24.00 kvällen innan dreamhack. Så jag laddar upp de nu
När jag lackerade chassit blev det helt konstigt och det blev bubblor överallt i färgen, så jag fick improvisera väldigt fort och tog sandpappret och började slipa. Så det fick bli en lite "råare" stil på det hela!

Slipade till kanterna så man ser metallfärgen igenom.

men ändå stilrent inuti.

Permalänk

Ser riktigt snyggt ut!

En fråga bara, hur har du löst det med nätagget ?

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem

Riktigt nice, är faktis också inne i banorna att modda ett PowerMac g5 chassi, dock så är de lite svåra att få tag på till en vettig peng
Vill gärna se hur du löste olika saker när du kommit tillbaka från dhw
Och använder du orginall på-knappen och de?
+ Hur blir det fall man målar i/o-plåten? är inte den till för att jorda moderkortet med lådan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Normano:

Riktigt nice, är faktis också inne i banorna att modda ett PowerMac g5 chassi, dock så är de lite svåra att få tag på till en vettig peng
Vill gärna se hur du löste olika saker när du kommit tillbaka från dhw
Och använder du orginall på-knappen och de?
+ Hur blir det fall man målar i/o-plåten? är inte den till för att jorda moderkortet med lådan?

du är inte ensam.. vill ha tag på ett G5 chassi till mitt kommande Hackintosh bygge... men det gäller att man hittar görgen 68 som precis köpt sin nya Mac PRO/IMAC som sen har tänkt slänga sin gammla G5a... Eller om man lägger ut 1500-3000 kr för chassi eller komplett dator

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Skrivet av Pannkakspajjas:

Ser riktigt snyggt ut!

En fråga bara, hur har du löst det med nätagget ?

Du kan se det på bilden längst ner att jag har gjort hål i bottnen och satt ner nättagget så strömsladden kommer underifrån

Permalänk
Skrivet av Normano:

Riktigt nice, är faktis också inne i banorna att modda ett PowerMac g5 chassi, dock så är de lite svåra att få tag på till en vettig peng
Vill gärna se hur du löste olika saker när du kommit tillbaka från dhw
Och använder du orginall på-knappen och de?
+ Hur blir det fall man målar i/o-plåten? är inte den till för att jorda moderkortet med lådan?

Jag han inte fixa med av och på knappen men ska koppla in den senare när jag kommer hem!
Vad menar du med I/O plåten knappen eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whisper94:

Jag han inte fixa med av och på knappen men ska koppla in den senare när jag kommer hem!
Vad menar du med I/O plåten knappen eller?

Med I/O-plåten menade jag det man sätter vid alla uttag på baksidan av moderkortet, men det var bara något jag kom på och det behöver inte alls vara så.