Snabb fråga ! Klarar detta nätagg att försörja datorns komponenter?

Permalänk
Medlem

Snabb fråga ! Klarar detta nätagg att försörja datorns komponenter?

Som titel säger, klarar nätagget att försörja datorns delar? Datorn stänger helt sonika av sig titt som tätt, bara tvärdör. Detta kan åtgärdas genom att stänga av nätdelen i cirkus 5 min och sedan starta den igen, men samma problem återkommer ideligen.

Datorspecc:

Asus M4A77
AMD Phenom II X4 945 boxed.
Kingston DDR2 2x2GB 1066Mhz
Axpertec Xion 500W
XFX Radeon HD 5670 1GB

(Ingen överklockning någonstans)

Permalänk
Medlem

Ja med god marginal
Hade nog köpt nytt typ Corsairs kampanj på inet

Corsair CX400W för typ 300kr?
Driver din rigg och e kvalitets agg!
Inte för dyrt heller

Permalänk
Medlem

Om det är de som är defekt dvs.. Testa felsöka grafikkort + processor och moderkort om de går

Permalänk
Medlem

Tack för så snabbt svar

I tron om att nätdelen var defekt så testade jag att byta ut den mot ett annat nätagg, exakt samma modell, samma watt-antal.
Funkade bra, installerade drivisar och allt var frid och fröjd, det gick ungefär 2 timmar sen dog datorn igen. Som om någon drar ut sladden ur väggen.

Sen till sak; vid uppstart piper datorn 2 gånger. 1 kort gång innan post, och 1 gång vid Windows loading scren, återigen här kort. Kan någon med samma moderkort relatera? Har inte för mig att Asus moderkort brukar pipa vid uppstart. (Ett vanligt pip brukar väl vara ok, två vettefan vad det är)

Grafikkort har vi plockat ut en gång och kört med det integrerade, samma problem igen. Vet inte om det är processorn som spökar heller, datorn kan ju funka helt klockrent ett antal timmar innan den bara dör.

Please halp!

Permalänk
Medlem

Är alla temperaturer normala?

Xion 500 är väl knappast någon höjdare, men visst 17 ska de kunna dra runt den där burken.

Permalänk
Medlem

Ja temperaturerna är normala, runt ~30grader.