Killen som hängde sig live - idag på flashback

Permalänk

Läste nu tråden på FB, är massa bilder, som jag inte vågar trycka på...

Läste bara 2 första sidorna och sen sista... Tycker hans "avskedsbrev" var fint...

Läser nu sidorna efter han tagit livet av sig...vissa inlägg är ju bara helt jävla...efterblivna.

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Musikälskare

Hemskt

Vet inte vad jag ska säga mer, stackars anhöriga

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ja, att läsa Flashbacks tråd efter att folk fattat vad som hänt är tragiskt. Tänker inte läsa det dock, jag är 100% säker på att jag redan vet vad folk skrivit.
Men tacka fan för det med alla psykiskt handikappade ungdomar som alla verkar tro att snubben på andra sidan skärmen är gjord av betong.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

Vila i frid

Permalänk
Medlem

Jag gick så långt som bokade ett möte med en advokat imorgon. Känns lite ogenomtänkt just nu men jag får se vad han säger imorgon. Har ni sett YTMND länken i "skämt" tråden på FB? Det var verkligen där min gräns gick... Skickade mail till YTMND och hoppas att de tar ner sidan..

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Skrivet av arganis:

Jag gick så långt som bokade ett möte med en advokat imorgon. Känns lite ogenomtänkt just nu men jag får se vad han säger imorgon. Har ni sett YTMND länken i "skämt" tråden på FB? Det var verkligen där min gräns gick... Skickade mail till YTMND och hoppas att de tar ner sidan..

Blue? Jag tyckte också det var över gränsen.

Allt är ju egentligen över gränsen men att någon lägger ner så mkt tid på sånt förstår jag inte.

Permalänk
Medlem

nevermind

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Cropsgrinder:

Läste nu tråden på FB, är massa bilder, som jag inte vågar trycka på...
Läste bara 2 första sidorna och sen sista... Tycker hans "avskedsbrev" var fint...
Läser nu sidorna efter han tagit livet av sig...vissa inlägg är ju bara helt jävla...efterblivna.

Ja hans brev var rätt fint om man nu får säga så.

Skrivet av flashen:

Hemskt
Vet inte vad jag ska säga mer, stackars anhöriga

Finns tyvär inte mycket mer att säga:(

Skrivet av Krimsarn:

Ja, att läsa Flashbacks tråd efter att folk fattat vad som hänt är tragiskt. Tänker inte läsa det dock, jag är 100% säker på att jag redan vet vad folk skrivit.
Men tacka fan för det med alla psykiskt handikappade ungdomar som alla verkar tro att snubben på andra sidan skärmen är gjord av betong.

Oja, förbannade jävla ungar..Dem dre ju på och gjorde så hans lilla glas rann över.

Skrivet av arganis:

Jag gick så långt som bokade ett möte med en advokat imorgon. Känns lite ogenomtänkt just nu men jag får se vad han säger imorgon. Har ni sett YTMND länken i "skämt" tråden på FB? Det var verkligen där min gräns gick... Skickade mail till YTMND och hoppas att de tar ner sidan..

Hm.. Måste ha missat det tyvär, tror inte att det är nåt att läsa men ni får ursäkta, jag finner sånt här lite intressant och vill gärna veta mer om vad folk skriver och tycker..

Permalänk
Avstängd

Fan att folk skrivet att han ska skynda sig för att dom snart ska jobba sen vågar dom inte ens göra det med sina egna namn, det bästa är att det kan vara ett brott det med och då kan dom ju ta fram vart IPt leder så får dom jävlarna sitt straff oxå. det som har hänt är ju bara tragiskt, efter en sån här sak så tycker man ju att hela FB ska ta och se över sin sida!...

säger bara R.I.P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreas D:

Av respekt för den dödes anhöriga hoppas jag att ingen länkar till bilderna i denna tråd. Detta är en oerhört tragisk historia för alla inblandade.

Hoppas verkligen jag med att ingen länkar dom, isf så tycker jag att ni ska Banna dom på alla sätt som går...

han fanns ju tydligen här på swec oxå så jag tycker allt att vi ska göra en minnes tråd för han och visa vårat med lidande!

MVH

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av InluZion:

Hoppas verkligen jag med att ingen länkar dom, isf så tycker jag att ni ska Banna dom på alla sätt som går...

han fanns ju tydligen här på swec oxå så jag tycker allt att vi ska göra en minnes tråd för han och visa vårat med lidande!

MVH

Några har skrivit på hans profil men en dedikerad tråd kanske är nåt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tcntad:

Några har skrivit på hans profil men en dedikerad tråd kanske är nåt?

Tycker en Didikerad tråd är bättre då hela Swec visar att dom bryr sig! men det dom andra har gjort är skit bra med med!

Permalänk
Medlem

Våra farväl & tankar till killen som tog sitt liv på flashback.

Visste inte riktigt hur topic skulle lyda, någon mod kan gärna byta den till något mer passande om dom så tycker, även om tråden inte känns nödvändig ber jag om ursäkt och ni kan ta bort den om ni så självklart vill!

Intresset för en tråd om just att kunna bidra med sina tankar och sina farväl verkade finnas, så jag tänkte starta upp tråden om det..

Personligen såg jag allting live och jag är förskräckt över hur allt detta gick till och allt runt kring det. Nu har det gått två dagar och jag tänker fortfarande på det, men det är nog inte bara jag, även fast jag inte kände killen så känns det faktiskt grymt jobbigt..

Vill skänka en tanke till hans anhöriga och jag hoppas att alla som stressa honom till att göra det osv ångrar sig djupt och tänker efter på hur dom i fortsättningen kan reagera när sådant här händer, någon gång händer det ju faktiskt på allvar!

Det var allt för mig.
Ni som inte har något konkret och komma med och bara vill "förstöra" tråden kan väll hålla era tankar för er själva..

Mvh, Eptk.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Mycket hemskt det som har hänt, jag lider med hans familj och anhöriga. Skall väl dock tilläggas att detta bara är ett av många fall som sker årligen. Fast med tanke på omständigheterna har det fått mycket större medial uppmärksamhet.
Har inte besökt någon tråd på flashback om detta, inte heller sett något material, vill inte heller göra det. Kommer förmodligen må dåligt av det.

Mina tankar går som sagt till familj och anhöriga.
Vila i Frid.

Permalänk

Verkligen hemskt, tyvärr var flashback det sämsta stället att skapa tråd på om han nu sökte sympatisörer....

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunvald Larsson:

Verkligen hemskt, tyvärr var flashback det sämsta stället att skapa tråd på om han nu sökte sympatisörer....
Här är tråden iaf.
https://www.flashback.org/

Ämen vafan, ta bort länken. Jag klickade och började läsa av bara farten, nu ångrar jag mig.

Permalänk
Avstängd

Räcker det inte med en tråd om det hela? Tråkigt iaf, precis som alla självmord.

Inga länkar här, men i andra tråden går det bra att länka. öööhhh?? Swec i ett nötskal.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Jag har läst både igenom hela tråden och sett bilderna.
Kan säga att det inte var något jag skulle rekommendera någon att se.

Mina tankar går till de anhöriga.

Permalänk
Hedersmedlem

Snälla, INGA länkar till tråden. Fler länkar till tråden resulterar i en varning.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Rich, ta bort Hapones svar då, man ser ju länken i citatet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Yorgo_:

Rich, ta bort Hapones svar då, man ser ju länken i citatet.

Nej det gör man inte.

EDIT: Förresten, det räcker med en tråd. Så jag sammanfogade trådarna.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Det vi faktiskt inte får glömma här, i jakten på syndabockar, var att det gick förbannat fort från ord till handling. Tråden hann faktiskt inte bli speciellt stor innan han tog bort sig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Good for him, tkr jag. Pro choice! Man ska bestämma över sitt eget liv.

Jo visst, hjälp bör finnas för alla, men hur många här vet faktiskt hur Svensk sjukvård hanterar detta? Han hade säkert uppsökt hjälp någon gång. Och varför utgå ifrån att han bryr sig om sina nära och kära? Tvärtom, han kanske hatade människorna runt honom? Att vilja hålla en människa vid liv, trots att denne uppenbarligen hatar sitt liv - DET är egoistiskt.

Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem

En tanke till Faxen där på andra sidan. Requiescat In Pace

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Att vilja hålla en människa vid liv, trots att denne uppenbarligen hatar sitt liv - DET är egoistiskt.[/I]

Att vilja ta sitt liv är sällan ett rationellt beslut. Bara för att han vill dö betyder inte att det är det bästa för honom, eftersom han är sjuk och inte kan tänka klart. Däremot om man rationellt och med ett sunt psyke bestämmer sig för att dö, så ser jag inget fel med det.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikce:

Det vi faktiskt inte får glömma här, i jakten på syndabockar, var att det gick förbannat fort från ord till handling. Tråden hann faktiskt inte bli speciellt stor innan han tog bort sig.

Och med tanke på att det är väldigt många som sagt att de ska begå självmord men sedan inte gjort det så förstår man att ingen tog honom på allvar. Det absolut värsta är att INGEN av hans över 400 vänner på facebook brydde sig när han skrev att han hade strypt sig och funderat på att begå självmord.

Vila i frid.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk

Nog för att det är en tragisk händelse, men varför måste alla överreagera på kommentarerna i början av tråden? Flashback är ju som sagt inte känt för att vara det mest seriösa forumet och absolut inget ställe att söka stöd.

Tråkigt för familjen att media, facebook, forum (sweclockers) och andra siter målar upp det som om det var p.g.a. användarnas kommentarer som han tog sitt liv.

Trollen i tråden trodde trådskaparen var ett troll, inget mer med det.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Att vilja ta sitt liv är sällan ett rationellt beslut. Bara för att han vill dö betyder inte att det är det bästa för honom, eftersom han är sjuk och inte kan tänka klart. Däremot om man rationellt och med ett sunt psyke bestämmer sig för att dö, så ser jag inget fel med det.

Jo, men visst. Det jag menar med att hjälp bör finnas. Sanningen är dock annorlunda, den hjälpen finns inte alltid. Området är komplicerat och resurserna ofta knappa.

Angående det där om vad som är bäst för individen:

"Det bästa sättet för en organism att anpassa sig till omvärlden är att dö." - Sigmund Freud

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av scienta:

Good for him, tkr jag. Pro choice! Man ska bestämma över sitt eget liv.

Jo visst, hjälp bör finnas för alla, men hur många här vet faktiskt hur Svensk sjukvård hanterar detta? Han hade säkert uppsökt hjälp någon gång. Och varför utgå ifrån att han bryr sig om sina nära och kära? Tvärtom, han kanske hatade människorna runt honom? Att vilja hålla en människa vid liv, trots att denne uppenbarligen hatar sitt liv - DET är egoistiskt.

Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem

En tanke till Faxen där på andra sidan. Requiescat In Pace

Tycker du resonerar väldigt märkligt.

Jag anser att det är varje medmänniskas ansvar att försöka förhindra sånt här. Att UPPMUNTRA någon annan till självmord är oerhört förkastligt. Jag blir extremt äcklad när jag ser sådant. Tänk dig hur många liv i hans närhet som blir totalt förstörda genom det här. Jag tycker man skall göra allt, så mycket man kan för att få personen på andra tankar.

Nä, jag håller med dig till ungefär... 0%.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rich:

Tycker du resonerar väldigt märkligt.

Jag anser att det är varje medmänniskas ansvar att försöka förhindra sånt här. Att UPPMUNTRA någon annan till självmord är oerhört förkastligt. Jag blir extremt äcklad när jag ser sådant. Tänk dig hur många liv i hans närhet som blir totalt förstörda genom det här. Jag tycker man skall göra allt, så mycket man kan för att få personen på andra tankar.

Nä, jag håller med dig till ungefär... 0%.

Det som är skillnaden. Hade du själv känt sådär så hade du förstått.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather