Få igång Eax på cs 1.6

Permalänk
Medlem

Få igång Eax på cs 1.6

Tjenare . Jag behöver hjälp med att få igång Eax på cs och jag vet inte hur man gör annat än att skriva s_eax 1 i console men det känns inte som att det hjälper riktigt mer än att ljuden blir skarpare

Jag har inte satt upp spelet i alchemy ännu men jag undrar om jag måste göra det?
Mitt os är w7 64 bit om det är till någon fördel för att få hjälp snabbare

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVP:

Tjenare . Jag behöver hjälp med att få igång Eax på cs och jag vet inte hur man gör annat än att skriva s_eax 1 i console men det känns inte som att det hjälper riktigt mer än att ljuden blir skarpare

Jag har inte satt upp spelet i alchemy ännu men jag undrar om jag måste göra det?
Mitt os är w7 64 bit om det är till någon fördel för att få hjälp snabbare

har du utrustning för det då?

lär ju behövas ett soundblaster av högre kaliber , samt hyffsade lurar/högtalare

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Du måste nog använda alchemy, eax fungerar inte annars i vista/win7. Inte heller säkert att det fungerar krashfritt med alchemy heller, men testa du...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

har du utrustning för det då?

lär ju behövas ett soundblaster av högre kaliber , samt hyffsade lurar/högtalare

Kör på ett externt ljudkort från msi som medföljde (vet att det inte är ett riktigt) men det klarar av eax och allt annat. jag undrar bara hur man gör för att få igång för jag har rätt utrustning

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Du måste nog använda alchemy, eax fungerar inte annars i vista/win7. Inte heller säkert att det fungerar krashfritt med alchemy heller, men testa du...

Hur får man igång det i alchemy då ?

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem

På vanliga sättet?
Lägg till sökvägen till exe eller dll filer (har inte gjort det själv på cs), aktivera den i alchemy och du får nåra extra filer i sökvägen du skrev, dsound.dll och dsound.ini som håller i inställningarna... In i spelet och aktivera eax på vanligt vis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

På vanliga sättet?
Lägg till sökvägen till exe eller dll filer (har inte gjort det själv på cs), aktivera den i alchemy och du får nåra extra filer i sökvägen du skrev, dsound.dll och dsound.ini som håller i inställningarna... In i spelet och aktivera eax på vanligt vis.

Om jag visste vad det "SK" vanliga sättet är skulle jag inte frågat -.-

Jag har testat men jag hittar ej exe filerna i Alchemy och därför så går min fråga ut till någon som använder alchemy på cs genom steam

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Skrivet av SVP:

Om jag visste vad det "SK" vanliga sättet är skulle jag inte frågat -.-

Jag har testat men jag hittar ej exe filerna i Alchemy och därför så går min fråga ut till någon som använder alchemy på cs genom steam

Vanligaste stället för denna Exe fil = C:\Program eller Program (x84) \ Steam \ steamapps \ ditt konto namn \ Counter-strike \ hl.exe

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk
Medlem

Taclkar för hjälpen! ska nu testa och se

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem

Hoppas du får igång det, här finns lite info för hl baserade spel, paths, settings så du kanske ser hur det fungerar:
Alchemy, HL games