Permalänk

Söker ett galleri här på Swec!

Tjena söker ett galleri här på sweclockers kommer inte riktigt ihåg med det var nog något Fractal 800D eller liknande... Han hade typ vita "Galler" som han hade tagit runt Psu och lite till, tror den var svart/vit med riktigt coola vita galler typ. Mycket tacksam om någon hittar den... har nu letat runt 2timmar utan att hitta den

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|ASRock Z77 Pro4-M|3570k|Corsair TX750M|
|ASUS 570GTX DCII|Thermalright Ultra 120 eXtreme|Seagate Barracuda 7200.11 500GB | Corsair Vengence 16gb| Silverstone TJ08-E|

Permalänk
Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

De var rätt! Så fin den är Du vet inte var man kan få tag i sånt galler?

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddechr:

De var rätt! Så fin den är Du vet inte var man kan få tag i sånt galler?

Bauhaus senast jag kollade

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Skarhed:

Bauhaus senast jag kollade

Tror du det skulle bli snyggt att sätta samma på min dator som

Imageshack - 51623731.png (lyckades inte infoga bilden)

Detta är min dator

Alltså ta bort hårddisk buren och sedan sätta sådant nät över nätagg fram till Dvd läsaren och ner halva. Har aldrig gjort något sådant förr, är det mycket svårt eller? Och du vet inte ungefär vad det hade kunnat kosta?

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk

jag vetinte, om du lackar insidan och tar bort lappen för nätagget kanske det kan bli snyggt.
Han följer ju temat med svart och vitt och för att det ska bli snyggt måste man nog göra nått liknande, ha ett tema.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Skrivet av ManBearPig:

jag vetinte, om du lackar insidan och tar bort lappen för nätagget kanske det kan bli snyggt.
Han följer ju temat med svart och vitt och för att det ska bli snyggt måste man nog göra nått liknande, ha ett tema.

Jo tänkte ha den svart på insidan, men mina komponenter måste vara dem jag har redan nu, då jag inte har råd att ändra alla till svart Du vet ingen bra metall-färg? Sandpappra först eller? 80-100 papper?

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av freddechr:

Jo tänkte ha den svart på insidan, men mina komponenter måste vara dem jag har redan nu, då jag inte har råd att ändra alla till svart Du vet ingen bra metall-färg? Sandpappra först eller? 80-100 papper?

Sandblästra + puderlack. <3

För dig kan jag rekomendera att rucka ytan lite, med sanpapper som du nämner, grovheten spelar nog mindre roll. Flera lager sprayfärg av valfri kulör och märke. Biltemas är ju billiga, men de är inte stöttåliga. Någon form av lack över det tar oftast hand om detta. Spraya någonstans vindstilla och utan smuts. Om du har ett garage eller dylikt vore ju toppen. Tänk på att man kan bli lite snurrig av lukten.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av sack:

Sandblästra + puderlack. <3

För dig kan jag rekomendera att rucka ytan lite, med sanpapper som du nämner, grovheten spelar nog mindre roll. Flera lager sprayfärg av valfri kulör och märke. Biltemas är ju billiga, men de är inte stöttåliga. Någon form av lack över det tar oftast hand om detta. Spraya någonstans vindstilla och utan smuts. Om du har ett garage eller dylikt vore ju toppen. Tänk på att man kan bli lite snurrig av lukten.

Du vet inte om det går att typ spackla igen hål på frammsidan (Plast) eller går det bra med vanlig vägg spackel eller liknande ?

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Skrivet av sack:

Sandblästra + puderlack. <3

Vad är puderlack för något :P? Om du inte menar pulverlackning vill säga då.

Permalänk
Skrivet av sack:

Sandblästra + puderlack. <3

För dig kan jag rekomendera att rucka ytan lite, med sanpapper som du nämner, grovheten spelar nog mindre roll. Flera lager sprayfärg av valfri kulör och märke. Biltemas är ju billiga, men de är inte stöttåliga. Någon form av lack över det tar oftast hand om detta. Spraya någonstans vindstilla och utan smuts. Om du har ett garage eller dylikt vore ju toppen. Tänk på att man kan bli lite snurrig av lukten.

Är det en Kompressor man behöver för både Sandblästra + pulverlacka, och några typ munstycken på slangen?

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av LightBlizz:

Vad är puderlack för något :P? Om du inte menar pulverlackning vill säga då.

Jag menar pulverlackning ofc.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av freddechr:

Är det en Kompressor man behöver för både Sandblästra + pulverlacka, och några typ munstycken på slangen?

Om du ska pulverlacka är det lättast att bara lämna in grejerna. Kostar inte speciellt mycket. Här kan du kolla ang blästring
AutoPower - Mekartips

Permalänk
Skrivet av LightBlizz:

Om du ska pulverlacka är det lättast att bara lämna in grejerna. Kostar inte speciellt mycket. Här kan du kolla ang blästring
AutoPower - Mekartips

är det verkligen lönt att lämna in den på pulverlacking då jag bara ska måla insidan av datorn, räcker det inte med en sprayburk från Statiol?

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Skrivet av freddechr:

är det verkligen lönt att lämna in den på pulverlacking då jag bara ska måla insidan av datorn, räcker det inte med en sprayburk från Statiol?

Upp till dig, men man kan få ganska bra resultat med sprayburk också. Själv skulle jag köra sprayburk.