Bränna .mkv filer på Blueray skiva?

Permalänk
Medlem

Bränna .mkv filer på Blueray skiva?

Hej, jag har fått en blueray brännare med några skivor.
Jag har en blueray film men den är i .mkv format och det fungerar inte med brännarprogramvaran.
Så, hur ska jag göra för att kunna bränna filmen?
finns det någon konverterare som kan fixa det till ett annat filformat eller något program som kan fixa .mkv?
all hjälp är uppskattad

Permalänk

testa ConvertXtoDVD - AVI to DVD Video Converter to burn on DVD
hur mycket du förlorar i upplösningen har jag ingen aning om..

Permalänk
Medlem

Testar nu

Permalänk
Medlem

Du ska nog försöka söka på x264 till bluray. Har ingen aning hur det går och jag ser liten anledning till att bränna på dyra b-ray-skivor, men jag förstår att du vill prova!

Antar att din .mkv (container) är kodat med (h eller w/e)x264, därför jag skrev att du ska leta efter x264 till bluray - istället för MKV till bluray.

Permalänk
Medlem

Leta efter Blu-ray rippar istället, brukar ligga på ~25GB alternativt ~50GB, dessa ska det bara vara och bränna ner så är det klart.

EDIT: Och självklart får du bara ladda ner filmer du äger, annars är det olagligt.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Leta efter Blu-ray rippar istället, brukar ligga på ~25GB alternativt ~50GB, dessa ska det bara vara och bränna ner så är det klart.

EDIT: Och självklart får du bara ladda ner filmer du äger, annars är det olagligt.

TS glömde antagligen skriva "semester filmer" som han filmat med sin nya HD kamera. Här i Sverige skulle vi aldrig ladda ner illegalt, aldrig.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Inaktiv

*tråd låst*

Diskussion om piratkopierat material är förbjudet i forumet. Har trådskaparen en legitim förklaring så kan du kontakta mig via PM och få tråden upplåst.