Permalänk
Medlem

MacBook PRO.. Problem!!

Hejsan! Jag köpte nyligen en macbook PRO 2.4ghz, 2gb ddr2 ram osv, och har nu fått problem! Det står Bosse som användare, jag vill ändra det till Marcus.. Det står mig orentligt! Så jag vill formatera datorn:D Jag har original skivan med 10.5.5 fast den är jätte repig så den går ej att använda.. Så jag läste på lite olika forum att man kunde köpa en mac os x 10.6.3 och göra en ominstallation med,, sagt och gjort! Nu har jag tydligen bara uppgraderat till den versionen, så då står fortfarande Bosse som användare..

Vill altså ändra namnet till Marcus, men även ominstallera datorn med det nya operativsystemet:) är ny Mac användare så nybörjar råd önskas:)

Skrivigt från iPhone 4

Mvh Marcus ljung

Permalänk
Medlem

1. Sätt i CD med snow leopard
2. Starta om datorn och håll in "C" knappen några sekunder alldeles i starten tills du hör att cd:n laddar
3. När du ska välja språk, välj verktygsprogram och skivverktyg och formatera hårddisken i det...
4. Avsluta skivverktyg och fortsätt installationen.

Permalänk
Medlem

spontan tanke, skapa ny användare, logga på som den nya, radera bosse?

Permalänk
Medlem

Okej, är inne där nu, ska man radera allt som går att radera eller? Har olika saker att radera? Vilket ska man välja? Journalförd? Skriv över med nollor? Shit vad jag är kass på Mac:S

Permalänk
Medlem

Om du lagger det i http://www.sweclockers.com/forum/100-apple-mac/ for du sakert fler svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceFire:

Okej, är inne där nu, ska man radera allt som går att radera eller? Har olika saker att radera? Vilket ska man välja? Journalförd? Skriv över med nollor? Shit vad jag är kass på Mac:S

Skriva över med nollor är inget du behöver göra, men journalfört filsystem vill du ha. Filsystemet ska inte vara case sensitive (det kanske fungerar med case sensitive, men det är insensitive som standard).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Can0n:

Om du lagger det i http://www.sweclockers.com/forum/100-apple-mac/ for du sakert fler svar

+1

vad har macbook pro med "linux och övriga operativsystem" att göra. TS gör om,gör rätt.

Permalänk
Medlem

Annars kan man väl lägga in Linux även på en MacBook PRO?
Känns som ett bättre alternativ menar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceFire:

Skrivigt från iPhone 4

Har sett detta många gånger, är det någon funktion i iPhone some postar detta per automatik eller är användarna verkligen vill synas?