Steelseries gör gamingmus för Cataclysm

Permalänk
Melding Plague

Steelseries gör gamingmus för Cataclysm

Danska Steelseries släpper ytterligare en mus med design från ett populärt datorspel, denna gång kommande World of Warcraft: Cataclysm.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

bara jag som tycker att den ser identisk ut med den WoW-mus som redan finns?

Permalänk
Medlem

fysatan vad ful mus!

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk

den är väll idetntsikt till den förra steelseries mmo dock så har denna mer knappar tror jag men tror dock razer naga utplånar denna endå

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem
Skrivet av nothingtoxic:

den är väll idetntsikt till den förra steelseries mmo dock så har denna mer knappar tror jag men tror dock razer naga utplånar denna endå

Den har faktiskt en knapp mindre.

Permalänk

jasså ? ok men som jag skrev i mitt inlägg förut tror endå Razer Naga krossar denna med sina 12 + 3 knappar som även är modifier bara med alt, skift och control

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk

Mitt intryck är att den verkar ful, kantig och obekväm!

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk

Om det inte var för wow-loggan så tycker jag den var ruskigt snygg, gillar olja på metall looken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackansson:

Mitt intryck är att den verkar ful, kantig och obekväm!

Obekväm är den inte, den ligger skitbra i handen fast den ser jättekantig ut. Känns som en Logitech MX eller nåt

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk

Här känns det som om man placerat ut lite knappar på random

Skrivet av nothingtoxic:

jasså ? ok men som jag skrev i mitt inlägg förut tror endå Razer Naga krossar denna med sina 12 + 3 knappar som även är modifier bara med alt, skift och control

Ironi /facepalm

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem

Jätteful.
Köper en ändå dock, kul med nya möss.
Allt med mer än 5-6-7 knappar måste köpas!

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

Fan va ful!

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Om det inte var för wow-loggan så tycker jag den var ruskigt snygg, gillar olja på metall looken

Mm synd på Wowloggan, hatar WoW som spel och det fack man hamnar i när man säger "Jag sitter hemma o äter kebab istället för att gå ut, jag spelar WoW"

Den där musen i mattsvart eller olja-looken skulle definitivt gå att ha, riktigt hardcore ju :D:D Skulle vara nöjd om jag hade designat den!

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk

riktigt snygg, gillar 5k/naos/ikari stilen på högersidan, en knapp där är även nice.

hade jag fortfarande lirat wow så skulle detta definitivt vara ett köp

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem

Bara hoppas dom inte lider av lika många defekter som den förra modellen, köpte den direkt när den kom inom 2 v. hade jag haft 3 st som alla haft olika fel. Efter fjärde musen fick jag pengarna tillbaka.

Permalänk

Den är ju ruskigt lik min Qpad 5k, men tror inte det blir något köp då jag slutade med wow för ett tag sen,

Permalänk
Medlem

Ser fram emot denna mus. Som healer är det alltid nice med extra right o left knappar. den gamla musen hade helkassa tumknappar, men denna verkar vara gjord för folk med större händer. och nej den är inte lik den gamla, men har samma tema.

Köpte razer naga då jag alltid varit lite av ett razer fan, men måste säga att den är en av dom sämsta möss jag har haft. aldeles för tröga tumknappar. liten mus som ger kramaktigt grepp. lycka till o raida med den musen... kör Naus 500 nu, men blir till o testa den nya cataclysm musen, efterssom vi får så jäkla många olika heals i cataclysm^^

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infinity_90:

Bara hoppas dom inte lider av lika många defekter som den förra modellen, köpte den direkt när den kom inom 2 v. hade jag haft 3 st som alla haft olika fel. Efter fjärde musen fick jag pengarna tillbaka.

Hade också 3 st som gick sönder.. samma fel varje gång dock, hela musen lös upp (intena dioderna) som att någon krets inne gick sönder, när man ryckte usb kabeln och kopplade in den igen så var musen helt död.

Efter 3 st fick det bli en Logitech G500 istället, inte lika många knappar men en mus med hög kvalitet.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur denna eller föregångaren har för möjligheter att binda musknapparna till andra spel än WOW?
Kan jag tex säga att musknapp X skall kopplas till tangentbordknapp Y? så när jag Trycker på X så tolkar datorn det som jag trycker på Y. Vet att detta tex går att göra på Logitechs möss.

Permalänk
Medlem

Tyckte verkligen att tanken bakom den första wow-musen var mycket bra. Fler knappar där fram, för pek/långfinger osv och inte bara "tumknappar" även om någon sådan knapp är mycket viktigt (för mig).

Kvalitén på den förra musen var dock riktigt dålig. Kontaktade företaget efter min andra mus som slutade fungera och la upp klagomålen. Färgen började lossna (läs slitas ut?), knapparna började gå sönder bland många andra snabba fel som snabbt kom. Jag fick tillbaka svaret från de att färgen som musen var gjord i inte klarade av "handsvett" som de kallade det, även i mycket små mängder. Jag har inte märkbar handsvett men färgen slets snabbt ut ändå. Har läst på många andra sidor med folk som har liknande problem med den bristande kvalitén.

Jag hoppas verkligen att de lagt ner lite mer tid på denna, ifall det ska vara värt att ens fundera på att köpa den. Den som köper den gamla musen blir grundlurad, men gillar fortfarande den intressanta knapp-layouten.

Visa signatur

Speldator: Antec 1200 | i7-930 @ 4.3Ghz+ | GTX 480 | 3x2GB RAM
Kylning: Koolance 360 @ CPU, Koolance VID-GTX480 @ GPU, XPCS RX480x2 Radiatorer, DCP 4,0 mm.
Ljud: Asus Xonar Essence STX + Sennheiser PC 360

Permalänk
Medlem

Oj, ställer den där upp i "Robot Wars" måntro?

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Någon som vet hur denna eller föregångaren har för möjligheter att binda musknapparna till andra spel än WOW?
Kan jag tex säga att musknapp X skall kopplas till tangentbordknapp Y? så när jag Trycker på X så tolkar datorn det som jag trycker på Y. Vet att detta tex går att göra på Logitechs möss.

Japp det går, går på den nuvarande MMO gaming mousen, antar att de kommer lira ungefär samma drivrutiner.

Får nog ta och bli ett köp, min nuvarande MMO gaming mouse, har all färg slitits bort på och den har blivit lackad svart, vänsterklick är aningen trasig(går inte att klicka allra längst fram på musen.

Men den stora fördelen är fingerstöden som den gamla saknar och den stora nackdelen är tumknapparna som ser lite mindre användbara ut en de gamla

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Oj, ställer den där upp i "Robot Wars" måntro?

Saknar det programmet...

Musen såg ju riktigt cool ut