Permalänk

Bygga spelkontroll

Jag undrar lite lätt om någon har erfarenhet av att bygga spelkontroller med hjälp av arkadknappar och hur man sen kan få dom att bli till exemple : 1.2.3.4.5.6.7.8.9 , så man kan nyttja dessa i vanliga pc spel. Jag har kollat lite på mått på knappar hos Arcadeshop. Ska väl lägga till att jag är någon elektronik expert men att jag är villig att ta till mej information från kunniga.

Tanken är att "boxen" skall byggas i Plexi av tjockare sort, gummitassar/matta så att den inte glider runt i botten. Och att jag sedan kommer göra en bygglogg här när allt är inhandlat.

Tackar för svar,
~E

Efter en timmas luskande till så lyckades jag klura ut att jag behöver I-Pac4 och ett program som ställer om EEPROM.. så nu blir det att börja inhandla saker.

Weeeii!

Permalänk
Medlem

Länka gärna så hittar nog fler snabbare senare utan att luska en timma som du ;P

Permalänk
Medlem

Egentligen inget svar, men en länk till ett bra forum som behandlar ditt ämne.

Permalänk
Medlem

Funderar på att bygga något till wow, för spells

Permalänk

Lite Urls :
CHROME EDGED BUTTONS & LED WIRING KIT - Gremlin Solutions. : Shop , engelsk sida
Arcadeshop: Arcadespiele, Automaten & Ersatzteile : Shop , tysk sida
Keyboard Encoders - BYOACWiki : Information
The I-PAC : I-Pac4 kontrollen, info, program för att ändra i EEPROM
Svensk Sida: Japandeal webshop : Shop, knappar m.m

Min bygglog på : Pug'N'Play , där finns även linkar vidare till färger och sleeving. Notera att den loggen sattes upp igår och jag har inte beställt sakerna ännu. Så inte mycket mer än lite linkar..

~E