Counterstrike: change rates

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Feb 2003

Counterstrike: change rates

Hej på er!

Jag är verkligen inte bra på det här med datorer så jag hoppas att det finns ngn som kan ta sig tid att hjälpa mig:) Spelar lite Counterstrike när tid ges men sen den senaste sourceuppdateringen så har jag fått klagomål på att ändra mina "rates". Har ingen aning om vad detta är eller vad det är bra för men vill ju fixa det hela. Jag har letat förtvivlat på nätet efter hur jag skall göra men jag kan varken hitta konsollen eller förstå vad jag skall göra när den väl är framme.

Snälla, lite hjälp:)

Mvh Peter

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
hemma
Registrerad
Sep 2010

tror att det är:

cl_cmdrate 100
cl_updaterate 100
rate 25000

tror att det är så, inte säker ;P länge sedan jag fixa mina rates..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Okt 2005

§ för console

Sedan skriver du det han över sade.

| INTEL i7 7700K@4,9GHZ | NOCTUA NH-D15 | ASUS PRIME Z270-P | 32GB DDR4@3000mhz | GTX 1080 STRIX | 512 GB CRUCIAL MX300 SSD | 4TB HDD | WIN 10 | BENQ XL2420Z@144hz| SUPERNOVA G2 750w

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Feb 2003

Hej och tack för svar:)

Det händer dock inget när jag trycker ner tilde tecknet. Ingen konsoll kommer fram... Hur får jag fram den?

Snälla, fortsätt o hjälp:)

Hälsningar Peter

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2010

Tror du pratar om counterstrike source? Isåfall ska du göra såhär:
Öppna steam - Library -Högerklicka på counterstrike:source välja Properties (Alternativ) sen Set launch Options (startalternativ) sen skriver du i rutan som kommer upp -Console och trycker på Ok.:)

Ratesen ska vara :
cl_cmdrate 101
cl_updaterate 101
rate 25000

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2003

Om du gör som poww säger, om det nu gäller source, tänk på att inte stänga consolen bara Då måste du starta om spelet för att få fram den igen. Så var det för mig sist jag spela iallafall

i5 8600k @5GHz, MSI Z370-A PRO, Noctua nh-d15, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, EVGA 1070 TI SC, Corsair RM1000, Fractal Design Define S, ASUS VG248, Windows 10pro x64, Sony xz1 Compact, SAAB 9-5 2.3t, Xbox One.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Feb 2003

Oj. av ngn anledning så slutade jag få mail om uppdatering i tråden...

Stort tack för hjälp men ngn liten fråga till:=)

Skall jag inte få någon bekräftelse på det jag gjort i konsollen? Utgår ifrån att detta är ngt jag inte behöver göra varje gång?
Och slutligen: Varför behöver man ändra rates? Vad har det för betydelse. Vill gärna förstå:)

Trevlig dag / Peter

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av gatsten:

Oj. av ngn anledning så slutade jag få mail om uppdatering i tråden...

Stort tack för hjälp men ngn liten fråga till:=)

Skall jag inte få någon bekräftelse på det jag gjort i konsollen? Utgår ifrån att detta är ngt jag inte behöver göra varje gång?
Och slutligen: Varför behöver man ändra rates? Vad har det för betydelse. Vill gärna förstå:)

Trevlig dag / Peter

Vi har en tråd på Swedish Inferno som beskriver det där:
Swedish Inferno • View topic - Rates (uppdaterad för tickrate 100)

Den är från innan sista patchen så numera gäller 30000/67/67 även om du kan köra med ratesen enligt ovan också. Det är när de blir för låga som man upplevs "lagga" eller hack i spelet av andra. Du kommer också att uppleva att det flyter bättre.

I övrigt finns cl_interp 0.0152 och cl_interp_ratio (1 eller 2) beroende på vad som känns bäst. De står nog bra default så de behöver du bara mecka med om du upplever att du inte träffar (objektivt förståss ).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Feb 2003

Tack, nu börjar det klarna.

Jag skriver bara in dem alltså, en på var rad som poww_genius visar. Jag får ingen bekräftelse och behöver inte göra det vid varje tillfälle?

Ursäkta alla frågor

/Peter