Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem

Mest nyfiken...
Finns det någon smartwatch som funkar med någon windows mobil?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Ja! Jag tror det är den kraftiga värmeutvecklingen som fått det att lossna. Antingen så har något lim löst upp eller så har batteriet svält.

Så här såg batteriförbrukningen ut från i förrgår kväll till igår kväll.

http://i.imgur.com/zsb9RJs.png

Avinstallerade och installerade Candy Crush på nytt igår kväll och så här så förbrukningen ut till idag. Klart mycket bättre, men fortfarande så drar Candy Crush batteri i bakgrunden.

http://i.imgur.com/ZyCKLhS.png

Spelet drar ju våldsamt med batteri. Jag har inte spelat många minuter men spelet står för största förbrukningen. Inte så konstigt iofs med den värmeutvecklingen, energin måste ju komma från någonstans.

Om du trycker på app-namnet har du möjlighet att stänga av att appen får köras i bakgrunden.

Skrivet av museo12:

Mest nyfiken...
Finns det någon smartwatch som funkar med någon windows mobil?

Skickades från m.sweclockers.com

Microsoft Band bör rimligtvis fungera ganska bra. Kraftigt begränsad tillgång på dem än sålänge dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reinholdsson:

Om du trycker på app-namnet har du möjlighet att stänga av att appen får köras i bakgrunden.

Det är ju det som är så skumt. Systemet ser det som en app som inte kan köras i bakgrunden så möjligheten att kunna stänga av finns inte.

Permalänk

Hej!

Köpte mig en Nokia Lumia 630 och undrar när Denim uppdateringen kommer till den? Var inne på denna sidan:

http://www.microsoft.com/en/mobile/support/software-update/wp...

Men modellen står inte med där? Den måste väl ändå komma hit?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

På de första Lumiorna kunde man spela in samtal- Det verkar vara en omöjlighet idag, tror ni det släpper vid W10 eller måste man köpa en annan telefon? Helt otroligt att de ska släpa med såna saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

På de första Lumiorna kunde man spela in samtal- Det verkar vara en omöjlighet idag, tror ni det släpper vid W10 eller måste man köpa en annan telefon? Helt otroligt att de ska släpa med såna saker.

På grund av att det är förbjudet i många länder. Lär alltså inte komma med WP10 och heller inte med någon annan telefon för den delen.
Har inget med släpa att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ffodil:

På grund av att det är förbjudet i många länder. Lär alltså inte komma med WP10 och heller inte med någon annan telefon för den delen.
Har inget med släpa att göra.

De kan stänga av funktioner som cortana i vissa länder, styra vilka länder man släpper appar men inte styra över vilka länder som ska få spela in samtal. Borde dessutom gå att styra så att den läser upp information när man startar inspelning också beroende på land.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Telepati:

På de första Lumiorna kunde man spela in samtal- Det verkar vara en omöjlighet idag, tror ni det släpper vid W10 eller måste man köpa en annan telefon? Helt otroligt att de ska släpa med såna saker.

Är du säker på det? Gick inte på min 800 jag hade.

Men jag håller med dig. Det är en funktion som saknas. Tycker det känns tryggt för egen skull att banda samtal med försäkringsbolag etc (såna som kan lova en sak i ett samtal och nästa gång känns det inte till..).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

De kan stänga av funktioner som cortana i vissa länder, styra vilka länder man släpper appar men inte styra över vilka länder som ska få spela in samtal. Borde dessutom gå att styra så att den läser upp information när man startar inspelning också beroende på land.

Sant och hade varit bra med den funktionen. Tydligen har man valt att inte ha den funktionen för något land och jag vet heller inte om trenden är att det förbjuds i alla länder med inspelning av samtal. Visst borde man ha kvar det till dom länder som det fortfarande är tillåtet i.

Permalänk
Medlem

Bankappen. http://www.windowscentral.com/swedbank-mobile-banking-app

Ett stort tack till Andre Claesson.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ffodil:

Vem är den mannen då?
Förstår att det är han som gjort den men är den officiell?
Isåfall tycker jag den skulle ha Swedbank som utgivare, skulle kännas lite seriösare. Sen förstår jag inte namnet Bankappen heller. Varför inte bara Swedbank?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Vem är den mannen då?
Förstår att det är han som gjort den men är den officiell?
Isåfall tycker jag den skulle ha Swedbank som utgivare, skulle kännas lite seriösare. Sen förstår jag inte namnet Bankappen heller. Varför inte bara Swedbank?

Skickades från m.sweclockers.com

Andre är just utvecklaren av denna app, som han lagt väldigt mycket tid och arbete på.

Ja, den är officiell och godkänd av Swedbank efter en tid som beta med diverse justeringar. Finns att hämta i färdig version på store nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Vem är den mannen då?
Förstår att det är han som gjort den men är den officiell?
Isåfall tycker jag den skulle ha Swedbank som utgivare, skulle kännas lite seriösare. Sen förstår jag inte namnet Bankappen heller. Varför inte bara Swedbank?

Skickades från m.sweclockers.com

För att den inte kommer från Swedbank och det är ett skyddat varumärke. För att det inte ska förväxlas med Swedbank AB (publ), för att de inte har någon som helst support från deras sida för kunderna utan det är app-utvecklaren själv som står för det. Även om han samtalat med dem så är han utvecklaren, och utvecklar den inte på kontrakt åt Swedbank. Swedbank som namn vore inte heller helt visande, Sparbankerna fungerar med denna app också och är en stor del av Swedbanks kundbas.

Swedbank ska komma med en ny hemsida/webbank (med reaktiv design) som anpassar sig efter skärmtyp och nöjer sig med det.

Permalänk
Skrivet av Petterk:

För att den inte kommer från Swedbank och det är ett skyddat varumärke. För att det inte ska förväxlas med Swedbank AB (publ), för att de inte har någon som helst support från deras sida för kunderna utan det är app-utvecklaren själv som står för det. Även om han samtalat med dem så är han utvecklaren, och utvecklar den inte på kontrakt åt Swedbank. Swedbank som namn vore inte heller helt visande, Sparbankerna fungerar med denna app också och är en stor del av Swedbanks kundbas.

Swedbank ska komma med en ny hemsida/webbank (med reaktiv design) som anpassar sig efter skärmtyp och nöjer sig med det.

Så den appen är inget att ha då? Det känns inte helt bra och använda något som inte kommer från Swedbank.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Så den appen är inget att ha då? Det känns inte helt bra och använda något som inte kommer från Swedbank.

Varför skulle en tredjepartsapp inte vara något att ha?

Permalänk
Skrivet av Petterk:

Varför skulle en tredjepartsapp inte vara något att ha?

Jag bara undrar. Har märkt att tredjepartsappar är mer vanligt i Windows Phone. Man vill gärna känna att det är okej att använda en sådan app som denna.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Jag bara undrar. Har märkt att tredjepartsappar är mer vanligt i Windows Phone. Man vill gärna känna att det är okej att använda en sådan app som denna.

Kunde folk använda bankhubben kan de väl använda denna. Vill du inte använda den får du köra mobilt bankid + deras vanliga webbsida.

Permalänk
Medlem

Jag har nyligen fått ett skumt problem med min telefon (Lumia 930). Varje gång som jag startar displayen så blir jag bemött av "Loading..." i ~3 sekunder innan låsskärmen visas. Innan dess så kan jag inte komma åt notification center eller egentligen göra någonting alls. Någon som har sett någonting liknande? Det är sjukt irriterande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Jag har nyligen fått ett skumt problem med min telefon (Lumia 930). Varje gång som jag startar displayen så blir jag bemött av "Loading..." i ~3 sekunder innan låsskärmen visas. Innan dess så kan jag inte komma åt notification center eller egentligen göra någonting alls. Någon som har sett någonting liknande? Det är sjukt irriterande.

Gissar att du har/haft live lockscreen beta installerat?
I så fall avinstallera och sedan aktivera samt avaktivera kids corner.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Gissar att du har/haft live lockscreen beta installerat?
I så fall avinstallera och sedan aktivera samt avaktivera kids corner.

Skickades från m.sweclockers.com

Ah, det stämmder. Fixade det nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ffodil:

På grund av att det är förbjudet i många länder. Lär alltså inte komma med WP10 och heller inte med någon annan telefon för den delen.
Har inget med släpa att göra.

Har läst att en del länder har detta där det är legalt, och jag tycker man borde kunna öppna sig lite mer. Man kan ju koppla in treparts-samtal utan att det piper, som det gjorde förr, för att den som kopplades in skulle veta att det var fler på tråden, men det pipet är borta, så man kan kringgå det om man anstränger sig lite, men ska man verkligen behöva anstränga sig för en sådan sak i super Windows 10 år 2015?

Skrivet av jocke92:

De kan stänga av funktioner som cortana i vissa länder, styra vilka länder man släpper appar men inte styra över vilka länder som ska få spela in samtal. Borde dessutom gå att styra så att den läser upp information när man startar inspelning också beroende på land.

Håller med.

Skrivet av Jfqvist:

Är du säker på det? Gick inte på min 800 jag hade.

Men jag håller med dig. Det är en funktion som saknas. Tycker det känns tryggt för egen skull att banda samtal med försäkringsbolag etc (såna som kan lova en sak i ett samtal och nästa gång känns det inte till..).

Skickades från m.sweclockers.com

Gick på både 800 och 900, det går fortfarande på 7.8-lurarna.

Skrivet av ffodil:

Sant och hade varit bra med den funktionen. Tydligen har man valt att inte ha den funktionen för något land och jag vet heller inte om trenden är att det förbjuds i alla länder med inspelning av samtal. Visst borde man ha kvar det till dom länder som det fortfarande är tillåtet i.

Eller hur, svårare än så borde det väl inte vara.

Skrivet av Jfqvist:

Vem är den mannen då?
Förstår att det är han som gjort den men är den officiell?
Isåfall tycker jag den skulle ha Swedbank som utgivare, skulle kännas lite seriösare. Sen förstår jag inte namnet Bankappen heller. Varför inte bara Swedbank?

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker också det känns olustigt med privatpersoners egna varianter på statliga appar.

Skrivet av Petterk:

För att den inte kommer från Swedbank och det är ett skyddat varumärke. För att det inte ska förväxlas med Swedbank AB (publ), för att de inte har någon som helst support från deras sida för kunderna utan det är app-utvecklaren själv som står för det. Även om han samtalat med dem så är han utvecklaren, och utvecklar den inte på kontrakt åt Swedbank. Swedbank som namn vore inte heller helt visande, Sparbankerna fungerar med denna app också och är en stor del av Swedbanks kundbas.

Sparbanken har även lite luddiga till Swedbank idag, vissa är helt fristående men ändå har de med Swedbank i något sammanhang. Egna appar men ändå med tydliga tecken på Swed trots helt fristående. Lite märkligt.

Skrivet av Petterk:

Varför skulle en tredjepartsapp inte vara något att ha?

Som bank-app är ju det inte så häftigt.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur eller om det går att få över sina sms från WP till Android?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Sparbanken har även lite luddiga till Swedbank idag, vissa är helt fristående men ändå har de med Swedbank i något sammanhang. Egna appar men ändå med tydliga tecken på Swed trots helt fristående. Lite märkligt.

Som bank-app är ju det inte så häftigt.

Sparbankerna är alla fristående i någon mån, de drivs av stiftelser, men sparbankerna samarbetar och äger en del av swedbank och det är väl i princip bara Sparbanken Syd som inte använder samma infrastruktur och samarbetar. Swedbank kommer ju för den delen från en sammanslagning av affärsbanker mellan Sparbanken och Föreningsbanken. Sen har Swedbank köpt upp och äger en del av många lokala sparbanker som drivs både som sparbanker och affärsbanker. Denna app fungerar med sparbanker som samarbetar med Swedbank hur som helst. På Android och iOS så separerar de båda, trotts att det egentligen knappast behövs.

Permalänk

Här är det väl ändå hög tid att presentera ett par möjliga förhandsbilder på Windows 10. Ska bli intressant att se om min mobil från 2012 får den.

Källa

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Kunde folk använda bankhubben kan de väl använda denna. Vill du inte använda den får du köra mobilt bankid + deras vanliga webbsida.

Verkar som om swedbank avråder från att använda appen. Bankhubben loggar ju bara in med personlig kod och där kan man med de flesta banker bara läsa sina konton, samt att man kan samla allt på samma ställe om man har flera banker/kort. Skulle inte logga in på tredjepart med bankid eller säkerhetsdosan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Anonymous FTW:

Här är det väl ändå hög tid att presentera ett par möjliga förhandsbilder på Windows 10. Ska bli intressant att se om min mobil från 2012 får den.

Källa

Dom är fake.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Verkar som om swedbank avråder från att använda appen. Bankhubben loggar ju bara in med personlig kod och där kan man med de flesta banker bara läsa sina konton, samt att man kan samla allt på samma ställe om man har flera banker/kort. Skulle inte logga in på tredjepart med bankid eller säkerhetsdosan

Det fungerar att logga in med personlig kod med på den appen.
Testat och det är det jag har saknat sen min Lumia 800.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk

Hej!

Har stora problem med att få en lumia 530 att ansluta till en kompis dator. Drivrutinerna vill inte installeras automatiskt eller manuellt.
Han kör windows 7. Har även testat med min egen 920 och den vill inte ansluta den heller. Hade själv samma problem i början med en av mina datorer men det lösta sig via en omstart av telefonen. Har testat att starta om både telefonerna och datorn, och testat att installera drivrutinerna manuellt.

hjälp!

Edit: det som är gjort:
Sladden dubbelkollad,funkar
testat i olika usbportar
530n och 920n ansluter utan problem till andra datorer
omstart, soft reset av telefonerna, samt av datorn.
följt microsoft guide för att installera drivrutinerna manuellt (hittas inte när jag väljer mappen de ligger i).

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Verkar som om swedbank avråder från att använda appen. Bankhubben loggar ju bara in med personlig kod och där kan man med de flesta banker bara läsa sina konton, samt att man kan samla allt på samma ställe om man har flera banker/kort. Skulle inte logga in på tredjepart med bankid eller säkerhetsdosan

Bankappen har haft samtal med Swedbank i någon mån, skulle de avråda från att använda den länka eller klipp gärna in det här. På Swedbank brukar man kunna ladda mobilen (kontantkort) och skapa e-kort med hjälp av bara den personliga koden. Används bankid på ett felaktigt sätt antar jag att de får implementera säkerhetslösningar i sin egna app.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om det finns någon träningsapp till Windowsphone, som guidar en från noll till 5 km på 8 veckor?

Skickades från m.sweclockers.com