Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem

Det ska bli spännande att se när den där kommer, sen är ju frågan hur tillgänglig den kommer vara. Det kan ju bli så att HP enbart kommer sälja den genom direktförsäljning till större företag.

Permalänk

@miklon: Ja, jag hoppas man kan beställa den från HP eller någon annan leverantör. Man kan ju skriva upp sig på intresselistan på deras svenska sida.

Permalänk
Skrivet av jdarchini:

@Summoning: Är du insider?

Nej. Borde jag det? Känner inte till det mer än att tittat på appen.

Visa signatur

HP

Permalänk
Skrivet av Summoning:

Nej. Borde jag det? Känner inte till det mer än att tittat på appen.

Du får alla uppdateringar före dom som inte är insider, men det kan vara sjukt buggigt, ni som blir försöktskaninerna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

http://www.microsoftstore.com/store/mseea/sv_SE/pdp/productID...

Ni som kanske är sugna på en, dom har sänkt priset till 4699 för en 950XL med dockningsstationen och office365.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej alla glada wp-användare och -intrerssenter.

Jag har haft min Lumia 620 i snart 3 år, varit helnöjd varje stund den använts. Nu har on/off knappen (eller vad nu den som slår till skärmen kallas) börjat krångla, får trycka minst 10ggr för att få liv i telefonen. I ren desperation kollade jag ifixit och insåg att det måste lödas, knappen är ju nästan mindre än min lödpenna så jag får väl skaffa ny telefon.

Nu till frågan: Vad ska man köpa i dagsläget? Jag hänger inte med i svängarna som för datorer, där jag oftast inte frågar om hjälp. Jag vet att man helst ska ha en bra lista med krav, de enda jag kommer på är att telefonen måste:

  • Ha Windows phone. Är 10 buggigt/kasst eller lika superstabilt som 8.1?

  • Ha "kameralampa" aka. ficklampa. Jag fotar knappt men ficklampa är ett måste.

  • Tåla lite stryk, 620an har jag tappat utan att den avlidit, antar att konstruktionen av 100% plast räddat mig. alltså är jag tveksam till glasdisplayer, men kan ha fel.

  • Skärmstorlek har jag försökt hålla under 4", men det är kanske dags att hänga med i framtiden och lägga sig vid 5" istället. Den måste få plats i jeansfickan, inga phablets alltså.

  • stöd för microSD kort, gillar möjligheten att kunna rädda mina 3 bilder jag tagit med telefonen utifall att den krashar.

Jag använder telefonen nästan uteslutande för 4 grejer: Ringa, smsa, surfa i webbläsare och lyssna på musik/podcasts. Så apputbudet är jag inte oroad för, wp8.1 räcker mer än väl i dagsläget. Självklart vill man byta upp sig ifall wp10 är uteslutande bättre, men jag har inget emot att stanna kvar på den äldre versionen heller.

Angående budget så vill jag ligga i det billigare segmentet, 620an kostade 1500:- och höll tre år. Den kostade mig 500:-/år vilket är helt rimligt.

Vet inte vad ni tycker, men har kollat på Lumia 640, 650, 550. Skillnaderna är små så jag har svårt att bestämma mig.

Jag skulle kanske gjort en ny tråd, men jag vill inte ha massa "köp en iphone!" eller "wp suger skaffa android" tjafs så jag la ett inlägg här istället.

Jag är tacksam för all hjälp!

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

@klirre: En Lumia 950 kanske? Den är förvisso stor men den är så pass billig nu att i alla fall jag var tvungen att köpa den. 3700kr med docka på köpet i Microsoft store. Office på köpet i ett år också. Samma deal som för 950xl.

Äntligen får man komma tillbaka till Windows så man slipper android-skräpet. Det ska bli så otroligt skönt!

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

@klirre: En Lumia 950 kanske? Den är förvisso stor men den är så pass billig nu att i alla fall jag var tvungen att köpa den. 3700kr med docka på köpet i Microsoft store. Office på köpet i ett år också. Samma deal som för 950xl.

Äntligen får man komma tillbaka till Windows så man slipper android-skräpet. Det ska bli så otroligt skönt!

Är det verkligen värt pengarna? Känns inte som att man får mer "value" för att man lägger mer än det dubbla på telefonen. Visst, bättre kamera är nice, men jag fotar 25-30 bilder per år. Jag har inte fritid till att spela mobilspel, sätter mig hellre vid datorn och spelar i såna fall. Alltså är bättre processor etc. vad jag förstått lite onödigt för min del.

Dessutom kommer jag troligtvis åka till elgiganten och peta på telefonen, vill gärna ha koll på specs innan jag åker dit. Så motivera gärna varför 950 är så mycket bättre, och varför jag ska kolla mer på den!

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Är det verkligen värt pengarna? Känns inte som att man får mer "value" för att man lägger mer än det dubbla på telefonen. Visst, bättre kamera är nice, men jag fotar 25-30 bilder per år. Jag har inte fritid till att spela mobilspel, sätter mig hellre vid datorn och spelar i såna fall. Alltså är bättre processor etc. vad jag förstått lite onödigt för min del.

Dessutom kommer jag troligtvis åka till elgiganten och peta på telefonen, vill gärna ha koll på specs innan jag åker dit. Så motivera gärna varför 950 är så mycket bättre, och varför jag ska kolla mer på den!

Så mycket bättre till det du ska använda den till idag är den kanske inte. Är ingen säljare och egentligen kan jag inte motivera för mig själv varför jag köper 950. Vill ha ny telefon och har råd, antar jag
Har också hört mycket gott om 950 och folk verkar nöjda. Sen att den bara kostar 3k(om man räknar av priset för dockan) lockar mycket. Det är ändå ganska billigt om man jämför med andra märken där man kan få betala runt 10kkr.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Skrivet av klirre:

Är det verkligen värt pengarna? Känns inte som att man får mer "value" för att man lägger mer än det dubbla på telefonen. Visst, bättre kamera är nice, men jag fotar 25-30 bilder per år. Jag har inte fritid till att spela mobilspel, sätter mig hellre vid datorn och spelar i såna fall. Alltså är bättre processor etc. vad jag förstått lite onödigt för min del.

Dessutom kommer jag troligtvis åka till elgiganten och peta på telefonen, vill gärna ha koll på specs innan jag åker dit. Så motivera gärna varför 950 är så mycket bättre, och varför jag ska kolla mer på den!

Det är väl isåfall continuum som är det vinnande konceptet. Men har du inga större krav på hårdvara, inte sugen på continuum skulle jag rekommendera lumia 650, den verkar ha fått bra kritik också. Synd att utbudet är dåligt i Sverige, i andra länder finns det flera andra tillverkare som lanserar low end telefoner med windows 10.

Frågan om win 10 är bättre än 8.1 är det nog fördelarna med universal windows apps. Du kör samma app i mobilen, datorn, continuum och de synkas bra, vilket jag gillar. Annars är jag nöjd med operativsystemet, det var buggigt i början, men det har kommit många uppdateringar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har klämt på både 650 (har själv) och 950 (finns i familjen) och den senare känns inte särskilt mycket dyrare att hålla i handen. Båda är snabba vid normalt användande och känns bra.

Har du inga krav på kameran eller vill köra Continuum har jag svårt att se att 950 är värd 1700 kr mer än 650.

650 har tyvärr ett mindre batteri än 640 och det märks. Men sambons 640 bråkar lite med W10 på Release Preview-ringen, låter det vara osagt om det är mjukvaran eller att den tappats ett par gånger. Att 650 har OLED-skärm är dock ett pluspoäng tycker jag.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Jag har klämt på både 650 (har själv) och 950 (finns i familjen) och den senare känns inte särskilt mycket dyrare att hålla i handen. Båda är snabba vid normalt användande och känns bra.

Har du inga krav på kameran eller vill köra Continuum har jag svårt att se att 950 är värd 1700 kr mer än 650.

650 har tyvärr ett mindre batteri än 640 och det märks. Men sambons 640 bråkar lite med W10 på Release Preview-ringen, låter det vara osagt om det är mjukvaran eller att den tappats ett par gånger. Att 650 har OLED-skärm är dock ett pluspoäng tycker jag.

Continuum är inte aktuellt i dagsläget, jobbar utomhus så jag har inte precis möjlighet att plugga in den i skärm+tgb hur som helst. Väl hemma har jag stationär dator som troligtvis är snabbare oavsett.

Batteritiden har jag inte tänkt på, 620an klarade sig 2 dygn vid lite användning i början, stort framsteg mot min gamla androidlur på den tiden. Jag kan helt klart tänka mig att offra prestanda för batteritid, men antar att ms liksom andra tillverkare hellre tävlar i vem som gör tunnast telefon än petar in ett större batteri.

Finns det nåt test som jämfört de olika modellerna gällande batteritid? Tillverkarnas siffror är lite för godtyckliga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Behöver du bara något för att ersätta 620 duger nog t.o.m. Lumia 550. I dagsläget, varför spendera mer? Du får sämre kamera, slöare processor än L950 och så vidare såklart, men du får en W10M-lur med 1GB ram och 1280x720 skärm med LTE under tusenlappen. Om nu inte Android är aktuellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Continuum är inte aktuellt i dagsläget, jobbar utomhus så jag har inte precis möjlighet att plugga in den i skärm+tgb hur som helst. Väl hemma har jag stationär dator som troligtvis är snabbare oavsett.

Batteritiden har jag inte tänkt på, 620an klarade sig 2 dygn vid lite användning i början, stort framsteg mot min gamla androidlur på den tiden. Jag kan helt klart tänka mig att offra prestanda för batteritid, men antar att ms liksom andra tillverkare hellre tävlar i vem som gör tunnast telefon än petar in ett större batteri.

Finns det nåt test som jämfört de olika modellerna gällande batteritid? Tillverkarnas siffror är lite för godtyckliga.

Skickades från m.sweclockers.com

Mycket beror på hur du använder den. Det är skärmen om drar men petar du inte på den stup i kvarten så går det inte åt särskilt mycket.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Behöver du bara något för att ersätta 620 duger nog t.o.m. Lumia 550. I dagsläget, varför spendera mer? Du får sämre kamera, slöare processor än L950 och så vidare såklart, men du får en W10M-lur med 1GB ram och 1280x720 skärm med LTE under tusenlappen. Om nu inte Android är aktuellt.

Det är sant, jag har som sagt även sneglat på 550 pga. det låga priset. Android känns inte aktuellt, har bara dåliga erfarenheter av det operativsystemet. WPs avskalade ui som fungerar felfritt i 3 år passar mig utmärkt, jag vill inte chansa på nåt främmande trots att Android säkert utvecklats sen 2.2 eller vad det var jag hade

@Rattnalle du som har både 640, 650 samt 950 i din närhet, är den extra batterikapaciteten värd pengarna för 950? Eller ska man köpa 640 trots att den är "gammal"? Spelar upplösningen på skärmen stor roll för batteritiden? (ursäktar för mina smått dumma frågor, jag har som sagt dålig insyn i den mobila världen)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Snusfri

Har råkat ut för något väldigt udda känns det som.

När min har ringer mig (eller jag honom) så hör inte han mig, men kör jag med högtalartelefon så fungerar det.

Detta är bara mellan våra telefoner, ringer han eller jag andra fungerar det normalt.

Kan han eller jag ha kommit är någon inställning?

Jag kör W10M på en Lumia 1520 och kan Android på en Huawei.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

@THB: Det hände mig också med min gamla lumia 1520. Jag kikade förut på microsofts forum och det var ett par andra som hade likadant fel, det är microfonen som behövs bytas ut som jag förstod det.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av jdarchini:

@THB: Det hände mig också med min gamla lumia 1520. Jag kikade förut på microsofts forum och det var ett par andra som hade likadant fel, det är microfonen som behövs bytas ut som jag förstod det.

Är väl förmodligen det som måste göras, det konstiga är att det enbart är en person som detta felet är till och att när man väljer högtalartelefon så fungerar det perfekt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

@THB: Låter mer som mjukvarufel

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

@Rattnalle du som har både 640, 650 samt 950 i din närhet, är den extra batterikapaciteten värd pengarna för 950? Eller ska man köpa 640 trots att den är "gammal"? Spelar upplösningen på skärmen stor roll för batteritiden? (ursäktar för mina smått dumma frågor, jag har som sagt dålig insyn i den mobila världen)Skickades från m.sweclockers.com

Jag har inte petat nog på 950n för att kunna bedöma batterikapaciteten. Den används dessutom ganska annorlunda så en bedömning från ägaren ger ingen bra jämförelse heller. Men jag misstänker att högupplöst skärm och så äter upp en del av det större batteriet.

Jag tycker 650 känns jättebra att använda. Hittills har jag dock bara tappat den en gång så jag vet inte så mycket om hållbarheten än. Den känns väldigt lätt och därmed ömtålig men det betyder å andra sidan mindre kraft som ska ta vägen någonstans när den går i backen.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Jag har inte petat nog på 950n för att kunna bedöma batterikapaciteten. Den används dessutom ganska annorlunda så en bedömning från ägaren ger ingen bra jämförelse heller. Men jag misstänker att högupplöst skärm och så äter upp en del av det större batteriet.

Jag tycker 650 känns jättebra att använda. Hittills har jag dock bara tappat den en gång så jag vet inte så mycket om hållbarheten än. Den känns väldigt lätt och därmed ömtålig men det betyder å andra sidan mindre kraft som ska ta vägen någonstans när den går i backen.

Ok, förstår att det är svårt att jämföra. Det blir en 650. Kan inte motivera kostnaden för 950 förutom att det är "coolt", 640 är äldre och kommer antagligen inte få lika bra uppdateringar i framtiden.

Tack till alla som tipsat och hjälpt mig, som vanligt levererar SweC när man är i "nöd"

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Ok, förstår att det är svårt att jämföra. Det blir en 650. Kan inte motivera kostnaden för 950 förutom att det är "coolt", 640 är äldre och kommer antagligen inte få lika bra uppdateringar i framtiden.

Tack till alla som tipsat och hjälpt mig, som vanligt levererar SweC när man är i "nöd"

Har själv en vit 650 och är nöjd med den. Bytte dock baklucka för den som följde med var för plastig och satt inte särskilt bra.
Vet inte om den svarta har en bättre baklucka.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackanj:

Har själv en vit 650 och är nöjd med den. Bytte dock baklucka för den som följde med var för plastig och satt inte särskilt bra.
Vet inte om den svarta har en bättre baklucka.

Köpte du en ny originallucka? Eller det finns andra tillverkare? Länka gärna ifall jag får för mig att byta min också

Jag får se hur tålig telefonen verkar, 620an är stabil som fan trots att den är 100% plast. Jag ogillar att köpa extra skal, speciellt de som liknar en plånbok eller vad man kallar dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur det går för Windows Phone nuförtiden?
Verkar som det står stilla fortfarande... är den på väg att dö ut eller är den på bättringsvägen?

Permalänk
Medlem

@outbox kort svar, det går inte alltför bra: http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.658969/windows-phones-utgor-...
Positivt är i alla fall att dom inte givit upp ännu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Köpte du en ny originallucka? Eller det finns andra tillverkare? Länka gärna ifall jag får för mig att byta min också

Jag får se hur tålig telefonen verkar, 620an är stabil som fan trots att den är 100% plast. Jag ogillar att köpa extra skal, speciellt de som liknar en plånbok eller vad man kallar dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag köpte en lucka från Mozo: https://www.inet.se/produkt/1979319/mozo-back-cover-lumia-650...

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

@outbox kort svar, det går inte alltför bra: http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.658969/windows-phones-utgor-...
Positivt är i alla fall att dom inte givit upp ännu.

Skickades från m.sweclockers.com

Wow minskat med 73%. Det är mycket :/.

Permalänk
Medlem

Mmm, onekligen.
Vi får hoppas likt många andra på surface phone.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Så som MS hanterat lanseringen av W10 för mobiler är det inte konstigt att de tappat. Snarare välförtjänt. Hoppas bara de inte ger upp för Android och iOS är ju inga särskilt roliga upplevelser.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Släkting vill ersätta sin 925, fungerat bra förutom att den går varm ibland samt att den får laddas ofta numera.

Har tipsat om 640XL som har kanonbra batteritid men den är tydligen för stor.
650 kanske också är ett alternativ även om jag misstänker att kameraknapp är ett önskemål.

950 har kommit ned i pris men frågan är hur det är med batteritiden numera, någon har i tråden som kör den och hur ofta laddar ni när ni använder den sparsamt?

Har själv tipsat om att stanna kvar ett tag till med 925 eftersom Here Maps/Drive väl inte är ersatt ordentligt ännu?