”Jag vet inte hur de ska klara sig"

Permalänk
Medlem

”Jag vet inte hur de ska klara sig"

-> ?Varför tar ni mina barn?? | Nyheter | Aftonbladet

Jag blev så sjukt j*vla arg och ledsen när jag läste denna artikel på Aftonbladet! Vad i h*****e sysslar Migrationsverket med!? Jag skäms f*n över Sverige!

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk

Man kan undra vad det är för invandringspolitik som vi bedriver då vi låter folk komma hit, "integreras" etc och sedan utvisar dem. På vilket sätt gynnar en sådan politik oss? Och resultatet blir som sagt att en massa problem som just denna artikel handlar om, nu ska man inte heller lita för mycket aftonblaskan.

Sedan sökt asyl från Ryssland? Visst det finns många otrygga ställen där, men att hon var så hotat i hela landet att hon var tvungen att fly till sverige låter konstigt.
Sist visste de ju om detta innan de bestämde sig för att skaffa barn, i.o.f.s. kan barn väga tyngt vid asyl varvid det inte är dumt att utnyttja detta.
*edit*
Min lösning är som sagt att inte utvisa folk som har varit här i något år, sånt ska göras fort och det gäller för asylsökande att ha papperna färdiga, för de har bevisbördan på att de behöver ha asyl. Just detta med utvisningar som görs sent är det som jag mest stör mig på kring våran invandringspolitik, då det så hårt påverkar vissa individer. Inte minst barn, då tänker jag även på klasskamrater till den som blir utvisad.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Det är omänskligt att låta asylprocessen ta tre år, vilket det verkar ha gjort i detta fall?

Dock tycker jag det är ansvarslöst att skaffa barn innan man har åtminstone sin kortsiktiga framtid säkrad. Att skaffa barn är ett livslångt åtagande, jag tycker det är förbannat korkat och egoistiskt att skaffa barn om man inte ens vet om man får stanna i landet.

Permalänk
Sötast

Glöm sedan inte att det är aftonbladet.

I verkligheten så kan det ju ha varit en pojke som blev av med sin hamster, sen har AB bara ändrat *lite* i storyn som vanligt.

Permalänk
Avstängd

Vad säger artikeln?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Avstängd

Nu blev jag ju tvungen att gå in på AB och läsa. Fan ta er!

"Jag kunde inte tro det när hon sa att hon var gravid". Brudar brukar bli det när man k****r med dom. Haha vilket jävla riksmongo. Tycker inte ett dugg synd om honom. Det fanns säkert en anledning till varför han fick avslag.

Den här artikeln var i klass med "Hjälp, min son är sverigedemokrat".

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Visst är det synd om honom och det ska inte ta tre år sen få avslag. Men fortfarande ser jag inget "sjukt" i det. Hur många länder nekar inte asyl Australien, England, USA och Frankrike mfl varför skulle det vara annorlunda med Sverige varför skulle inte Sverige få neka? Känns som det är Sveriges plikt att ta emot alla som kommer? Blir man nekad så blir man ser inget problem sen kunde de ha väntat tills de fick svar.

Permalänk
Medlem

Det som har hänt är att han har kommit tills Sverige och träffat någon och fått barn med människan; INNAN han har fått information kring om han får stanna i Sverige eller inte. Det är enligt mig jävligt ansvarslöst, sen så tycker man självklart oerhört synd om både honom och kvinnan men jag tycker att det inte är helt fel att förvänta sig lite ansvar från någon som inte längre är 8 år gammal. =/

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Det verkar som migrationsverket inte tar hänsyn till hur väl människor integreras, vilket är synd.

Permalänk
Medlem

Fy fan, vad kasst av honom att skaffa barn i den osäkra situation han sitter i. Vilken jävla dålig människa. Skönt att han kanske blir utvisad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tweak:

Fy fan, vad kasst av honom att skaffa barn i den osäkra situation han sitter i. Vilken jävla dålig människa. Skönt att han kanske blir utvisad.

Pluralis. Man är minst två när man nuppar.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wham:

-> ?Varför tar ni mina barn?? | Nyheter | Aftonbladet

Jag blev så sjukt j*vla arg och ledsen när jag läste denna artikel på Aftonbladet! Vad i h*****e sysslar Migrationsverket med!? Jag skäms f*n över Sverige!

Hmm, vad är problemet i artikeln?

Permalänk
Medlem

Visst är det synd.. Jag tycker med synd.. Men det är väl la bra också.. Också på tiden.. Vill egentligen se mer sånt här.. Sverige har ingen skyldighet till att vara mamma åt folk från alla världsdelar. Liksom... här i själva landet så är samhälles moralen lite skämmigt att ta social bidrag, för man ska ju vara självförsörjande.. Men sen när det handlar om sånt här. Är Sverige en socialtjänst åt VÄRLDEN?

Däremot skulle Sverige kunna hålla sig till att acceptera människor som är av bakgrund och god resurs för landet. Samt hålla kvar honom och hans barn.

Däremot de som är flyktingar och asyl sökare kan faktiskt sticka eller försöka sig se om de kan söka in till Finland!

Jag är själv utlänning men född här och har medborgarskap. Mina föräldrar har jobbat väldigt länge och aldrig tagit en enda krona ifrån socialtjänsten, därmed varit en god resurs för landet för att driva arbetskraft och betala skatt. Också som utlänning så vet jag att det finns idioter som kommer hit för att utnyttja landets välfärd och att det finns de som kommer hit, som är ansedd som smuts i sina egna hemländer..

Jag fattar inte.. Varför ska man ta in folk som är ansedda som smuts i sina egna hemländer? De får väl lära sig sköta sig istället för att komma hit och glida på socialbidrag..

Men men.. jag säger inget emot han i artikeln. Han är säkert en mycket god person. Som kan mycket väl vara drabbad av invandringspolitikens riktning som tagit kurs efter sveriges misstag om vem fan de tar in i landet.

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanzaki:

Jag är själv utlänning men född här och har medborgarskap.

Bestäm dig.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Skippy:

Visst är det synd om honom och det ska inte ta tre år sen få avslag. Men fortfarande ser jag inget "sjukt" i det. Hur många länder nekar inte asyl Australien, England, USA och Frankrike mfl varför skulle det vara annorlunda med Sverige varför skulle inte Sverige få neka? Känns som det är Sveriges plikt att ta emot alla som kommer? Blir man nekad så blir man ser inget problem sen kunde de ha väntat tills de fick svar.

Varför ska inte vi invadera Polen när Tyskland gjorde det?

Bara för att andra gör det betyder det inte att det är vettigt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Varför ska inte vi invadera Polen när Tyskland gjorde det?

Bara för att andra gör det betyder det inte att det är vettigt.

Nej fast nu är det ju så att hans poäng var giltig. Sverige ska inte behöva ta emot världens alla invandrare?

Kanzaki hur är du utlänning när du e född i Sverige? Antar att du inte bor i Sverige nu då eller?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Varför ska inte vi invadera Polen när Tyskland gjorde det?

Bara för att andra gör det betyder det inte att det är vettigt.

Jag vet inte om du trollar, men världens reaktion på invasionen av Polen skapade ett världskrig. Fullebulles exempel skapar ingen reaktion i världen förutom kanske då hos vänsterpartister.

Därför är din liknelse rätt värdelös.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Crippa90:

Jag vet inte om du trollar, men världens reaktion på invasionen av Polen skapade ett världskrig. Fullebulles exempel skapar ingen reaktion i världen förutom kanske då hos vänsterpartister.

Därför är din liknelse rätt värdelös.

Poängen var att majoritetsargument är helt meningslösa och saknar värde. Speciellt i en så komplicerad fråga som immigrationspolitik.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Varför ska inte vi invadera Polen när Tyskland gjorde det?

Bara för att andra gör det betyder det inte att det är vettigt.

Du kan ju inte vara på riktigt.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

"Efter tre år i Sverige mötte han så kärleken i lågprisaffären. Tre månader senare väntade de sitt första barn"

Turbojäst?

Permalänk
Medlem

Jag är kluven till det här.
Jag ser inget fel i att utvisa folk. Det fungerar liksom inte med öppna dörrar åt alla i alla lägen. Men när det ska ta 3 år då är det någonting som är fel och då borde vi banne mig visa lite hänsyn till den situation detta skapat. Så visst, utvisa dem men till samma ställe i alla fall. Eller ännu hellre ta ett beslut och ge dem tid på sig att ge sig av själva. För har det verkligen gått till så att man lämnat en mamma och småbarn ensamma på en flygplats utan någon som helst koll på att de inte svälter/fryser ihjäl det första de gör så har man gjort någonting väldigt fel.

Skrivet av SUMITOMO:

"Efter tre år i Sverige mötte han så kärleken i lågprisaffären. Tre månader senare väntade de sitt första barn"

Turbojäst?

Att vänta barn är inte samma sak som att redan ha fått barn

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

En snyfthistoria.
Migrationsverket har hårda krav på sig att avgöra fall inom några månader. Försvårar man utredningen så tar det längre tid.
Det framgår inte hur många gånger de överklagat beslutet. Man kan ju nämligen överklaga migrationsverkets beslut till domstol 2 gånger innan man blir utvisad.
Eftersom de inte överklagade beslutet så innebär det att de redan hade överklagat och de skaffade barn trots att de visste att de inte fick stanna i landet.

Denna artikel saknar mycket information och är inte skriver objektivt utan subjektivt för att spela på våra känslor.

De skaffade för helvete en unge till efter det slutgiltiga beskedet.

För mig låter det som att de skaffade barn för att öka sina chanser att få stanna.
Varken Ryssland eller Elfenbenskusten är idag så farliga att man måste fly för sitt liv och Sverige är inte det närmaste landet för någon av dem.

När det inte fungerade att överklaga eller skaffa barn så gick de till aftonbladet för en snyfthistoria.
Migrationsverkets generaldirektör har tidigare gett vika vid såna tillfällen.
Fullständigt barockt i ett rättssamhälle.

Vi har hårda lagar men de följs inte.
Det innebär att folk som ljuger får stanna medans ärliga åker ut med röven först.

Sverige har inget ansvar för några andra människor i världen än sina egna medborgare.
Hade vi haft ansvar för alla så skulle vi få flyga med skytteltrafik för att hämta de miljontals barn som svälter just nu.

Nej. Stopp på invandringen ett tag utom för fall som är akuta och där de själva hjälper till med utredningen genom att bevisa vilka de är.
Jag vill inte ha in en majoritet som betalt 15 000€ för att resa hundratals mil för att komma till Sverige.
Inga fler ekonomiska flyktingar.
Mer än 90% kan inte visa ID-handlingar eller bevisa vilka de är.
Ska vi verkligen släppa in dem då? Jag kan inte ens ta ut pengar på banken eller hämta ut ett paket utan giltigt ID-kort men medborgarskap ska vi dela ut utan ID-koll. Sjukt.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if