Är det inte lite väl tidigt - Julen kryper allt närmate år efter år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Måste bara posta den här då den passar så bra in i ämnet!

EWPhIAbvMTg

Hahaha toppen!

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredlovebot:

Vart inhandlas denna? Låter intressant.
Förövrigt kan jag meddela att jag nu sitter och klunkar i mig Grebbestads Julmust. Fy satan vad gott.

Sokkis.

OnT: Själv tycker jag inte det är okej att börja pynta butiker redan...
tror jag har hört från annat håll att tidigare så fick man inte göra julreklam innan den 1 Dec, låter knepigt men hade gärna sett det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredlovebot:

Vart inhandlas denna? Låter intressant.
Förövrigt kan jag meddela att jag nu sitter och klunkar i mig Grebbestads Julmust. Fy satan vad gott.

Skrivet av funky_monkey:

lät intresant, har inte sett just zeunerts i någon affär, vilken kedja fins dom hos?

Jag köpte på lokala Ica Kvantum. ~15kr/flaskan 0.5liter har jag för mig.

Zeunerts Julmust - Här finns den att köpa! | Facebook
Här har ni lite hjälp på vägen

Permalänk
Avstängd

Köpte en flaska apotekarnes julmust igår på willys, mums

Permalänk
Medlem

Fick ge mig även jag den här gången. Light och allt.

Kunde inte hålla mig borta. Dom krängde 1½ liter för tio spänn, plus pant på Konsum. Så det var väl värt pengarna tycker jag. Även om det kanske är i tidigaste laget för att införhandla julmust.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av liv&helvete:

http://img25.imageshack.us/img25/903/julmust.jpg

Fick ge mig även jag den här gången. Light och allt.

Kunde inte hålla mig borta. Dom krängde 1½ liter för tio spänn, plus pant på Konsum. Så det var väl värt pengarna tycker jag. Även om det kanske är i tidigaste laget för att införhandla julmust.

Nej usch och fy, light köper man aldrig.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Nej usch och fy, light köper man aldrig.

Ska jag vara riktig ärlig så känner jag faktisk ingen skillnad på Light och på vanlig julmust. Så då kan jag lika bra pimpla light som annat. Julmust som Julmust.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av liv&helvete:

Ska jag vara riktig ärlig så känner jag faktisk ingen skillnad på Light och på vanlig julmust. Så då kan jag lika bra pimpla light som annat. Julmust som Julmust.

Nja inte riktigt, det är en massa sötningsmedel i light istället för vanligt (riktigt) socker som är mindre nyttigt. Fast om det är billigt så kan man ju knappt motstå, speciellt om du inte känner någon skillnad

Edit: Jag tycker det är stor skillnad, light smakar mer som såna sötningstabletter som man har till kaffe.
Edit2: Sötningsmedlet är mer onyttigt än vanligt socker.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Nja inte riktigt, det är en massa sötningsmedel i light istället för vanligt (riktigt) socker som är mindre nyttigt. Fast om det är billigt så kan man ju knappt motstå, speciellt om du inte känner någon skillnad

Edit: Jag tycker det är stor skillnad, light smakar mer som såna sötningstabletter som man har till kaffe.

Kan ju hålla med om att det finns vissa sötningsmedel som smakar apa i drycker. Jag brukar till 99 procent bara dricka light dricker när jag dricker något i läskväg. Och jag kan dricka det mesta, men det finns en dricka som jag bara inte klarar av, och det är Pepsi Light. Den klarar jag bara inte av.

Men annans så dricker jag det mesta i lightväg. Mest för att jag inte känner någon skillnad på orginalet imot light varianten.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av liv&helvete:

Kan ju hålla med om att det finns vissa sötningsmedel som smakar apa i drycker. Jag brukar till 99 procent bara dricka light dricker när jag dricker något i läskväg. Och jag kan dricka det mesta, men det finns en dricka som jag bara inte klarar av, och det är Pepsi Light. Den klarar jag bara inte av.

Men annans så dricker jag det mesta i lightväg. Mest för att jag inte känner någon skillnad på orginalet imot light varianten.

Kanske dåligt formulerat av mig eftersom det verkar att du uppfattade att sockret var mer onyttigt än sötningsmedlet, vilket det inte är. Sötningsmedlet är mer nyttigt.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Kanske dåligt formulerat av mig eftersom det verkar att du uppfattade att sockret var mer onyttigt än sötningsmedlet, vilket det inte är. Sötningsmedlet är mer nyttigt.

Nyttigt eller inte nyttigt... jag dricker för att det är gott.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Skrivet av Evil_AnAnAs:

Julmust är ju den klart godaste läsken och man kan blanda den underbara fin drinken gin och julmust med den.

Amen to that!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MulleEng:

Edit2: Sötningsmedlet är mer onyttigt än vanligt socker.

Ljug inte. Socker är klart mycket värre än sötningsmedel.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Ljug inte. Socker är klart mycket värre än sötningsmedel.

Det beror på vad man anser är bra och dåligt.

Att kroppen har svårt att hantera de vanliga sötningsmedlen som finns och kan leda till olika saker som förstorad blindtarm, diarré, viktminskning, kalkupplagring i njurar, förhöjda halter av kalcium i blod etc. (Varierande beroende på vilken typ av sötningsmedel). Finns egentligen inget positivt.

Att socker är ett organsikt ämne som är en typ av kolhydrat och kan vid överkonsumtion kan det leda till karies, övervikt, sockerberoende etc.

Normalt intag av socker är inget farligt =).

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Crippa90:

Ljug inte. Socker är klart mycket värre än sötningsmedel.

Nja, som gameresource säger, beror det lite på vad man menar. Jag stoppar ju hellre i mig 100g socker än 100g aspartam.

Edit: Men för att hålla oss till ämnet. Det är ju nästan dags att köpa "jul"must snart.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gameresource:

[bla bla] viktminskning. [bla bla]

Jag är så ignorant så det här var det enda jag såg :P, dags och försöka gå över till den mörkare mörka sidan med light dricka igen. Konstigt nog faller man alltid tillbaka till gammal hederlig cola. :/

Näe men julmust är ju gott, gillar inte så speciellt Nygårda men det finns en Nygårda som är riktigt god, det kan även Gameresource hålla med om:

Dyr men så j*vla god, eller hur?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pato:

Jag är så ignorant så det här var det enda jag såg :P, dags och försöka gå över till den mörkare mörka sidan med light dricka igen. Konstigt nog faller man alltid tillbaka till gammal hederlig cola. :/

Näe men julmust är ju gott, gillar inte så speciellt Nygårda men det finns en Nygårda som är riktigt god, det kan även Gameresource hålla med om:

http://www.mynewsdesk.com/files/e5acc560b4ddb2d14c795da862e1a...

Dyr men så j*vla god, eller hur?

God, men dyr somsagt!

Hoppas att Marabou Vinter kommer att komma tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pato:

Jag är så ignorant så det här var det enda jag såg :P, dags och försöka gå över till den mörkare mörka sidan med light dricka igen. Konstigt nog faller man alltid tillbaka till gammal hederlig cola. :/

Näe men julmust är ju gott, gillar inte så speciellt Nygårda men det finns en Nygårda som är riktigt god, det kan även Gameresource hålla med om:

http://www.mynewsdesk.com/files/e5acc560b4ddb2d14c795da862e1a...

Dyr men så j*vla god, eller hur?

gaaahhhh *dreglar*. Tömde papperssortering igår och där fan jag 12 tomma förpackningar Nygårda julmust.

Julmust är det enda rätta!!

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman