Permalänk

Hjälp med "neon"rör, tack

Hallå. Jag hittade två av mina gamla neonrör som jag haft till datorn men hittar inte den blåa "dosan" som man fick till. Kan jag koppla rörens sladdar någonstans i datorn utan denna dosa? Tack på förhand

Såhär ser det ut:

Uploaded with ImageShack.us

Permalänk
Medlem

Posta en bild eller berätta vad det är för märke osv. så tror jag fler kan hjälpa dig!

MVH

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Skrivet av HerrKanin:

Posta en bild eller berätta vad det är för märke osv. så tror jag fler kan hjälpa dig!

MVH

Aa tack gjorde det nu

Permalänk
Medlem

Nej det kan du inte. Den blåa dosan omvandlar spänningen till över 4 tusen volt så jag tror inte du hittar så mycket spänning i din dator

Kolla på slutet av denna sida:)

Visa signatur

De du

Permalänk
Medlem
Skrivet av zrra:

Nej det kan du inte. Den blåa dosan omvandlar spänningen till över 4 tusen volt så jag tror inte du hittar så mycket spänning i din dator

Kolla på slutet av denna sida:)

Snarare sagt skulle han grilla den med förmodligen brandfarliga resultat, visst den behöver 4000~ volt men riktig svag strömstyrka. I värsta fall skulle den kortsluta nätagget mer eller mindre tills den brinner av? Teoretiskt sett?

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Snarare sagt skulle han grilla den med förmodligen brandfarliga resultat, visst den behöver 4000~ volt men riktig svag strömstyrka. I värsta fall skulle den kortsluta nätagget mer eller mindre tills den brinner av? Teoretiskt sett?

Tror också det

Visa signatur

De du