dead rising 2 nåt att ha?

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Sep 2004

dead rising 2 nåt att ha?

hej det var så att jag har varit lite sugen på det men e lite osäker om det e värt att skaffa har kollar efter nå demo men det verkar inte finnas, är det bara att döda eller har det lite story och annat i sig också? spel som jag gillar är tex dante's inferno, Mafia 2, Saw, the saboteur, så vad tror ni kan det vara nåt för mig?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Feb 2006

Ja att säga att det itne är mkt kött är ju en underdrift, men spelade 1an och visst finns det handlning, om än ngt barskrapad.

Skulle inte köpa detta spelet om du är ute efter något djupare än botten på ditt smörpaket men har du den minsta fallenhet för zombies och splatter så blir du inte missnöjd!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Portland, USA
Registrerad
Dec 2007

Jag tycker det är ett riktigt bra spel. Det har en del story och roliga bossar i spelet så det är inte bara att kötta ner zombies men vill man bara massakera kan man ju skippa storyn och bara mörda för att se olika slut.

Enda jag inte tycker om är problemen att hitta onlinematcher och att värden disconnectar om han inte vinner och därmed avslutar hela omgången

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Sep 2004

ok låter bra, hur har dom det med spar delen har dom fixat det eller måste man springa till ställen för att spara hela tiden? och finns det waypoints?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Portland, USA
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av Timeless Visions:

ok låter bra, hur har dom det med spar delen har dom fixat det eller måste man springa till ställen för att spara hela tiden? och finns det waypoints?

Måste springa till toaletter för att spara, finns inga egentliga waypoints men klarar du av en "storymission" aka Cases så får man frågan om man vill spara. Spelet är inte lika svårt som Dead Rising 1 och det finns sparställen i varje område så jag skulle säga att det inte är som Dead Rising 1 när man kunde förlora 20-30minuter av ens liv tack vare att man kutar in i en bossfight på väg till safehouse medans man eskorterar 5 pers

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Sep 2004

tackar för alla svar, har skaffa det nu, har testa lite och det verkar ok, lite kasst att vapen går sönder så fort, man hinner slå nått slag med en yxa sen pajar den lite kasst

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2005

Köpte det på g2play för några dagar sen för 140 kr eller vad de nu kostar. Ska lana i helgen och då blir det att pröva co op rejält

What evah! i'll do what i want!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Okt 2007

går ju att vänta stills spelet blir pris sänkt, tar väll en månad eller så...

Fujitsu Esprimo Q510

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av Timeless Visions:

tackar för alla svar, har skaffa det nu, har testa lite och det verkar ok, lite kasst att vapen går sönder så fort, man hinner slå nått slag med en yxa sen pajar den lite kasst

Det är "by design" så man inte ska kunna geara upp och sen bara spela utan risk.

Det finns dock tidningar (magazin) i spelet som gör att du förbättrar föremåls hållbarhet, de är för olika klasser av vapen och gör att de håller 3x längre.