Ny Macbook Air på onsdag

Permalänk
Melding Plague

Ny Macbook Air på onsdag

Mycket pekar mot att Apple uppdaterar den ultratunna bärbara datorn Macbook Air på onsdagens event "Back to the Mac". Webbtidningen Cult of Mac publicerar vad som sägs vara bilder och specifikationer.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fantastiskt.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

lite surt att vi fick hem våran macbook air förra veckan när det kommer en ny.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Det är väl ändå bara de prylbögigaste prylbögarna som köper Air?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Valiumballong:

Det är väl ändå bara de prylbögigaste prylbögarna som köper Air?

Mmmm, air.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

När man skall köpa en dator från Apple så är det ett måste att kolla på denna sidan: Mac Buyer's Guide: Know When to Buy Your Mac, iPod or iPhone

Nu skall man exempelvis inte köpa någon iPod classic eller någon bärbar Mac.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att de fortsätter med C2D och inte flyttar över till "nyare" Arrandale. Där finns ju gott om UM och LM modeller som hade fungerat till denna plattformen.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Valiumballong:

Det är väl ändå bara de prylbögigaste prylbögarna som köper Air?

Vilket är underbart

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Priset är det som kommer bli mest intressant... Ligger ganska mycket rykten ute om att priset ska vara betydligt lägre än förrut..

Permalänk
Medlem

oj hela två usbportar nu! Nästa generation är det väl tre!

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Fluffy said it!

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem

Många modeller med samma prestanda nu. Får se vart allting bär (:
Prissänkning av nuvarande modeller tror ja knappast på heller. Undrar vad dom har i kikarn.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Priset är det som kommer bli mest intressant... Ligger ganska mycket rykten ute om att priset ska vara betydligt lägre än förrut..

De kanske börjar inse att sina skam priser inte funkar längre..

Permalänk
Medlem

Mac, sigh..

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Mac, sigh..

Jo för Windows 7 och OSX är så sjukt lika.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cwittler:

De kanske börjar inse att sina skam priser inte funkar längre..

Betvivlar det starkt... Apple har inte varit rädda för att ta betalt för sina produkter och kommer inte bli det heller.

OSX och en touchpad värd namnet inte inräknat? Hur kommer det sig att MS fanboys känner sig så små varje gång Apple ska lansera något?

Permalänk
Medlem

Macbook är riktigt bekväma att använda, no doubt. Men Core 2 Duo i dagens bärbara? Är ju 2 generationer gamla CPU'er. Priserna lär väl som vanligt landa på 13000 och uppåt. Jag säger inte mer, låter er själva avgöra.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluffy:

När man skall köpa en dator från Apple så är det ett måste att kolla på denna sidan: Mac Buyer's Guide: Know When to Buy Your Mac, iPod or iPhone

Nu skall man exempelvis inte köpa någon iPod classic eller någon bärbar Mac.

Jo, det gjorde jag förra året. Planerade att köpa en MBP i november men avstod då nästa generation skulle dyka upp "snart" enligt macrumors. I april dök de nya datorerna upp... Och med tanke på att livslängden för Apples bärbara datorer är ca 1 år mellan modellerna så är 6 månader med "Buy only if you need it & Don't Buy" ganska överdrivet.

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk
Medlem

Coolt med en mindre MBA, är ju rätt värdelöst att ha en så "liten" dator med en så stor skärm - då försvinner ju halva poängen med att datorn är liten.

Det tråkiga blir väl som tidigare att ramet är fastlött och batteriet inte går att byta samt ingen nätverksport direkt på datorn. Varav de två senare är dealbreakers var för sig (anser jag, vissa kanske tycker att trådlöst fungerar men att batteriet inte går att byta lätt är pinsamt på en så dyr dator)...

Permalänk
Medlem

Är själv sjukt intresserad av denna 13", lagom att dra fram på föreläsningar och knappra på medans den e tillräckligt liten så man kommer ta med sig den till skolan också; Någon som vet alternativ så upplys mig gärna. En TUNN 13" med hyffsad batteritid. Kan gå upp till 15 papp för det.

Permalänk
Medlem

Så jag ska betala mer än vad jag la på min stationära dator för en netbook? Apple kan sälja vilket skit som helst till vem som helst.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Musikälskare

Hade jag haft ett väl betalt jobb hade det blivit en air, men detta ligger nog 20+ år i framtiden :/

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Tycker den ser för tunn ut med sitt kilformade utseende. Inbillar mig att den inte blir så tålig? Misstänker att det är prestigejakten på den tunnaste, inte mest praktiska, bärbara som är ledordet.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Neco:

Jo för Windows 7 och OSX är så sjukt lika.

Vad kan du göra med OSX som du inte kan göra med W7?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Till dem som undrar varför apple kör med C2D: Det är för att de vill ha bättre grafik än intels integrerade, men det finns inte plats för ett dskret chip (med tillhörande kylfläns). Eftersom intel envisas med att inte låta nvidia göra styrkretsar till Arrendale eller vad det heter så finns inte någon annan lösning.
Klaga hur mycket ni vill, men det är intels fel den här gången...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Chefsredaktören sätter nivån på debatten med det nya uttrycket "Apple-talibanerna"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Piece of Cake:

Klaga hur mycket ni vill, men det är intels fel den här gången...

Så det är Intels fel att Apple tycker att design är viktigare än prestanda?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Hade jag haft ett väl betalt jobb hade det blivit en air, men detta ligger nog 20+ år i framtiden :/

Jag skulle nog inte planera datorköp 20+ år i framtiden, vissa smådetaljer i datorvärlden kan se lite annorlunda ut då

Skrivet av kaya:

Så det är Intels fel att Apple tycker att design är viktigare än prestanda?

Vill du ha prestanda från Apple, så köper du MacBook Pro, vill du ha tunnare dator, så köper du Air. Det är Intels fel att du inte kan få båda.

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Medlem

Är inget fan av Apple men en Air saknar motstycke så jag hade inte bangat

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Så det är Intels fel att Apple tycker att design är viktigare än prestanda?

Jag fattar inte hur du kan tolka det på det sättet...
Jag tror inte att apple designade Air med tanke på prestanda, snarare ultrabärbar.
Titta utanför ditt lilla skal och inse att alla inte vill ha en 5kg spel-windows-pc.

Priset lämnar jag utanför diskussionen eftersom man inte diskuterar hur mycket folk är beredda att betala. Kom bara ihåg att ingen tvingar er att köpa den...

Skrivet av hakuni:

Vill du ha prestanda från Apple, så köper du MacBook Pro, vill du ha tunnare dator, så köper du Air. Det är Intels fel att du inte kan få båda.

Tack

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!