Kan trasiga minnen skada/förstöra moderkortet

Permalänk
Medlem

Kan trasiga minnen skada/förstöra moderkortet

ja som rubriken lyder så undrar jag om trasiga minnen ( oräkneliga erorrs i memtest) kan skada moderkortet eller någon annan komponent i systemet då de har använts ett tag (nån vecka). Eller kan man endast se det när man sätter in nya minnen?

Permalänk
Medlem

Jag själv har aldrig hört någon annan kompentent skall ha tagit skada pga av trasiga minnen etc. Men allt är väl möjligt men dock tror jag den chansen inte är speciellt stor. Men om minnena verkligen skulle vara totalt trasiga skulle ju datorn inte ens starta och även om moderkortet skulle tagit stryk så hade det ju förmodligen uppstått en hel del andra problem, desamma gäller väl processorn.

Kan ju dock vara riktigt svårt att säga om något tagit skada då det redan är skadade minnen i datorn. Men jag tror faktiskt du kan vara lugn.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Asus P7P55D | Intel core i5 @ 4.0 ghz | Corsair h50, Corsair 650W | Gigabyte 6950 Windforce | Corsair DDR3 4GB @ 1600 mhz 9-9-9-24 XMS3 | Corsair Force 3 Series 60GB |

Permalänk
Medlem

Det skulle isåfall vara att filerna på hårddisken blir korrupta. Speciellt filer som används ofta som Windows etc.

Permalänk
Medlem

okej, tack:)