Behöver tips om bilspel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2010

Behöver tips om bilspel

Hej, jag har just letat rätt på ratten och pedalerna, så jag blev lite sugen på nått nytt skönt bilspel som stöder ratt

Har redan F1 2010 och Dirt 2, vad mer finns det för härliga lir?
Ett måste är bra grafik.

Mvh

#framtiden

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2007

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Har du PS3 i så fall Gran Turismo 5 Prolouge eller om du orkar vänta till 5:an kommer någon gång innan jul, annars rFactor med mods till PC, även rFactor 2 är på väg.

Intel Core i7-8700K | ASUS STRIX Z370-F | Corsair Vengeance LED 16GB | ASUS STRIX 1080 Ti OC | Corsair H80i | Corsair Q400 | Corsair AX1200W | Corsair Strafe RGB | Corsair M65 RGB PRO | Corsair VOID RGB PRO

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jun 2005

Live for speed ifall man gillar simulator
Test drive unlimited är också skönt, 2an kommer snart också har jag för mig.
Nfs shift och Grid är också bra.

edit: Såg nu att du ville ha bra grafik, då kan du ta bort Live for speed och Testdrive ur listan.

Spel och renderingsdator - Obsidian 650D | I7 2600k @ 4,5Ghz | NH-U14S | 980 Ti | Corsair 16GB Ram | Asus P8P67 Deluxe | G2 750W | 144Hz BenQ | Ducky Shine 3 & Logitech G pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av AntiSmidig:

Såg sådär ut, men ska kolla in det, tack!

Skrivet av M89:

Har du PS3 i så fall Gran Turismo 5 Prolouge eller om du orkar vänta till 5:an kommer någon gång innan jul, annars rFactor med mods till PC, även rFactor 2 är på väg.

Mjo jag har
PS3, men har ingenstans att ha ratten i vardagsrummet

Finns det något spel som har väldigt bra fysik men ändå arcade-likt?
Ej NFS Underground osv.

#framtiden

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Jul 2007

Tycker fortfarande FlatOut 2 är det bästa bilspelet jag spelat Visst det är väl några år så grafiken är inte den absolut bästa men den duger helt klart

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jun 2005
Skrivet av KKay:

Ej NFS Underground osv.

Blur är ett ganska roligt arcade liknande bilspel
dock är det inte den bästa fysiken och inte direkt anpassat till ratt vad jag vet.

Spel och renderingsdator - Obsidian 650D | I7 2600k @ 4,5Ghz | NH-U14S | 980 Ti | Corsair 16GB Ram | Asus P8P67 Deluxe | G2 750W | 144Hz BenQ | Ducky Shine 3 & Logitech G pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av KKay:

Svar nej. Det är antingen eller som gäller. Spel som kräver en ratt att köra är GTR2 eller RFactor. Alla andra bilspel räknas som "arcade" i gämförelse. Ex... shift, dirt, grid.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av overheizer:

Tycker fortfarande FlatOut 2 är det bästa bilspelet jag spelat Visst det är väl några år så grafiken är inte den absolut bästa men den duger helt klart

Ska kolla in det, tack

Skrivet av nawidek:

Blur är ett ganska roligt arcade liknande bilspel
dock är det inte den bästa fysiken och inte direkt anpassat till ratt vad jag vet.

Huvva, det är ett spel som jag icket gillar Men tack ändå

#framtiden

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
...
Registrerad
Mar 2006
Skrivet av overheizer:

Den ryska Flatout2communityn har några tokstollar som håller på med en grafikmodd till flatout2, om nu trådskaparen tyckte grafik var viktigt. Det dom gör är att ta texturerna eller skit från Flatout Ultimate Carnage (Som i övrigt är dynga).

Kanske Flatout Joint har pysslat med liknande modds, men med tanke på deras extremt låga aktivitet på senaste och att deras hemsida ser ut som "hej kom och hjälp mig" tvivlar jag på det.

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Akalla
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av stoltz:

Svar nej. Det är antingen eller som gäller. Spel som kräver en ratt att köra är GTR2 eller RFactor. Alla andra bilspel räknas som "arcade" i gämförelse. Ex... shift, dirt, grid.

Tycker ändå Shift kändes betydligt mycket "seriösare" än tidigare spel i NFS-serien, var ju halvt omöjligt att köra med tangentbord, behövs ratt helt enkelt.

Så till TS, vill du ha en blandning av ratt och arcade, testa Shift och se om det faller dig i smaken.

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Phukkitt:

Tycker ändå Shift kändes betydligt mycket "seriösare" än tidigare spel i NFS-serien, var ju halvt omöjligt att köra med tangentbord, behövs ratt helt enkelt.

Så till TS, vill du ha en blandning av ratt och arcade, testa Shift och se om det faller dig i smaken.

Shift är nice, har det till PS3

#framtiden

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gulf of Aden
Registrerad
Jul 2005

Har testat det mesta och inget spel har samma underhållningsvärde som DiRT 2, force feedbacken är grym!

Så du kan sluta leta

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av passionmasteR:

Har testat det mesta och inget spel har samma underhållningsvärde som DiRT 2, force feedbacken är grym!

Så du kan sluta leta

Läs första posten

#framtiden

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Nov 2007

Dirt (1) kanske? Inte lika snyggt som 2'an, men hill climb och downhill är häftigare än 2'an trailblazers. Audi S1, mmmm

Först fick hon en ring, sen en till, sen en Volvo, och vidare till villa ... och nu vill hon jag ska byta ut burken till en LAPTOP!!! Nu får det fan vara nog!!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Nilzohn:

Dirt (1) kanske? Inte lika snyggt som 2'an, men hill climb och downhill är häftigare än 2'an trailblazers. Audi S1, mmmm

Funderat på Dirt faktiskt, hade det förut och jag fick en känsla av att det va bättre force feedback i 1an

#framtiden