Fullt priskrig mellan AMD och Nvidia

Permalänk
Medlem

Tur man nyss fick hem SC2 så man slipper tänka på att uppgradera

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pecill:

Tur man nyss fick hem SC2 så man slipper tänka på att uppgradera

Uppgraderingstankarna kanske kommer när det börjar lagga när du blir "zergad" i ultra på högsta upplösningen.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Såg att inet sänkt priset på (bland annat) Gigabyte GTX 470 SOC för andra gången idag.
Nu 2553 :- från prissänkningen till 2590 :- för några timmar sedan.

Perfekt att man köpte 2st för en månad sen och betalade 3103 :-/st

I never make the real deal

Visa signatur

“When a clown moves into a palace he doesn’t become a king, instead the palace becomes a circus.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Uppgraderingstankarna kanske kommer när det börjar lagga när du blir "zergad" i ultra på högsta upplösningen.

ja man vet ju aldrig

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av jemtegrannen:

Blir en lång natt då de presenterar testresultaten kl 06:00 imorgon bitti

http://www.sweclockers.com/nyhet/12887-forhandstitt-pa-radeon...

Trodde redaktören sa 04.00?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

Ser gärna prestanda test på dessa kort!

Gärna ett test där lite av 'gårdagens' kort presterar så man har lite mer referens att ta på.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Borde inte 480 eller 5970 gå ner med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av prellenboi:

Borde inte 480 eller 5970 gå ner med?

Så länge det inte finns kort med bättre prestanda så brukar väl toppkorten hålla sig på en rätt stabil prisnivå. De korten brukar inte rikta sig till de som vill få så många fps/krona som möjligt. Utan för de som vill ha det allra värsta och är beredda att betala för det.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Skrivet av S1im:

Trevligt med prissänkningar.
Det borde innebära att HD6850 presterar som GTX 460 1gb och HD6870 lite under GTX 470.

Tror snarare 6850 kommer prestera bättre än GTX460, preliminära tester har ju visat på det, och 6870 i likhet med 470.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Blir till att ställa klockan en kvart tidigare imorgon så man hinner läsa en helt färsk recension här

Ska bli riktigt intressant, är ju verkligen dags för mig att uppgradera nu. Och hoppas att strömförbrukningen har gått ner, tysta grafikkort är allt jag begär!
Kanske göra en fuling och köpa kortet imorn och betala på måndag när lönen trillar in

Permalänk
Avstängd

Jag skalll också läsa testet imorrn bitti:)Haha satt och skumläste metro och hittade var nvidias fermi kanske kom ifrån:)
Kolla andra artikeln:))
nanok.com

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk

Hmm dags även för mig att uppgradera gpun, hoppas verkligen att 68xx presterar nu då! Fast tror ni att man tjänar på att vänta någon månad till december/januari och köpa nytt? Alla 6xxx kort borde vara släppta då, och nvidia kanske kontrar med något då. Eller tror ni priserna kommer höjas ett litet tag efter release, som 58xx gjorde?

Visa signatur

Desktop: AMD Phenom2 X4 955 @ 3,6Ghz - Gigabyte 6870 @ 960/1140MHz - A-DATA SSD 510-series 120 GB - Corsair 8GB 1600MHz - Asus M4A785TD-V EVO - Corsair VX 550W 80+ - Lian Li Lancool PC-K56

Permalänk

Länge leve kriget ! Ned med freden !

Tack gode gud att det inte finnes något FN eller fredsaktivister in hårdvaru världen

Och om det skulle finnas, så låt oss alla se till att de tystas

Jag skiiiter i märket. Jag vill ha det som ger mest valuta för pengarna !!!!

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem
Skrivet av alban72:

Jag skalll också läsa testet imorrn bitti:)Haha satt och skumläste metro och hittade var nvidias fermi kanske kom ifrån:)
nanok.com

Väldigt rolig artikel för övrigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av alban72:

nanok.com

Går man på det så skulle man kunna tro att nvidia visste att fermi inte skulle leva upp till förväntningarna, samt vara väldigt varmt från början. :S

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

En viskning utan rop. Nvidia är losers och har altid utmanat sitt öde genom att ta på sig mindre skor än vad deras svampangripna fötter klarar av under sommarvärmen. Jag ser däremot med intresse mot hur Intel kommer att trappa upp konflikten som Nvidia förlorade för många generationer sedan. Oppsi, hoppas att björnen inte väcks, men jag viskar ju!

Visa signatur

InMortumVeritas

Permalänk
Medlem

Kanske dax att förnya maskinparken lite med en 6850 eller en 6870.
Den börjar bli lite sunkig

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Fan va otroligt korkad man känner sig.. Synd man inte har ett jobb annars jävlar skulle det köpas!

Permalänk
Medlem

Kanner du dig korkad for att du inte vantade pa priskriget?
Kan sjalv saga att det inte har varit allt for latt att vanta in detta priskrig.
Har setat med mitt integrerade HD4290 sedan mars, minus en manad da jag anvande mitt 8800 GTS... Fast det pajade efter ett par veckor

Som tur var har jag kunnat spela manga spel aven med det integrerade, fast da pa langre upplosningar och installningar, men nu blir det dags att skaffa ett riktigt grafikkort sa man kan njuta av grafiken.

Visa signatur

|Antec 200|Asus M4A89GTD PRO|Phenom II x4 965@4GHz|Corsair A70|Asus HD6870|AData 2x2GB CL9 1600MHz@8-8-8-24|1TB Samsung f3|OCZ 600MXSP 600W|Asus PHC3-150|Asus VH242H 24"|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neoplasm:

En viskning utan rop. Nvidia är losers och har altid utmanat sitt öde genom att ta på sig mindre skor än vad deras svampangripna fötter klarar av under sommarvärmen. Jag ser däremot med intresse mot hur Intel kommer att trappa upp konflikten som Nvidia förlorade för många generationer sedan. Oppsi, hoppas att björnen inte väcks, men jag viskar ju!

Och det är därför Nvidia går med vinst och AMD går med förlust? För att Nvidia är losers?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

Nice, skaffa ett 480 nu då till vintern, då slipper jag ju elda i brasan också

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kennyg:

Kanner du dig korkad for att du inte vantade pa priskriget?
Kan sjalv saga att det inte har varit allt for latt att vanta in detta priskrig.
Har setat med mitt integrerade HD4290 sedan mars, minus en manad da jag anvande mitt 8800 GTS... Fast det pajade efter ett par veckor

Som tur var har jag kunnat spela manga spel aven med det integrerade, fast da pa langre upplosningar och installningar, men nu blir det dags att skaffa ett riktigt grafikkort sa man kan njuta av grafiken.

Hoppas det var värt det, personligen försöker jag iaf att faktiskt ha en fungerande dator, även till spel. Även om man kanske missar en femhunka för att man inte väntade 8 månader.

Permalänk
Visa signatur

i5 750@ 3.6 ghz | 16 gb ddr3| MSI 280X

Permalänk

tvär seg sida, många nyfikna läsare där tro?

Permalänk
Medlem

Sidan funkar inte längre. För ni som är intresserade så lyckades jag hitta följande post. Vi får ju anta att han inte ljuger!

Guru3D.com Forums - View Single Post - 6870/6850 Launch Oct. 18th, 6700's Don't Exist ?

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Pny 4070ti Super @ Bykski vatten | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x360 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | Seasonic 1300w Gold | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Philips 49" 8900L | DELL 2713HM | Keychron Q2 Max | Logitech G502 2016.

Permalänk
Skrivet av DeluxXxe:

Sidan funkar inte längre. För ni som är intresserade så lyckades jag hitta följande post. Vi får ju anta att han inte ljuger!

Guru3D.com Forums - View Single Post - 6870/6850 Launch Oct. 18th, 6700's Don't Exist ?

Jo, den är seg som fan bara. 6870 tar gtx 470 i alla test guru3d gjort.

Edit: NU är den nere

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaskhalsarn:

Jo, den är seg som fan bara. 6870 tar gtx 470 i alla test.

Skrivet av miraserver message:

Whoops sorry,

This article you requested is not yet on-line or you reached an invalid URL. Please click here to load the landing page and select the article you like to read. Our apologies for the inconvenience.

:(:(:(

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av flaskhalsarn:

Jo, den är seg som fan bara. 6870 tar gtx 470 i alla test.

Säker? Kollade lite snabbt tidigare när sidan var stabilare, har för mig att Nvidia vann i t.ex. MW2.
Bryr mig inte så mycket så kollade inte så noga, men som sagt har för mig det iaf

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Vilka sidor tycker ni att man ska titta på då sen när recensionerna kommer? Förutom SweC, såklart.

Visa signatur

Asus P8Z68-V // Intel i5 2500K // R9 280X // 8GB 1600Mhz Corsair // Define R3// Fractal Design Tesla 550w // Kingston 60Gb SSD och en 300Gb för lagring // Windows 7 Ultimate 64-Bit // Samsung P2450H //

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Säker? Kollade lite snabbt tidigare när sidan var stabilare, har för mig att Nvidia vann i t.ex. MW2.
Bryr mig inte så mycket så kollade inte så noga, men som sagt har för mig det iaf

Jaha, kanske den gjorde. Kollade själv bara de viktigaste (crysis, vantage, dirt2, metro).

Visa signatur