Permalänk
Medlem

Fractal Design dioden

Hej!
Jag skulle vilja byta ut min röda diod på mitt R3 Fractal Design. Men jag vet inte hur jag kommer in till dioden.
Samt vart kan jag köpa vita dioder?

Tack

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Vilken storlek är det till Fractal design då? samt hur byter jag ut dioden i fractal? Kom igen nu!

Permalänk
Medlem

Du plockar av fronten, sen löder du loss dioden, och löder fast den nya. Jag vet dock inte storleken på den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Behöver man något motstånd eller något?

Permalänk
Medlem

Jag antar att du inte kommer behöva ett motstånd om du köper samma storlek som den nuvarande, men du kanske vill ha ett motstånd om du tycker den lyser för starkt och vill ha den svagare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu till sista frågan, vilken storlek på dioden ska jag ha? Samt vilken lysstyrka den ska ha. Tittar på Upplyst.se Lysdioder, LED, ljusskyltar och annat som lyser upp din tillvaro .

Permalänk
Medlem

Absolut lättas är nog att du mäter dioden själv, du kommer ju hur som helst ändå ta bort den, lika bra att göra det nu och mäta den i samma veva.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem

jo jag tänkte de, men tänkte ifall någon visste

Permalänk
Medlem