TIPS: Spel till flickvän

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Nov 2003

TIPS: Spel till flickvän

Hej GAMERS!

Min fråga är simpel: Min flickvän gillar spel men har kommit av sig lite. Så jag vill ha lite tips på BILLIGA (runt 100-200kr MAX) på steam som era flickvänner eller du som tjej gillar. Vill att hon ska få någon lätt men inte barnsligt spel. Det ska ju vara kul och utmanande men ändå lätt som nybörjare att komma in i. Lätt att det blir löjligt och tråkigt när spel är gjorda direkt för tjejer så därför frågar jag er som har lite koll på marknaden.

Spel min tjej gillar som hon äger idag är:
Counter-Strike
Tooki Tori (gulligt pussel spel)
Left4dead 1+2
Super Mario Galaxy / New Super Mario Bros.

Saker som hon gillar är:
Pussel spel
Plattform

Något som uppskattas är:
Mycket färg
Bra musik
Välskapade spel
Kvalitet

Tangentbord: Ducky G2Pro (Mx Clear / stock dye sub PBT) // Ducky Shine 3 TKL (Mx Red / Ducky Grey / Blue engraved PBT) // HHKB (white/black mix) // Das v3 (Mx Brown / Ducky thin white blank PBT) // Corsair K65 (WASD custom blank set)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2009

Köp henne Orange Box med lite olika spel. Jag skulle tippa på att hon kommer älska Portal, och eftersom hon gillar L4D och CS så kanske TF2 funkar det med.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av Agemman:

Köp henne Orange Box med lite olika spel. Jag skulle tippa på att hon kommer älska Portal, och eftersom hon gillar L4D och CS så kanske TF2 funkar det med.

/tråd

Denon AVR-1801 | Dali Blue 5005 | Turtle Beach Audio Advantage Micro II

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2007

Viva piñata

Man ska kramas inte slåss!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2007

Om hon tål lite skräck rekommenderas F.E.A.R 2

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Nov 2003
Skrivet av Agemman:

Portal har hon, känns lite för avancerat. Hon tröttna utan att ens försöka. Du vet unga damer ^^
L4D och CS spelar hon en del men får ganska mycket stryk online vilket tar imot för henne (tävlings människa). Hon har inte riktigt grepp om WSAD känner jag.

Kan tillägga att vi kört en del "battlefield heroes" som hon gillar. Känner att om det ska vara spelare mot spelare online så är hon lite efter så att börja med singel player FPS känns vettigare.

Portal: lite för avancerat och svårt för henne. Hon tröttna direkt.
Half-Life: lite för stort. Tror hon behöver något aningen mer linjärt och simpelt.

Måste vara lätt men inte barnsligt. Tack för tips och det snabba svaret iaf

Tangentbord: Ducky G2Pro (Mx Clear / stock dye sub PBT) // Ducky Shine 3 TKL (Mx Red / Ducky Grey / Blue engraved PBT) // HHKB (white/black mix) // Das v3 (Mx Brown / Ducky thin white blank PBT) // Corsair K65 (WASD custom blank set)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Nov 2003
Skrivet av Deathdancer:

Om hon tål lite skräck rekommenderas F.E.A.R 2

Hon sitter på en halv kass Laptop så frågan är om den orkar dra FEAR? Kanske FEAR 1´an, är den något att ha?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Nov 2003
Skrivet av mrSvamp:

Viva piñata

Vore kanon, såg att det fanns till pc också! Någon som kan länka någon sida där man kan köpa spelet digitalt? Pallar inte beställa och vänta på att dom ska leverera spelet till mig. CdON hade det för 79kr vilket vore toppen om man kunde ladda ner det direkt istället för att få hem ett fodral man inte vill ha.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
KLAX
Registrerad
Jan 2004

Färgglatt, utmanande och bra musik. Kommer att tänka på Stepmania / DWI som kan spelas på tangentbordet.

Här spelar jag en rätt lätt låt på DWI. Finns såklart mycket mycket enklare som man börjar med och sedan avancerar till svårare.

YouTube - DWI - Invoke

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölnlycke
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av CloX:

Färgglatt, utmanande och bra musik. Kommer att tänka på Stepmania / DWI som kan spelas på tangentbordet.

Här spelar jag en rätt lätt låt på DWI. Finns såklart mycket mycket enklare som man börjar med och sedan avancerar till svårare.

YouTube - DWI - Invoke

Men förih-vete, har du speedat upp det där i videon eller är det i samma takt som du spelade? Kudos till dig om det senare... Går ju helt galet fort!?

Asus G73JH-TZ178Y med SSD // Asus G73JH-TY171V // Acer Aspire 7738G // PS3 // Fusion-HTPC

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
KLAX
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av TheJerk:

Men förih-vete, har du speedat upp det där i videon eller är det i samma takt som du spelade? Kudos till dig om det senare... Går ju helt galet fort!?

Nej det går sådär fort när jag spelar När jag började spela var jag sjukt dålig, en polare som introducerade mig, jag trodde aldrig att jag skulle klara det på hans nivå, men man lär sig att komma upp i den

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av GenKaan:

Portal har hon, känns lite för avancerat. Hon tröttna utan att ens försöka. Du vet unga damer ^^

Sims och Pony Club games och dress up Pony. Unga tjejer gillar My Little Pony och hästar

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Sep 2006

Monkey Island 1 & 2 REMAKE. Så jäääkla bra, pussel, sjukt bra musik och humor. Yeeeeha!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg/Malmö/Lund/Stockholm
Registrerad
Dec 2009

Var kan man köpa monkey Island?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Mar 2007

Minecraft är det rätta svaret i denna tråd.

Awaken Mustakrakish the Lake Troll

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2009

Nått spel ur Nancy Drew serien kanske? : ) Min flickvän brukar spela dom.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Nov 2003
Skrivet av Pimpim666:

Sims och Pony Club games och dress up Pony. Unga tjejer gillar My Little Pony och hästar

Ung dam = 22år.... My god, vad tror ni om mig igentligen? Född 87 och köpa ponny spel till min FLICKVÄNN? xD

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2002

Jag är säker på att hon kommer gilla det här. Spelet uppfyller:

Pussel spel
Mycket färg
Bra musik
Välskapade spel
Kvalitet

Det finns att få tag på billigt över Steam! Plants vs. Zombies GOTY Edition on Steam

Haha.

Dator: Intel 6700K :: 16GB DDR4 :: GeForce GTX 1080 Ti :: Asus Xonar Essence ST :: Samsung 850 EVO 500GB
Kring : Eizo Foris FG2421 :: Philips Fidelio X1 :: O2Amp :: CM Storm Novatouch TKL :: SteelSeries Rival 300
Misc. : YouTube :: Steam :: StarCraft II :: Street Fighter V

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2007

tf2 utan tvekan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2005

Ingen människa vågar spela F E A R

What evah! i'll do what i want!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
R'lyeh
Registrerad
Feb 2004

Plants vs Zombies helt klart.

Enthoo EVOLV ATX Tempered Glass | Corsair HX650W | Intel Core i7 7700K | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | ASUS STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 770 Pro 250 Ohm | AOC G2460PG + Eizo Foris FS2331 Monitor |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av ceogar:

Ingen människa vågar spela F E A R

Vet några miljoner datorspelare förutom mig. Jag älskar F.E.A.R. 2.

Citera mig om du önskar ett snabbare svar.
Min blogg

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Unit simplex
Registrerad
Jun 2004

Om hon inte gillar äventyrsspel som grim fandango (för övrigt världens bästa spel genom tiderna) och monkey island ("pussel"), så kanske Assassin's Creed I & II kan vara något? (2an är mycket bättre men måste ju få med sig handlingen från 1an), plattform (mycket hoppande, klättrande osv ibland på tid), ganska bra story och lite action iaf.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Nov 2003

Bra tips!
Spelen det lutar åt:
Eufloria (något i den stilen på steam)
Viva piñata
Monkey Island
Fear 1

Blir nog Viva piñata om det finns någon digitalt sätt att ladda ner det. Annars Monkey Island för dom spela jag när jag var liten <3 Tack för allt hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2010

Diablo 2 då?
Vet många brudar som lirar det

#framtiden

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av Derivator:

Minecraft är det rätta svaret i denna tråd.

+1

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2010

Minecraft!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2005
Skrivet av Firkraag:

CHAbHz8iYHc

Jag är säker på att hon kommer gilla det här. Spelet uppfyller:

Pussel spel
Mycket färg
Bra musik
Välskapade spel
Kvalitet

Det finns att få tag på billigt över Steam! Plants vs. Zombies GOTY Edition on Steam

0N1_0SUGlDQ

Haha.

Spelar ingen roll om man är kille/tjej/död/delfin alla gillar det spelet!

What evah! i'll do what i want!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av GenKaan:

Hon sitter på en halv kass Laptop så frågan är om den orkar dra FEAR? Kanske FEAR 1´an, är den något att ha?

Aha okej, men om datorn klarar Left 4 Dead klarar den lugnt FEAR 1 och kanske tvåan. Men börja med ettan så du/hon får med historien bakom tvåan

Ettan är scary as hell när man är ensam
Tvåan vågar jag inte spela själv

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av CloX:

Nej det går sådär fort när jag spelar När jag började spela var jag sjukt dålig, en polare som introducerade mig, jag trodde aldrig att jag skulle klara det på hans nivå, men man lär sig att komma upp i den

du är min gud.