Vinn nätagg från Seasonic

Video: Snabbtitt på Bitfenix Survivor

Permalänk

Helt klart nått man kan tänka sig om man vill litet och portabelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrty:

Vad väger chassit, hittar ingen information om det. Ganska avgörande om det är enkelt att släpa med sig.

Håller med. I nästan alla recensioner jag läst eller kollat på om diverse chassin uppger nästan ingen vad det väger. Väldigt viktigt tycker jag!

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

Jonas eller någon annan i redaktionen... Är det möjligt att plocka av handtaget och montera på ett eget?

Permalänk

Gillade chassit Men handtaget såg ut att vara väldigt plastigt...

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gurrty:

Vad väger chassit, hittar ingen information om det. Ganska avgörande om det är enkelt att släpa med sig.

9Kg verkar det som Caseking.de » Gehäuse » Cube Gehäuse » BitFenix Survivor Midi-Tower - black (rätt långt ner på sidan).

Haha "kexigt" har jag aldrig hört innan:D Men jag tror jag fattade vad det betydde.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

I sista klippet, var det flertalet sweclockers musmattor jag såg? Jag bara måste ha en, har övervägt att åka till dreamhack bara för att kunna få en sådan och ev. en t-shirt. Hade vart så awesome om ni kunde starta webshop asså

Permalänk
Medlem

"Nämen hej!"

Episkt.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Skrivet av Lasse Laserman:

Precis. Med andra chassin måste man ju ta tag under lådan och gå i väg. Det är mycket svårare och verkar säkert avskräckande på de flesta LAN-tjuvar.

Haha, jag tvivlar på att eventuella LAN-tjuvar vet om att det finns ett handtag på datorn i fråga när de snor den

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Fanns lite information om handtaget och maximal höjd på kylare på bitfenix hemsida under support:

Q: What is the maximum clearance for CPU coolers and cable management on Survivor and Survivor Core?

Side panel to side panel: 208.5mm

Side panel to motherboard tray (for cable management): 25.5mm

CPU core to side panel (for tower coolers): 174mm

Q: What is the maximum weight that can be supported by the Survivor and Survivor Core handle?

The handle on both the Survivor and Survivor Core can handle a load of up to 40kg.

Jag betvivlar att det kan vara skönt att hålla upp 40kg med det handtaget, möjligvis om man har en handske på sig.

Visa signatur

MSI P67A-GD 65 / Intel i5 2500k / Thermalright HR-02 / 8GB 1600 Mhz Corsair Vengeance / Asus GTX 580 Direct CU II / Asus Xonar DX /Corsair F120 / 1 TB samsung F3 / Corsair AX-750 / Antec 1200

Permalänk
Medlem

Bra recension Jonas!

Som sagt, "Nämen hej" aka epic

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Skulle kunna tänka mig skaffa detta chassi, det jag har nu är alldeles för stort Dock undrar jag om ljudnivåer på de inbyggda fläktarna, gillar inte högljudda saker

Permalänk
Medlem

Var är videon? Står ju Video?

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | MSI CARBON X870E | AMD 9800X3D | RX 7900 XTX | DOMINATOR 6000MHZ 64GB | CRUCIAL T705 2TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | ALIENWARE 34 | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djinn1982:

Var är videon? Står ju Video?

Antingen är du blind eller så har du problem med flash.

Permalänk
Medlem

Skulle kunna tänka mig att köpa chassit, praktiskt på lan.

Permalänk

Har lite svårt för ordet kexigt...men antar att det betyder klent/rangligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmen:

Har lite svårt för ordet kexigt...men antar att det betyder klent/rangligt?

Eller att det verkar lika hållbart som ett kex...

Visa signatur

Hjältarna i blåa ränder, där ni går går vi bredvid. Vi älskar er vad som än händer, svär er trohet i evig tid.

Permalänk

Sedan när behövde man ett handtag för att flytta datorn? Bär det som en karl istället

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Hjälpsam

Hur långa grafikkort får man in i chassit?
Sen håller jag med om att handtaget nog kunde gjorts bättre, ett vanligt handtag, med två fästen, som fälls ned åt sidan, hade varit att föredra.
Ett handtag har man även glädje av hemma, de gånger man skall flytta runt datorn.
Jag gillar chassit skarpt för övrigt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/bl9pgd | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BobMarley:

Ha ha ha, kexigt. Vad är det för uttryck? Yttligare ett modeord från Fjollträsk.
Lustigt att man inte använder ord som pördigt mm i videon också.

Verkligen inget som jag använder som uttryck iaf, och jag bor i 08-land

--

Bra video, riktigt trevligt med dessa! Jag skulle vilja ha detta chassi i en större variant (så långa grafikkort får plats) och ett riktigt bastant handtag. Det jag gillar med detta är att det var många hårddiskplatser, samt jag gillar materialet då jag själv ofta repar mitt chassi. Men som sagt detta i en XL variant och lite mer påkostad (betalar gärna upp till 2000 kronor) och redig konstruktion så skulle det bli köp för min del!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Kul att se mer info om lådan, men är ju ingen fullvärdig recension direkt...
Tex verkar luftflödet från fronten riktigt restriktivt och jag undrar hur temperaturerna står sig jämfört med andra lådor...
Jag är även nyfiken på fläktarna och hur de är monterade... Är de monterade helt "i" lådan, eller utanför i plastsektionen? Hela plast/gummi sektionen ger annars lite intryck av att vara påklistrat och bortslösat utrymme, men det är svårt att säga säkert utan att detaljstudera hur fläktarna är monterade och hur tex ventilationen under lådan ser ut.

Kul, fulsnygg annorlunda design annars dock

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandstorm:

Sedan när behövde man ett handtag för att flytta datorn? Bär det som en karl istället

klockretnt sagt
jag e en karl o äger en colossus hehehe
kan bara sä sjukt nice chassi

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

Bra recension, ful låda!

Visa signatur

For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

Permalänk

Ännu en bra video recension!!
Jag tycker chassit verkar schysst för dom som söker den typen!
Dock ser man ju till och med på videon att handtaget inte verkar vara så pålitligt.

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk
Medlem

Tack! Väldigt bra recenserat.
(brummigt ljud fortfarande dock) men men :).

För övrigt är "kexigt" rätt vanligt(umeå här), dock mer med meningen ~fel, buggigt, än skört.

Permalänk

Är det inte lite dåligt att han jämför det med Colossus prototyp chassi?

Visa signatur

In the beginning the universe was created.

This has made a lot of people very angry, and has been widely regarded as a bad move.
- Douglas Adam

Permalänk
Medlem

Eftersöker fortfarande recensioner i Bengt Frithiofsson klass, speciellt på fredagar YouTube - Bengt Frithiofsson

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Nämen hej på dig också!

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk

Vill ha faktor på det chassit
Riktigt snyggt och inte riktigt lika tungt som min gamla Scaleo X skulle jag tro

Era videorecensioner är väldigt bra också, innehåller allt man vill veta och inte heller för långa

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Satt bara och väntade på att handtaget skulle ge sig där i slutet:P

Visa signatur

🎮 → Ryzen 9 5950X • PNY GeForce RTX 5080 16GB OC • 32GB G-skill TridentZ DDR4 3600MHz • MSI MPG B550i Gaming Edge WiFi
🖥️ → LG 42" OLED C2 • 🥽 → VR: Meta Quest 3 128Gb
💻 → Dell XPS 13 9343
🎧 → AKG K702 | V-MODA BoomPro | Schiit HEL 2
🖱️ → Logitech MX Master 3 | ⌨️ → Logitech MX Keys

Permalänk
Skrivet av stoffe9301:

Satt bara och väntade på att handtaget skulle ge sig där i slutet:P

Läste någonstans att det tydligen skulle tåla (:O) 40kg!