Video: Snabbtitt på Bitfenix Survivor

Permalänk
Medlem

Vad är det för slags stege bredvid skrivbordet?
Nödutgång?

Permalänk
Medlem

Om nu Swerclockers vill va ledande i sitt å det dom gör ang priser på data pryttlar...langa in frakt i priset ffs...om nu saken vi vill handla å den kostar 56kr men frakt 120...å den äro gratis på nästa sida som ni inte har kontrtakt... strunt samma..dra in hela beloppet

JO.jag blir irro på sånt så du som vill skriva nått om just vad jag tycker kan ta det med din närmast sörjande.

Visa signatur

Intel Core i5 11600K @ 4,9ghz - Moderkaka : MSI Z570 Torpedo- GTX1080Ti -16Gig Corsair LPX 3000MHz - Lian Li Lancool II mesh chassi - Mus G502S - TGB Logitech G513 carbon -SSD Samsung 850 EVO 500gig - SSD Intel X25-M 80gig - SSD Samsung 840 EVO 120gig - HD Samsung 1TB - Acer Predator XB273UGX / 27" 270Hz

Permalänk
Medlem

Behövdes mer än en genomläsning för att fatta vad du skrev...

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

Är kexigt det svenska för cheesy?
Riktigt trevligt med videorescensioner för chassin, särskilt nu när de blir mer och mer komplicerade för varje år. Jonas var bra som sagt och chassit var allt najs om man lanar mycket med ganska lagom blingbling

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leovinus:

Är kexigt det svenska för cheesy?

Näe, det skulle jag inte vilja säga. Cheesy är ju snarare fånigt (eller hur man nu ska översätta det) och har ju faktiskt till och från direktöversatts till ostigt.

Kexigt använder iallafall jag snarare för något som är sprött, snarare än bara mjukt och svagt. Det första jag tänker på är nog riktigt rostig plåt... Men det är förstås min personliga tolkning.

Skrivet av Jesper.B93:

Läste någonstans att det tydligen skulle tåla 40kg!

Såg jag oxå nånstans. Om Swec gör en mer noggrann recension av lådan, så vill jag gärna se dem fylla den med 30 kilo järnskrot och kånka runt den lite oömt och se om det håller

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Ratatosk:

Hur långa grafikkort får man in i chassit?
Sen håller jag med om att handtaget nog kunde gjorts bättre, ett vanligt handtag, med två fästen, som fälls ned åt sidan, hade varit att föredra.
Ett handtag har man även glädje av hemma, de gånger man skall flytta runt datorn.
Jag gillar chassit skarpt för övrigt.

Man får på millimetern in ett HD 5870 av referensmodell utan att ta bort HDD-buren, exakt hur långt DET är kan jag inte såhär på morgonen. Utan buren får du in ett HD 5970.

Skrivet av Roger W:

Kul att se mer info om lådan, men är ju ingen fullvärdig recension direkt...
Tex verkar luftflödet från fronten riktigt restriktivt och jag undrar hur temperaturerna står sig jämfört med andra lådor...
Jag är även nyfiken på fläktarna och hur de är monterade... Är de monterade helt "i" lådan, eller utanför i plastsektionen? Hela plast/gummi sektionen ger annars lite intryck av att vara påklistrat och bortslösat utrymme, men det är svårt att säga säkert utan att detaljstudera hur fläktarna är monterade och hur tex ventilationen under lådan ser ut.

Kul, fulsnygg annorlunda design annars dock

Fläktarna är monterade "i lådan" som vanligt, de har inget direkt med "gummibitarna" att göra.

Skrivet av SteFFoo:

Vad är det för slags stege bredvid skrivbordet?
Nödutgång?

Jajamen, nödutgång och kontorets enda fönster.

Skrivet av _LIM1_:

Om nu Swerclockers vill va ledande i sitt å det dom gör ang priser på data pryttlar...langa in frakt i priset ffs...om nu saken vi vill handla å den kostar 56kr men frakt 120...å den äro gratis på nästa sida som ni inte har kontrtakt... strunt samma..dra in hela beloppet

JO.jag blir irro på sånt så du som vill skriva nått om just vad jag tycker kan ta det med din närmast sörjande.

Frakten är ju dock extremt varierande beroende på varifrån du beställer eller till och med om du åker till butik och hämtar. Är omöjligt att ta med, det får konsumenten faktiskt kolla upp själv.

Kul att många verkar gilla videon (och mys-Jonas)i alla fall! Just chassi-videos lär det bli fler av då en "riktig" recension av dessa tar väldigt lång tid, något vi tyvärr inte riktigt hinner med just nu.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av emilakered:

Kul att många verkar gilla videon (och mys-Jonas)i alla fall! Just chassi-videos lär det bli fler av då en "riktig" recension av dessa tar väldigt lång tid, något vi tyvärr inte riktigt hinner med just nu.

Jag vet faktiskt inte vem av er som jag tycker mest om att lyssna på.
Vad bra att videorecensionerna tar mindre utav er dyrbara tid, för enligt min subjektiva åsikt är de även bättre. (Förutom att man saknar temperaturerna på hårdvaran:(, men jag vet att det tar längre tid).

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Fläktarna är monterade "i lådan" som vanligt, de har inget direkt med "gummibitarna" att göra.

Ok, så gummit betyder väl då att lådan är omringad av typ 3-4cm bortkastat ytrymme runt om egentligen?
(förutom smågrejer som att det ger plats att gömma handtaget, frontpanelen mm)

Känns som lite för mycket "style over substance" att göra burken så mycket större bara för att få ett snyggare avrundat gummihölje IMHO.

Skrivet av emilakered:

Just chassi-videos lär det bli fler av då en "riktig" recension av dessa tar väldigt lång tid, något vi tyvärr inte riktigt hinner med just nu.

Videorna är ju kul och kan vara rätt informativa, men utan några temps alls så tappar man ju en extremt vital del av en recension... Lite synd ändå!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Är det en Omega du har på dig? Ser ut som det. Snygg var den i alla fall. Chronometer?

Permalänk
Medlem

Kexiga <3

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Roger W:

Ok, så gummit betyder väl då att lådan är omringad av typ 3-4cm bortkastat ytrymme runt om egentligen?
(förutom smågrejer som att det ger plats att gömma handtaget, frontpanelen mm)

Känns som lite för mycket "style over substance" att göra burken så mycket större bara för att få ett snyggare avrundat gummihölje IMHO.

Videorna är ju kul och kan vara rätt informativa, men utan några temps alls så tappar man ju en extremt vital del av en recension... Lite synd ändå!

Gummit fungerar antagligen som stötdämpare och ljudisolering, så bortkastat är det inte.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Hur långa grafikkort får man in i chassit?
Sen håller jag med om att handtaget nog kunde gjorts bättre, ett vanligt handtag, med två fästen, som fälls ned åt sidan, hade varit att föredra.
Ett handtag har man även glädje av hemma, de gånger man skall flytta runt datorn.
Jag gillar chassit skarpt för övrigt.

du skulle ha vart med på gamla goda tiden då graffekorten var av typen EISA, de var LÅNGA!

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

du skulle ha vart med på gamla goda tiden då graffekorten var av typen EISA, de var LÅNGA!

Ja, en ISA-buss med en PCI-buss bakom.
Det var tider det.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av WDac:

du skulle ha vart med på gamla goda tiden då graffekorten var av typen EISA, de var LÅNGA!

Jag funderar på hur långt ett EISA fullängdskort var, runt 40 cm gissar jag.
Jag har sökt lite på nätet men saknar svar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Ha! Fan vilken stekig kille! Jag gillart!

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Avstängd

Skulle vilja se ett vikttest på lådans bärhandtag. Jag vill veta om den klarar vikten av en dator som är fullsmockad med grejer. Till exempel två grafikkort, och HDD vaggan full med hårddiskar.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raghor:

Skulle vilja se ett vikttest på lådans bärhandtag. Jag vill veta om den klarar vikten av en dator som är fullsmockad med grejer. Till exempel två grafikkort, och HDD vaggan full med hårddiskar.

Det står i kommentarerna att det ska gå bra att bära runt på 40 kilo i handtaget, tror det fanns en länk till källan också

Gillar såna här filmer mer än massa text när det kommer till chassin, bra jobbat!
Var helt säker på att handtaget skulle gå sönder i slutet, vågade nästan inte titta

Visa signatur

Q6600 @ 3.2 GHz | XFX 8800 GT | 4 x 1 GB 800 MHz CL4 | Asus Maximus II Formula

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Deus Ex:

Det står i kommentarerna att det ska gå bra att bära runt på 40 kilo i handtaget, tror det fanns en länk till källan också

Gillar såna här filmer mer än massa text när det kommer till chassin, bra jobbat!
Var helt säker på att handtaget skulle gå sönder i slutet, vågade nästan inte titta

Får gräva runt bland kommentarerna igen då. Trodede jag hade läst dom flesta.

Edit: Har gått igenom hela denna tråd nu. En person nämner att han har läst 40 Kg, men de finns ingen källa på de. Så mitt första inlägg gäller ännu.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raghor:

Får gräva runt bland kommentarerna igen då. Trodede jag hade läst dom flesta.

Edit: Har gått igenom hela denna tråd nu. En person nämner att han har läst 40 Kg, men de finns ingen källa på de. Så mitt första inlägg gäller ännu.

Skrivet av nodnox:

Fanns lite information om handtaget och maximal höjd på kylare på bitfenix hemsida under support:
[...]
Q: What is the maximum weight that can be supported by the Survivor and Survivor Core handle?

The handle on both the Survivor and Survivor Core can handle a load of up to 40kg.

Jag betvivlar att det kan vara skönt att hålla upp 40kg med det handtaget, möjligvis om man har en handske på sig.

My hair is a bird, your argument is invalid.

Visa signatur

Q6600 @ 3.2 GHz | XFX 8800 GT | 4 x 1 GB 800 MHz CL4 | Asus Maximus II Formula

Permalänk

Dom sa inget om ljudnivån? nån som vet nåt?

Visa signatur

| Asrock P67 Extreme 4 | I5 2500K 3.3 Ghz | Cooler Master Hyper 212 Plus | 8GB DDR3 1600Ghz | Corsair Powersupply 520W | ASUS R9 290 4GB OC DirectCU |

Permalänk
Medlem

Recension här:
BitFenix Survivor Review | bit-tech.net
Som jag misstänkte väldigt höga temperaturer
Dock är den tydligen väldigt tyst - alltid något.

Undrar hur mycket det hjälper att installera en bakfläkt? Inte så speciellt mycket gissar jag.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Roger W:

Recension här:
BitFenix Survivor Review | bit-tech.net
Som jag misstänkte väldigt höga temperaturer
Dock är den tydligen väldigt tyst - alltid något.

Undrar hur mycket det hjälper att installera en bakfläkt? Inte så speciellt mycket gissar jag.

Hjälper nog en hel del, mycket av det toppfläkten suger ut måste rimligtvis komma utfrån via bakfläktens galler (utan bakfläkt alltså).
Att plugga gallret bör också hjälpa.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Mjo, men den luften från baksidan kan ju möjligen passera cpu:n och kyla den litegrann iallafall.

Sätter man en fläkt som utblås bak, så måste i princip all luft i burken sugas in genom den extremt restriktiva fronten, och jag undrar hur mycket flöde det faktiskt blir genom burken. Sannolikt bättre för GPU:n än utan bakfläkt alls, men bra tror jag inte den blir för det.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Någon här som har ett sånt här chassie med en Corsair H50 i ?

Visa signatur

Asus A8N-E , AMD64 3200+ , ATI X1950XT , 1GB Corsair , Antec Sonata II , Zalman: ZM-7000B-CU , VF700-CU , ZM-NB47J.

Permalänk
Medlem

Gillar chassit starkt.

En liten fråga vad äre för stuff som sitter i datan?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nick3z:

Gillar chassit starkt.

En liten fråga vad äre för stuff som sitter i datan?

Vad jag kan se så sitter det som processorkylare en noctua nh-u12p med 2 st scythe gt av troligtvis 1850rpm modell.
Moderkortet är ett http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=465420
Processorn, ingen aning.
Grafikkortet är ett amd 6850 (som Jonas sa i videon), dock ser det ut att vara ett tidigt exemplar i referensdesign.
Nätagget är ett fractal design newton R2 i 650 eller 800W

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.