Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2010

Diskussion om "AMD"

Som jag har "hört" höll inte AMD processorer nog bra förr, men efter ett tag tror jag AMD håller ut mycket bra, jag har en AMD Phenom x4 820 6gb ram(mer info är inte nödvändigt), och den håller ut rätt bra. Vad tycker ni om AMD processorer? Jag har en polare som helt enkelt hatar AMD, dock tror han att det är samma blaska som förr. Åsikter?

Om du använder AMD speciellt om du använder liknande dator som mig, skulle jag uppskatta din åsikt. :]

Lögner leder alltid till obehag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Jul 2004

Ditt namn förklarar den otroligt klipska trådstarten.

Cooler Master V1000 80+ Gold | Asus SABERTOOTH X79 | i7 3930K | 16GB Corsair VENGEANCE 1600MHz QUAD CHANNEL | SSD: Corsair Force Series 120GB HDD: Samsung 1TB | EVGA GTX1080 FTW

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2007

Vad menar du ens? Att de skulle gå sönder? "hålla ut" är ett konstigt begrepp för en processor.

Processorn är nog det sista som går sönder i en dator.

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Jag har kört AMD-prollar sedan 286 och aldrig haft problem med någon av dem, med eller utan överklock

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Grästorp
Registrerad
Jan 2003

som sagt, vad fasen menar du med "hålla ut" ? Amd processorer håller minst lika bra som intels modeller. dom är byggda på samma sätt, samma material, same shit du vet.

i båda fallen är livslängden långt längre än man någonsin skulle vilja bruka processorn.

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2010

Vad skönt att det finns fler med samma problem! Har en kompis som är bombsäker på att amd överhettas, presterar kasst, klockar dåligt osv, både när det gäller gpu och cpu. Å andra sidan köpte han ju en speldator med i5:a och gtx 9800. Detta året...

The cake is a pie.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Maj 2010
Skrivet av el_genius:

Vad skönt att det finns fler med samma problem! Har en kompis som är bombsäker på att amd överhettas, presterar kasst, klockar dåligt osv, både när det gäller gpu och cpu. Å andra sidan köpte han ju en speldator med i5:a och gtx 9800. Detta året...

Låter som 2007 typ... om man tar bort i5

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Grästorp
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av el_genius:

9800 gtx. så nymodigt och intelligent av honom.. haha..

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Killeberg, Skåne
Registrerad
Jun 2002

...jösses

https://einridi.bandcamp.com
https://soundcloud.com/leifhallberg

[ASUS 27"][4930k@4.4][Sabertooth X79][24GB Vengeance LP][MSi GTX1080 Gaming X][BeQuiet PowerZone 750W][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][BD DT770Pro 80ohm][Propellerheads Reason 10.2.2][Maschine 2.7.10][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][OMNITRONIC FAD-9][FD Define R5][Windows 10 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av Tommie_l:

som sagt, vad fasen menar du med "hålla ut" ? Amd processorer håller minst lika bra som intels modeller. dom är byggda på samma sätt, samma material, same shit du vet.

i båda fallen är livslängden långt längre än man någonsin skulle vilja bruka processorn.

Hålla ut = Värt att köpa en amd istället för en intel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2010

Pratar du om prestandan eller byggkvalitén? Du är på ett forum om AMD -med massa AMD-nördar. Tror nog att det är fel ställe att fråga på, viss risk för konfirmationsbias

DATOR: Ingen... Men jag har en Puch Mc50 Cross som ska renoveras! Kommer dokumenteras på Youtube i framtiden! :D
LJUD: Philips Fidelio X2 | Creative SoundBlaster E5

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Aphjärna:

Hålla ut = Värt att köpa en amd istället för en intel.

Vad är det du skall hålla ut till?

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av gurka2k:

Ditt namn förklarar den otroligt klipska trådstarten.

1+

Wiiiiiiiiiiii

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lilla Edet
Registrerad
Aug 2004

Uhm, fram tills Core processorerna kom, så rätta mig gärna, men vill minnas att AMD var de som hade vassare CPUs, om du vill prata prestanda.
Är dock lite osäker på vad du vill få fram av tråden..
Om det är värt eller ej att köpa en Intel före en AMD kan nog bara du själv avgöra, det är din ekonomi och dina krav på prestandan.
Ingen av dom presterar dåligt, och ingen av dom överhettas för den delen heller. (Påminner mig om en gammal videosnutt för många år sen när Tomshardware testade AMD och Intel, och AMD's CPU började ryka kraftigt efter 5-10 sekunder utan kylfläns, medans intels CPU inte påverkades nämnvärt).

Jag säger inte att jag tycker synd om AMD, eller illa om Intel, men jag skulle gärna se att AMD går om Intel igen.. det kanske kommer så småningom

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Feb 2007

AMD var det bättre valet ända sedan Athlon kom ut fram tills dess att Core 2 duo släpptes. Just nu är ju Intel bättre, men AMD är betydligt mer prisvärt med 6 kärningar processorer för ca 2k och betydligt bättre helhetslösningar under 1000-lappen. Det är allt för många som har förutbestämda uppfattningar om olika företag, vare sig det är att Intel är bättre, Amd suger eller att Nvidia är bäst.

AMD 1800X@Noctua NH-U12F | asus prime x370pro | MSI ARMOR 1070 8GB| 2x8GB Corsair Vengeance DDR4 3GHZ | NZXT H440 | CoolerMaster V850 | SSD 120GB+240GB*2 | DELL 2713HM | DELL 2209WA | Coolermaster quickfire | Razer Deathadder 2013.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av heatm:

Pratar du om prestandan eller byggkvalitén? Du är på ett forum om AMD -med massa AMD-nördar. Tror nog att det är fel ställe att fråga på, viss risk för konfirmationsbias

Japp. Jag snackar om prestanda.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Maj 2008

Har alltid kört AMD. Varför? De är billiga och bra. Kanske inte lika bra som intel, de är faktiskt "bäst" Jag menar, de har en nyare teknologi å så. Dock slår de inte på långa vägar AMD's pris/prestanda. En 6'a för 8k eller en för ~2k? Intel har alltid varit för mig bäst men det kostar, Amd är inte bäst men inte långt ifrån med ett myyyycket bra pris

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo