FINNES: Pålitlig datorspelsdistributör som skickar förhandsbokade spel i tid.

Permalänk
Hedersmedlem

FINNES: Pålitlig datorspelsdistributör som skickar förhandsbokade spel i tid.

Eftersom SPELBUTIKEN.SE nu har rövknullat mig 4 ggr på 6 månader gällande förhandsbokningar, nu senast Fallout New Vegas som jag KANSKE får på måndag, så vill jag byta till någon mer pålitlig som..

  • Håller vettiga priser (där faller STEAM bort).

  • Har som vana att skicka ut försändelsen från Sverige, inte från utlandet (där faller SPELBUTIKEN.SE bort), i tid och gärna i förväg. Får jag spelet en dag innan releasedag så är det bara positivt naturligtvis.

  • Har en vettig kundtjänst dom få gångerna man måste kontakta dom och inte en kundtjänst som sållar borta irriterade kunders klagomail. (där faller SPELBUTIKEN.SE återigen bort, börjar bli en vana nu.)

  • Får gärna ha någon slags premiering för storkunder med något bonussystem eller liknande. (enda fördelen med SPELBUTIKEN.SE som jag kan komma på).

Så frågan lyder, vem skall hädanefter få ta del av de tusenlappar jag årligen spenderar på datorspel/konsolspel?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

WEBHALLEN.com
Har handlat där flertalet gånger och alltid fått mina spel på dagen då det officiellt släppts, senaste spelet jag förhandsbokade där ifrån var Bad Company 2 och då fick jag det till och med en dag innan. Kollade på orderhistoriken och jag har tydligen beställt spel och lite annat smått och gott för strax över 6000:- kronor, inte haft några problem överhuvudtaget. Rekommenderas varmt!

Permalänk
Medlem

Jo. håller definitivt med. Webhallen är bäst på att få ut sepl man förbokat i tid. Ibland så får jag hem spelen en dag innan officielt release datum. Plus så är Webhallen väldigt duktiga med att ordna fram olika förboknings erbjudande som dom olika spel utgivarna delar ut.
Deras kundtjänst är också topp notch, fast har då bara hanterar hårdvaru frågor.
Deras priser är rätt låga.

Dock vill du ha ännu lägre priser så är i så fall spelbutiken ett bra val.
Dock så är Spelbutiken lite segare med leveransen och erbjuder inte så många förboknings erbjudanden. Men dom har fri frakt. Samt får du poäng som du kan sen använda på nästa köp för lite rabatt. Du får 1 poäng per 100:- du spenderar och var poäng ger dig 10:- rabatt.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ParasiteX:

Jo. håller definitivt med. Webhallen är bäst på att få ut sepl man förbokat i tid. Ibland så får jag hem spelen en dag innan officielt release datum. Plus så är Webhallen väldigt duktiga med att ordna fram olika förboknings erbjudande som dom olika spel utgivarna delar ut.
Deras kundtjänst är också topp notch, fast har då bara hanterar hårdvaru frågor.
Deras priser är rätt låga.

Dock vill du ha ännu lägre priser så är i så fall spelbutiken ett bra val.
Dock så är Spelbutiken lite segare med leveransen och erbjuder inte så många förboknings erbjudanden. Men dom har fri frakt. Samt får du poäng som du kan sen använda på nästa köp för lite rabatt. Du får 1 poäng per 100:- du spenderar och var poäng ger dig 10:- rabatt.

När man läser ditt sista stycke kan man nästan tro att du inte alls läste mitt inlägg haha. Spelbutiken kan köra upp en WOW-spelare någonstans där solen aldrig skiner

Skall slänga ett öga på webhallen, kanske blir ihop med dom nu istället efter att jag gjorde slut med spelbutiken.se! Finns det fler vettiga tips?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Kan slänga in ett gott ord om Webhallen. Alla gånger jag har förhandsbokat, vilket när jag tänker efter är alla gånger jag förhandsbokat så har jag gjort det på Webhallen. Jag fick dessutom spelen före releasedagen, trots att paketen var tvunga att korsa den hemskaste av de hemskaste ställena, Ånge. Så det säger ganska mycket

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk

Håller med ovanstående, webhallen FTW!

Man får typ det man beställer innan man ens har beställt det

Permalänk
Hedersmedlem

Jaha. Då har ni 4 skribenter övertalat mig. Synd att jag har en förhandsbokning på Fable III som ligger och väntar på spelbutiken.se som jag inte kan avboka (förlorar dom 13 "bonuspoängen" jag använde till den då). Webhallen it is! Hoppas dom kommer behandla mig och mitt spelberoende bättre för jag är en jävligt jobbig kund när saker och ting strular..

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

När man läser ditt sista stycke kan man nästan tro att du inte alls läste mitt inlägg haha. Spelbutiken kan köra upp en WOW-spelare någonstans där solen aldrig skiner

Skall slänga ett öga på webhallen, kanske blir ihop med dom nu istället efter att jag gjorde slut med spelbutiken.se! Finns det fler vettiga tips?

Ah lol.. missade den biten om spelbutiken. lol.. skimma mest igenom ditt inlägg men jo Spelbutiken är seeeeega. men billiga brukar dom var åtminstone

Hmm du kan även prova ta titt på Direct2drive. Dom justerar sina priser mer korrekt för europa priser än vad Steam gör.. CP steam tar typ 50€ för spel bara för det är 50$ i USA..
Men på D2D betalar du ungefär vad du skulle göra i butikerna.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk

WEBHALLEN får min röst.

Permalänk

Japp Webhallen alla dagar.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Webhallen säger jag, fått alla förhandsbokningar därifrån i tid!
New vegas fick jag till och med en dag tidigare, dock kunde man ju inte spela det då pga steam. x

Bra priser har dom också tycker jag.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

Webbhallen är bra

Men vill också lägga en röst på Discshop, alltid fått spelen i tid (minst 10 förbokade spel).

Permalänk

Aldrig mer webbhallen. Trots löften om att man ska få det i tid så att man kan köra det vid starten (0000) så får man det senare, nej inte webbhallen.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zerorepent:

Aldrig mer webbhallen. Trots löften om att man ska få det i tid så att man kan köra det vid starten (0000) så får man det senare, nej inte webbhallen.

Det är postens fel, inte webhallens.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Hedersmedlem

Webhallen har ju dessutom ett bonussystem.

"Som medlem på Webhallen får du flera förmåner. Med vårt lojalitetsprogram får du poäng varje gång du handlar, och ju mer poäng du har desto fler fördelar, som t.ex. medlemserbjudanden med lägre priser på utvalda varor och fraktrabatter."

Permalänk
Medlem

Webhallen rules! Men deras bonussystem ger jag inte mycket för...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Webhallen, ingen annan slår dem.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Llhweiir:

Webhallen rules! Men deras bonussystem ger jag inte mycket för...

Inte jag heller, måste handlat för ett par 50-100k för att ta del av dom mer seriösa bonusarna.
Hade runt 35-40k och var bara bronze-medlem.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Inte jag heller, måste handlat för ett par 50-100k för att ta del av dom mer seriösa bonusarna.
Hade runt 35-40k och var bara bronze-medlem.

Jag ligger på dryga 19K och är silver. En fd. kollega låg på vit nivå och hade handlat för mindre, men å andra sidan hade han varit medlem längre.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Skrivet av Hamzta:

Det är postens fel, inte webhallens.

Nej det var inte postens fel, eftersom de skickade det för sent dvs samma dag som man skulle behövt det trots förhandsbokning månader innan release.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Ingen annan än jag som använder Discshop vid förbokningar?

Permalänk
Medlem

Jag håller dock med dig om att spelbutiken suger, beställde ett spel och det tog över 2månader för dom att ta hem spelet som dom påstod sig kunna leverera inom ett par dagar.
Men dom fakturerade flera veckor innan spelet levererades.
Kommer aldrig mer handla av dom..

Jag har köpt vanliga spel ifrån Webhallen och Mega, båda levererade samma dag som spelet släpptes..
Dock förlorar man ju 15timmars speltid om posten levereras vid 3 tiden på dagen, så jag rekommenderar downloads istället ifrån webhallen eller tillverkarens hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Ingen annan än jag som använder Discshop vid förbokningar?

Förbokade senast Gothic 4 på Discshop å funka jättebra.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Wooha.. snacka om överaskning jag fick i min e-post precis.. hade förbeställt Fable 3 collectors via Spelbutiken (för jag är snål och tajt med pengar) Och till min förvånan så ser jag att spelbutiken har redan hunnit skicka iväg spelet förhoppningsvis får man det imorgon.
Så dom må vara slöa som fan. Men ibland kan dom imponera .. lite grann

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Ingen annan än jag som använder Discshop vid förbokningar?

Jag brukar köpa det mesta av mina film & kanske hälften av mina spel köp från DiscShop, de har en superb webshop, relativt snabba leveranser. Priserna är väl ofta något högre men det tycker jag de ofta är värda.

Permalänk
Medlem

Varför inte bara göra en poll?

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk

Hm, har inte ens fått mail om att El-G skickat mitt Rock Band 3 ännu... *GRRR*
Halo: Reach kom dock i tid.
GT5 beställs via Webhallen. Inget snack om det.

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Keeper of Traditions

Har beställt från engelska Game ett par gånger då dem ofta har lägre pris, fallout new vegas colllectors edition fick man för under 550 kr, beställde man från webhallen fick man väl betala 800?

Sen har även dem ett bonussystem och en trevlig support, så dem kan jag rekommendera!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

GAME är riktigt bra, de gånger jag beställt därifrån har jag antingen fått spelet dagen innan eller på release. Aldrig senare. Gratis frakt också

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Rickard11:

GAME är riktigt bra, de gånger jag beställt därifrån har jag antingen fått spelet dagen innan eller på release. Aldrig senare. Gratis frakt också

Beställer man från engelska game måste man dock betala frakt 30kr är väl kanske inte så mycket dock, när spelen oftast kostar mindre.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.