Klockning av DDR3 minnen, vilket program är bäst för att kolla om dom är stabila.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Haninge
Registrerad
Jul 2004

Klockning av DDR3 minnen, vilket program är bäst för att kolla om dom är stabila.

God morron alla här

Tänkte höra med er här ang. klockning av DDR3 minnen.
Vilket program är absolut det bästa när man ska testa stabiliteten när man klockar minnen?

Är det prime95, Memtest86+ som gäller eller Windows memtest ( MemTest: RAM reliability tester for Windows)

//Tommy

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2010

Prime först med stora datablock eller vad det heter. Sen kan du köra Memtest som en försäkring. Med Prime kommer datorn obönhörligt att krasha när du kommer för högt (gjorde det för mig iaf = nollställa bioset). Men när du hittat en stabil frekvens kan Memtest ge en garanti på att inte 1:or blir 0:or EDIT: Jaha, nu tar smileysarna över det svenska språket... måste kanske starta ett smiley-fientligt parti...

DATOR: Ingen... Men jag har en Puch Mc50 Cross som ska renoveras! Kommer dokumenteras på Youtube i framtiden! :D
LJUD: Philips Fidelio X2 | Creative SoundBlaster E5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Haninge
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av heatm:

Prime först med stora datablock eller vad det heter. Sen kan du köra Memtest som en försäkring. Med Prime kommer datorn obönhörligt att krasha när du kommer för högt (gjorde det för mig iaf = nollställa bioset). Men när du hittat en stabil frekvens kan Memtest ge en garanti på att inte 1:or blir 0:or

ok, men vilken memtest? Memtest86+ eller HCI memtest.

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S