nordamerikanska PS3 spel i europa

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
örebro
Registrerad
Nov 2006

nordamerikanska PS3 spel i europa

Hej

Att nordamerikanska spel i regel fungerar bra på europeiska PS3:or vet jag men hur är det att köra kopior av nordamerikanska spel på europeiska PSN konton?

Det är nämligen så att jag har lånat red dead redemption av en kompis och nu tänkte jag köpa spelet själv. Jag tänkte beställa några Dual Schock 3 från VGP och tänkte beställa RDR därifrån samtidigt. Jag har mina sparade spel och även en del nedladdat extramaterial så det vore ju en skam om jag beställde något som sedan inte fungerar med mitt europeiska PSN konto och det extramaterial jag köpt till spelet därifrån.

Hårdvaran borde det väl inte vara några problem med?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Johanneshov
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av cloned:

Hej

Att nordamerikanska spel i regel fungerar bra på europeiska PS3:or vet jag men hur är det att köra kopior av nordamerikanska spel på europeiska PSN konton?

Det är nämligen så att jag har lånat red dead redemption av en kompis och nu tänkte jag köpa spelet själv. Jag tänkte beställa några Dual Schock 3 från VGP och tänkte beställa RDR därifrån samtidigt. Jag har mina sparade spel och även en del nedladdat extramaterial så det vore ju en skam om jag beställde något som sedan inte fungerar med mitt europeiska PSN konto och det extramaterial jag köpt till spelet därifrån.

Hårdvaran borde det väl inte vara några problem med?

Jag vet att det går inte att köra DLC till spel köpt i nordamerika via europeiska PSN, vågar däremot inte svara på hur det är med sparade spel och redan nedladdat material. Jag skulle vara tveksam då när man laddar ner DLC till spel från PSN så står det att de endast fungerar med spel med ett visst serienummer på skivan, det numret anger även vart spelet är köpt, såsom europa eller nordamerika.

"Är det här spermabussen till Tallinn?
Det blev alldeles tyst, då har vi kommit rätt!"