Call of duty 2 Muliteplayern krashar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Midgård
Registrerad
Mar 2010

Call of duty 2 Muliteplayern krashar

Hejsan jag å några polare lanar just nu tänkte vi spela lite old school spel så skulle vi spela CoD2 och 3 av oss har Windows 7 för 1 funkar cod 2 utan problem men för mej och en annan funkar singelplayet sen när man försöker spela muliplayern då krashar den direckt vet inte varför tittat på forums dom säger att det är med ljudet som gör att det krashar vi testade som dom sa men inget hände vet någon varför vi inte kan spela Cod2 mulit?

Tack för svaren!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Exilhälsing i Göteborg
Registrerad
Okt 2009

Är servrarna fortfarande uppe?

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM Nätaggregat: Minns fan inte

Svensk Steamgrupp för RTS-intresserade

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av powerboyswe:

Hejsan jag å några polare lanar just nu tänkte vi spela lite old school spel så skulle vi spela CoD2 och 3 av oss har Windows 7 för 1 funkar cod 2 utan problem men för mej och en annan funkar singelplayet sen när man försöker spela muliplayern då krashar den direckt vet inte varför tittat på forums dom säger att det är med ljudet som gör att det krashar vi testade som dom sa men inget hände vet någon varför vi inte kan spela Cod2 mulit?

Tack för svaren!

Jag kräver punkter för att kunna förstå vad du menar.

Main: ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | GIGABYTE GTX1070 Windforce | Samsung 830 256 GB & 2,5 TB HDDs | 8 GB RAM
Laptop: Lenovo Yoga 2 Pro
Server: HP ProLiant MicroServer Gen 8 | G1610T | 120GB SSD | 2x3TB HDD | 4GB RAM

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Apr 2010

Både jag och några polare har haft samma problem med både cod2 och cod4, om problemet e att skärmen blir svart och sen "har slutat fungera" rutan kommer upp? Om så är fallet så bör något av dessa lösa problemen

Antingen ändrar du samplingshastighet och bitdjup (kontrollpanelen->ljud->högerklicka på den ljudenhet du använder->egenskaper->fliken avancerat)
Eller så sätter du i hörlurarna/högtalarna i mickuttaget (hur sjukt det än låter så funkade för oss)

Intel i5 4670k | MSI Z87-S02 | Corsair vengeance 4x4GB 1600MHz | Asus Geforce GTX 1080 | A-DATA SSD 256Gb | Samsung EVO 850 500GB | 3TB WD Red | 2TB WD Black | Corsair HX 750W 80+ | Custom Loop | Enthoo Primo | Asus PG279Q | Steelseries Rival 700 | Corsair Strafe RGB Silent | Steelseries Arctis 7 | Mionix Alioth XXL |