Är mitt ljudkort trasigt?

Permalänk

Är mitt ljudkort trasigt?

Skulle just för en liten stund sen kolla på ett youtube klipp då jag plötsligt märkte att jag inte kunde höra något, jag upptäckte lite senare att det vara bara rösterna jag inte kunde höra. Rösterna verkar vara extremt låga medans musiken går att höra men musiken låter lite annorlunda än förut men kan inte riktigt säga vad som är annorlunda.

Jag har prövat med andra hörlurar och det var samma visa, däremot kunde jag höra röster om jag kopplade in en högtalare. Har testat gå in i "Device manager" och kollat om det gick att uppdatera drivrutiner men den säger att jag redan har de senaste uppdateringarna. Jag kan även inte kolla upp vilket ljudkort jag har men jag vet att jag använder något som kallas Sigmatel audio.

Har även testat att starta om datorn men det gjorde ingen skillnad.

Den datorn jag använder är en XPS 710 och använder Windows XP.

Finns det något jag kan göra för att fixa problemet med rösterna? Är mitt ljudkort trasigt eller är det en skum inställning jag kommit åt?

EDIT:

Kollade upp på Dells hemsida och installerade det som verkar vara den senaste drivrutinen för ljudkortet men det har fortfarande inte skett någon förbättring.

EDIT2:

Det visar sig vara hörlurarna som är problemet, jag har aldrig tidigare varit med om att hörlurar slutar fungera på detta sätt.