Grafik problem i vissa spel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Nov 2003

Grafik problem i vissa spel

Tjena SC. Problemet är så här:
Drar jag igång CS 1.6 eller diablo2 så blir det en 4:3 ruta mitt på skärmen med svarta kanter. alltså en 4:3 ruta med spelet på en 16:9, dvs svarta kanter runt en centrerad fyrkant. Undrar hur det kommer sig? Hur kommer man runt detta problem?

Sitter på ett 460 / e8600 / 4gb drr2 / Windows 7 ulti och nyaste Nvidia drivers.

ps. om ni inte förstår (lite morgon trött) så kan jag fixa en bild i paint.

Tangentbord: Ducky G2Pro (Mx Clear / stock dye sub PBT) // Ducky Shine 3 TKL (Mx Red / Ducky Grey / Blue engraved PBT) // HHKB (white/black mix) // Das v3 (Mx Brown / Ducky thin white blank PBT) // Corsair K65 (WASD custom blank set)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Maj 2009

Låter som en inställning i drivrutinera att behålla aspectration för program. Diablo har trots allt bara stöd för vissa upplösningar.

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Sep 2010

Hmm, har samma problem i vissa spel på ena datorn medans det fungerar fint på andra. Har funderat på om det är skärmen då det är enda skillnaden på de två.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Nov 2003
Skrivet av zerorepent:

Låter som en inställning i drivrutinera att behålla aspectration för program. Diablo har trots allt bara stöd för vissa upplösningar.

Får ta en titt när jag kommer hem. Jävligt irriterande om jag ska var ärlig då jag spelar fler spel från 90talet än 00...

Tangentbord: Ducky G2Pro (Mx Clear / stock dye sub PBT) // Ducky Shine 3 TKL (Mx Red / Ducky Grey / Blue engraved PBT) // HHKB (white/black mix) // Das v3 (Mx Brown / Ducky thin white blank PBT) // Corsair K65 (WASD custom blank set)