Speldator Intel 2 x gtx 470 för +22 000 kr, ok sammansatt?

Permalänk

Speldator Intel 2 x gtx 470 för +22 000 kr, ok sammansatt?

Hej

Jag har satt ihop följande dator på Boulevard - se nedan. Ville bara kolla om jag kunde få synpunkter på sammansättnigen? Finns det ngt som jag bör ändra på? Jag kan inte skruva ihop min dator själv. Chassit är det enda som jag tycker är viktigt för dess utseende. Jag är novis så skulle bli mkt tacksam för hjälp.

CHASSI
NZXT Phantom Full Tower - White

NÄTAGGREGAT
Corsair TX 850W/80

MODERKORT
Gigabyte X58A-UD7/ socket 1366 / DDR3 / SLI & CrossFire

PROCESSOR
Intel Core i7 950 3.06GHz 8MB

MINNE
6GB OCZ Gold XTC PC3-12800 (Kit 3x2GB) / DDR3 1600MHz / CL8

HÅRDDISK 1
128GB S-ATA SSD

HÅRDDISK 2
1TB S-ATA 7200RPM

CD-ENHET
DVD+-RW 24X Dual Layer

GRAFIK
Nvidia GTX470 1,28GB 2xDVI
Dubbla kort.

TRÅDLÖST NÄTVERK
WLAN PCI-kort 300Mbit 365KR

TOTALT PRIS 22293KR

Permalänk

Frågan är om moderkortet är overkill?
Sen kanske processorn är i klenaste laget?
Behövs 6 gig ram? ska primärt spela med datorn...

Permalänk
Medlem

Boulevard är rent skit. Köp inte denna dator där för då får du betala massa mer än vad du egentligen behöver :/ Sätt ihop exakt samma paket på inet.se med lösa delar och att inet bygger ihop allt så blir typ priset 15 tusen istället för 22 tusen Sen gratis frakt på inet för oss här på sweclock

Permalänk
Skrivet av KandZor:

Boulevard är rent skit. Köp inte denna dator där för då får du betala massa mer än vad du egentligen behöver :/ Sätt ihop exakt samma paket på inet.se med lösa delar och att inet bygger ihop allt så blir typ priset 15 tusen istället för 22 tusen Sen gratis frakt på inet för oss här på sweclock

Är Boulevard skit? Varför? Aj då...låter inte så bra ju.

Tyvärr så har inte Inet det chassit jag vill ha....sen får jag fan inte ihop det när jag provar inet...?

Sätt ihop den åt mig för det priset å du får 1000 kr (om du bor i stockholm)

Permalänk

Det där var verkligen överprisat. Köp på inet och kör Obsidian 600t eller 700d som chassi

EDIT: Detta kanske?:

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Skrivet av pumpingiron1975:

Är Boulevard skit? Varför? Aj då...låter inte så bra ju.

Tyvärr så har inte Inet det chassit jag vill ha....sen får jag fan inte ihop det när jag provar inet...?

Sätt ihop den åt mig för det priset å du får 1000 kr (om du bor i stockholm)

Vad sägs om det här? Bra mycket billigare och Inet sätter dessutom ihop datorn åt dig och skickar hem den till dig och då får extra 2 års garanti för att de bygger ihop den.

Alternativ 1:

Hoppas jag inte har glömt något

EDIT: Just det! CD/DVD-Enhet! Samsung SH-S223C inkl. Nero & svart/silver/vit front - Inet.se

Du kan också ta dubbla GTX480 med den budgeten, men tänk på att du bör köpa till fler fläktar då! Då det blir ganska varmt.

Alternativ 2:

EDIT #5000: Det andra alternativet rekommenderar jag dock inte då det är onödigt mycket dyrare och du kommer kunna maxxa i princip allt ändå med 2st GTX470, skulle då råda dig att köpa billigare kort och vänta på GTX580.

Du kan ta t.ex. dessa kort sålänge KFA2 GeForce GTX 460 1GB SLI-PACK - Inet.se grymt prisvärda, körs kallt och är sjukt snabba när man kör 2st. De överklockar också härligt bra!

Visa signatur

|| ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | 32GB 6000MT/s CL30 RAM | AMD Ryzen 7 7800x3D | Nvidia RTX 4090 | 1TB + 2TB NVMe SSD ||
|| Gigabyte Aorus FO48U 48" 120HZ OLED & LG 27GL850 27" 144HZ IPS ||

Permalänk
Medlem

jag kan fixa i ordning paketet när ja kommer hem från jobbet om du vill, är hemma runt 11,, dra ett pm så jag kommer ihåg det, om det är aktullet fortfarande

edit, calle va lite snabbare :=

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Det där var verkligen överprisat. Köp på inet och kör Obsidian 600t eller 700d som chassi

EDIT: Detta kanske?:

http://i52.tinypic.com/o92rs6.png

defenetivt det bättre paketet

Permalänk
Skrivet av Calle Canin:

Vad sägs om det här? Bra mycket billigare och Inet sätter dessutom ihop datorn åt dig och skickar hem den till dig och då får extra 2 års garanti för att de bygger ihop den.

Alternativ 1:
http://img831.imageshack.us/img831/6853/87372354.jpg

Hoppas jag inte har glömt något

EDIT: Just det! CD/DVD-Enhet! Samsung SH-S223C inkl. Nero & svart/silver/vit front - Inet.se

Du kan ta t.ex. dessa kort sålänge KFA2 GeForce GTX 460 1GB SLI-PACK - Inet.se grymt prisvärda, körs kallt och är sjukt snabba när man kör 2st. De överklockar också härligt bra!

Problemet för mig är att jag inte kan bedöma om du glömt något...som tex tillräcklig kylning eller om moderkortet är bra med övriga komponenter...osv.

Men jag reagerar direkt på priset för paketet du satt ihop...riktigt billigt jämfört med Boulevard!
Det man kanske missar om man köper från Inet är att komponenterna inte passar och inte är optimerade för varandra. Handlar man på Boulevard är det komponenter utplockade för att passa ihop.

Är ni med hur jag tänker?

Permalänk
Skrivet av Sh1ft:

defenetivt det bättre paketet

Varför?

Är det pga grafikkorten?

Permalänk
Skrivet av woobiin:

jag kan fixa i ordning paketet när ja kommer hem från jobbet om du vill, är hemma runt 11,, dra ett pm så jag kommer ihåg det, om det är aktullet fortfarande

edit, calle va lite snabbare :=

*leer*

Syftar du på tusenlappen så var det meningen att man isfl köpte hem prylarna och hjälpte mig skruva ihop och köra igång datorn:)

Permalänk
Skrivet av pumpingiron1975:

Problemet för mig är att jag inte kan bedöma om du glömt något...som tex tillräcklig kylning eller om moderkortet är bra med övriga komponenter...osv.

Men jag reagerar direkt på priset för paketet du satt ihop...riktigt billigt jämfört med Boulevard!
Det man kanske missar om man köper från Inet är att komponenterna inte passar och inte är optimerade för varandra. Handlar man på Boulevard är det komponenter utplockade för att passa ihop.

Är ni med hur jag tänker?

Nja jag rådfrågade forumet här om jag hade glömt någon kritisk komponent i min kvällsförvirring.

Jag vet vad jag sysslar med så det ska inte vara något jag glömt, om det i värsta fall är så så påpekar nog Inet det innan de sätter ihop datorn. ^^

Skrivet av Sh1ft:

defenetivt det bättre paketet

På vilket sätt då egentligen? Moderkortet är knappast bättre eller sämre det är nog mer än smaksak. Grafikkorten är också mer än smaksak men GTX460 är fortfarande mer prisvärt som det ligger till just nu.

Tycker det är helt upp till TS om han/hon vill ha dubbla GTX460/470/480 eller dubbla HD6870 då vissa tycker om Nvidia mer än andra och tvärtom.

Visa signatur

|| ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | 32GB 6000MT/s CL30 RAM | AMD Ryzen 7 7800x3D | Nvidia RTX 4090 | 1TB + 2TB NVMe SSD ||
|| Gigabyte Aorus FO48U 48" 120HZ OLED & LG 27GL850 27" 144HZ IPS ||

Permalänk
Skrivet av pumpingiron1975:

Varför?

Är det pga grafikkorten?

2 st 6870 presterar som 2 st GTX 470 men drar mindre ström och är svalare. Men då får du inte PhysX exempelvis. Det är nog en prioriteringsfråga.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

2 st 6870 presterar som 2 st GTX 470 men drar mindre ström och är svalare. Men då får du inte PhysX exempelvis. Det är nog en prioriteringsfråga.

ok...

Physx har jag för mig var en funktion för att "boosta" explosioner i krigsspel?

Permalänk
Skrivet av Calle Canin:

Nja jag rådfrågade forumet här om jag hade glömt någon kritisk komponent i min kvällsförvirring.

Jag vet vad jag sysslar med så det ska inte vara något jag glömt, om det i värsta fall är så så påpekar nog Inet det innan de sätter ihop datorn. ^^

På vilket sätt då egentligen? Moderkortet är knappast bättre eller sämre det är nog mer än smaksak. Grafikkorten är också mer än smaksak men GTX460 är fortfarande mer prisvärt som det ligger till just nu.

Tycker det är helt upp till TS om han/hon vill ha dubbla GTX460/470/480 eller dubbla HD6870 då vissa tycker om Nvidia mer än andra och tvärtom.

Låter ju bra...visst inte att Inet jobbade på det sättet!?

Tack för ditt förslag!

Permalänk
Skrivet av pumpingiron1975:

Låter ju bra...visst inte att Inet jobbade på det sättet!?

Tack för ditt förslag!

Inet är riktigt schyssta och har grym support! De svarar på alla möjliga datorrelaterade frågor och om du har valt till byggnation så säger de till om de har några synpunkter på bygget.

Skrivet av pumpingiron1975:

ok...

Physx har jag för mig var en funktion för att "boosta" explosioner i krigsspel?

Inte bara. Det är väl partiklar överhuvudtaget. Ett bra exempel: Mafia II by 2K Games titta på videon där.

Visa signatur

|| ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | 32GB 6000MT/s CL30 RAM | AMD Ryzen 7 7800x3D | Nvidia RTX 4090 | 1TB + 2TB NVMe SSD ||
|| Gigabyte Aorus FO48U 48" 120HZ OLED & LG 27GL850 27" 144HZ IPS ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av pumpingiron1975:

Varför?

Är det pga grafikkorten?

Mestadels, ja.
Men sedan om någon annan ska bygga ihop och sedan SKICKA det till dig så vill du inte att kylaren ska hängalöst/ bryta sönder grejer i datorn efter att någon på posten varit lite oförsiktig. Då tar man hällre en H70 som inte har detta problem på samma sätt

Permalänk
Skrivet av Sh1ft:

Mestadels, ja.
Men sedan om någon annan ska bygga ihop och sedan SKICKA det till dig så vill du inte att kylaren ska hängalöst/ bryta sönder grejer i datorn efter att någon på posten varit lite oförsiktig. Då tar man hällre en H70 som inte har detta problem på samma sätt

Mja, men nu är det så att man har inte hört så mycket problem om det faktiskt. Men självklart om man är orolig så är det ju bara att byta ut det mot en H70. ^^

Visa signatur

|| ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | 32GB 6000MT/s CL30 RAM | AMD Ryzen 7 7800x3D | Nvidia RTX 4090 | 1TB + 2TB NVMe SSD ||
|| Gigabyte Aorus FO48U 48" 120HZ OLED & LG 27GL850 27" 144HZ IPS ||

Permalänk
Skrivet av Sh1ft:

Mestadels, ja.
Men sedan om någon annan ska bygga ihop och sedan SKICKA det till dig så vill du inte att kylaren ska hängalöst/ bryta sönder grejer i datorn efter att någon på posten varit lite oförsiktig. Då tar man hällre en H70 som inte har detta problem på samma sätt

Ingen som ska bygga ihop den på annat håll...den byggs antingen hos mig eller på försäljningsstället.

Men vad menar du med H70?? vad är det?

Permalänk
Skrivet av pumpingiron1975:

Ingen som ska bygga ihop den på annat håll...den byggs antingen hos mig eller på försäljningsstället.

Men vad menar du med H70?? vad är det?

En annan processorkylare Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare - Inet.se

Den jag lade i mitt paket heter Noctua NH-D14 och kan vara jobbig om det ska fraktas och Inet har byggt ihop datorn åt dig.

Visa signatur

|| ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | 32GB 6000MT/s CL30 RAM | AMD Ryzen 7 7800x3D | Nvidia RTX 4090 | 1TB + 2TB NVMe SSD ||
|| Gigabyte Aorus FO48U 48" 120HZ OLED & LG 27GL850 27" 144HZ IPS ||

Permalänk
Skrivet av Calle Canin:

En annan processorkylare Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare - Inet.se

Den jag lade i mitt paket heter Noctua NH-D14 och kan vara jobbig om det ska fraktas och Inet har byggt ihop datorn åt dig.

*LEER*

Aha..då är jag med,,känns ju konstigt att det skulle gå sönder från butik oavsett, hoppas ju att dom har rutiner för att göra leverans säker.

Permalänk
Skrivet av pumpingiron1975:

*LEER*

Aha..då är jag med,,känns ju konstigt att det skulle gå sönder från butik oavsett, hoppas ju att dom har rutiner för att göra leverans säker.

Jo men ta H70, det är absolut ingen dålig kylare. ^^

Visa signatur

|| ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | 32GB 6000MT/s CL30 RAM | AMD Ryzen 7 7800x3D | Nvidia RTX 4090 | 1TB + 2TB NVMe SSD ||
|| Gigabyte Aorus FO48U 48" 120HZ OLED & LG 27GL850 27" 144HZ IPS ||

Permalänk
Skrivet av Calle Canin:

Jo men ta H70, det är absolut ingen dålig kylare. ^^

Men varför är det nödvändigt med en annan kylare än den som kommer med original?

Permalänk
Medlem

originalkylaren låter ofta mycket, och kyler inge bra

Permalänk
Skrivet av pumpingiron1975:

Men varför är det nödvändigt med en annan kylare än den som kommer med original?

Om du tycker om komponenter med extremt hög värme och en fläkt som låter som ett jetplan så go ahead. Annars är ju en H70 att föredra med den budgeten iallafall.

Visa signatur

|| ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | 32GB 6000MT/s CL30 RAM | AMD Ryzen 7 7800x3D | Nvidia RTX 4090 | 1TB + 2TB NVMe SSD ||
|| Gigabyte Aorus FO48U 48" 120HZ OLED & LG 27GL850 27" 144HZ IPS ||

Permalänk
Skrivet av Calle Canin:

Om du tycker om komponenter med extremt hög värme och en fläkt som låter som ett jetplan så go ahead. Annars är ju en H70 att föredra med den budgeten iallafall.

Låter som en klok idé!

Permalänk

Jag kommer nog att försöka beställa från Inet ialf.
Verkar ju inte såå svårt ändå.
Men det verkar som det är bara en medlem här inne som opponerade sig mot Boulevard, inga fler som har synpunkter på detta bolag?

Permalänk

Hur klipper ni bilden på "kundvagnen" från Inet?

Vill visa mina val...

Permalänk
Skrivet av pumpingiron1975:

Jag kommer nog att försöka beställa från Inet ialf.
Verkar ju inte såå svårt ändå.
Men det verkar som det är bara en medlem här inne som opponerade sig mot Boulevard, inga fler som har synpunkter på detta bolag?

Boulevard är absolut ingenting att heja på, ta hellre Inet.

Skrivet av pumpingiron1975:

Hur klipper ni bilden på "kundvagnen" från Inet?

Vill visa mina val...

Du tar Print Screen och slänger in den i paint och "croppar" så att bara din kundvagn syns.

Annars tycker jag att du ska köra med det här:

Ett mycket bra paket som kommer räcka länge. Val av grafikkorten är pga att de kommer kunna maxxa i princip allt (möjligen inte Metro 2033 men det är en struntsak) och det är nya kort på gång i år t.ex. ATI HD69xx och Nvidia GTX580.

Glöm bara inte attt säga till Inet att du vill ha H70n monterad på baksidan som inblås (utblås beroende på om du bryr dig om damm eller inte, du förlorar inte jättemycket kylprestanda på det och datorn blir dammfri) med Schyte Gentle Typhoon fläktarna och den fläkten som satt bak från början ska vara inblås på fronten.

Visa signatur

|| ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | 32GB 6000MT/s CL30 RAM | AMD Ryzen 7 7800x3D | Nvidia RTX 4090 | 1TB + 2TB NVMe SSD ||
|| Gigabyte Aorus FO48U 48" 120HZ OLED & LG 27GL850 27" 144HZ IPS ||

Permalänk
Skrivet av Calle Canin:

Boulevard är absolut ingenting att heja på, ta hellre Inet.

Du tar Print Screen och slänger in den i paint och "croppar" så att bara din kundvagn syns.

Annars tycker jag att du ska köra med det här:

http://img541.imageshack.us/img541/11/17656335.jpg

Ett mycket bra paket som kommer räcka länge. Val av grafikkorten är pga att de kommer kunna maxxa i princip allt (möjligen inte Metro 2033 men det är en struntsak) och det är nya kort på gång i år t.ex. ATI HD69xx och Nvidia GTX580.

Glöm bara inte attt säga till Inet att du vill ha H70n monterad på baksidan som inblås (utblås beroende på om du bryr dig om damm eller inte, du förlorar inte jättemycket kylprestanda på det och datorn blir dammfri) med Schyte Gentle Typhoon fläktarna och den fläkten som satt bak från början ska vara inblås på fronten.

Känns så hopplöst att det just nu är högaktuellt med kommande kort från både Amd och nvidia....*suck* gör ju att man inte riktigt vill beställa. Finns det ngt tråkigare att just få hem en ny pryl och så släpps det ngt mkt bättre veckan efter.