Trust gaming ratt + F1 2010 funkar inte?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Maj 2010

Trust gaming ratt + F1 2010 funkar inte?

jag har köpt formula 1 2010 men får inte igång min Trust ratt i spelet. finns det nån som vet hur jag ska göra? jag har denna ratten Trust GXT-27 Gamingratt för PC och PS2/PS3 med vibration.
ratten är på och lyser, force feedbacken fungerar när jag svänger och så på skrivbordet. jag har också gjort kalibrering. står i spelmanualen att spelet ska ha support för trust rattar men ingen reagens i spelet...
tack i förväg. samt har F1 2010 slutat vilja gå in i fullscreen. man kan se utforskaren under spelet och det är som att köra i windowed mode men vill inte det. kan det fixas? tack i förväg

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2008

Prova med att sätta dina kontrller på "Custom" eller vad det kanske kan stå. Minns inte riktigt.

Jag vet att det finns pre-sets för "Keyboard" och "Namnet-på-din-ratt" samt "Custom-eller-liknande" där man kan ändra alla knappar själv.
Jag var själv tvungen att välja "Custom" för att få min G27 att fungerar som den ska.

Angående full-screen dilemmat har jag inte en aning, tyvär.

Eh!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Dec 2004

Alt-Enter för fullscreen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Cyberrymden
Registrerad
Nov 2005

Är ratten med i listen för "supported wheels" då?

Dator1: Silverpower600W|i7 860@2.8ghz|16GB@1333mhz|Sapphire HD5870 1GB PCS+|Intel X25-M G2 80GB|2x1TB ATA2
Server/HTPC:Corsair550W|Phenom9550BE@2.6ghz|8GB@800mhz||500GB ATA2|1TB ATA2