Trust gaming ratt + F1 2010 funkar inte?

Permalänk
Medlem

Trust gaming ratt + F1 2010 funkar inte?

jag har köpt formula 1 2010 men får inte igång min Trust ratt i spelet. finns det nån som vet hur jag ska göra? jag har denna ratten Trust GXT-27 Gamingratt för PC och PS2/PS3 med vibration.
ratten är på och lyser, force feedbacken fungerar när jag svänger och så på skrivbordet. jag har också gjort kalibrering. står i spelmanualen att spelet ska ha support för trust rattar men ingen reagens i spelet...
tack i förväg. samt har F1 2010 slutat vilja gå in i fullscreen. man kan se utforskaren under spelet och det är som att köra i windowed mode men vill inte det. kan det fixas? tack i förväg

Permalänk
Medlem

Prova med att sätta dina kontrller på "Custom" eller vad det kanske kan stå. Minns inte riktigt.

Jag vet att det finns pre-sets för "Keyboard" och "Namnet-på-din-ratt" samt "Custom-eller-liknande" där man kan ändra alla knappar själv.
Jag var själv tvungen att välja "Custom" för att få min G27 att fungerar som den ska.

Angående full-screen dilemmat har jag inte en aning, tyvär.

Visa signatur

Eh!

Permalänk

Alt-Enter för fullscreen

Permalänk
Medlem

Är ratten med i listen för "supported wheels" då?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16