funderar på en ny speldator för runt 18tusen

Permalänk

funderar på en ny speldator för runt 18tusen

min gamla skrothög har börjat knorra rejält det sista så har suttit och kikat lite på komplett och inet. skulle ngt sådant här funka, om inte, vilka ändringar borde jag göra?

även funderat på en zalman kylare

edit: kommer göra beställning under veckan

la till köptid
Permalänk

Byt färg på din dvd brännare samt ändra ditt ram paket till 6gb versionen. 12gb är overkill om du inte håller på med mycket renderingsprogram (och många) samtidigt.

Schysst dator i övrigt men hade det varit jag så hade jag kryddat mer på grafikkort än processor, Alternativt en i5 760 och 5970/480. Eller varför inte vänta på Amd's nya värsting.

Visa signatur

Corsair AX750W > Lian Li PC-V354B > ASUS Maximus III Gene > i5 750 @ 3.8 ghz > Corsair H70 > Corsair 8GB (4x2048MB) > 5970 Quadfire > Corsair Force series 120gb

Permalänk
Entusiast

Tycker definitivt att du ska vänta på AMD,s 69XX serie.
Kommer nog bli grymt:)

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

jag såg inget alternativ till att ändra färgen, men det står att den finns i svart så förutsätter att dom sätter i en svart och inte en silver/vit

har satt budgetten till 18+-500 och kan alltid uppgradera gfxkort senare, dom har ju bara gigabyte, powervcolor och xfx och e absolut inte ett fan av xfx och som en polare sa när jag nämna vilka alternativ jag hade: "powercolor isnt even a brand.."

Permalänk
Medlem

Känns som om du får lite dator för pengarna, och det är i princip bara de att du har lite onödigt på alla punkter än grafikkort

12 Gb minne är minst 6 Gb för mycket i en "normal" dator. Moderkort och nätagg är grymt overkill om du inte ska köra SLI.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk

så vill ha ett bra, hyfsat kallt/tyst och prisvärt kort. verkar som det fick bra betyg i ngn test jag läste

Permalänk

suttit och kikat idag igen, bytte ut nätagget till en ax 850w 80 gold istället.

ska jag köra med CM storm sniper mech eller hur är corsair graphite 600t

priset gick dock upp på moderkort, ssd, RAM och gfxkortet idag så lär hamna runt 19tusen med kylare istället :s